Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  2. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått samspelet mellan telefon och dator rätt vad gäller Windows 8 och WP8 så ska man kunna köra alla appar som kommer till Windows 8 på WP8?

    Det bör alltså innebära att så fort en app släpps till Windows 8, säg Tradera, vilket kommer gå i en väldans fart, då kan man helt plötsligt även köra den på WP8?

    Jag kanske är ute och cyklar nu, men om detta stämmer så kommer vi förmodligen inte att ha ett app-problem om ca ett år?
     
    Last edited: 13 apr 2012
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Sån verkar målsättningen vara ja.. med windows 8 på intåg på surfplatta kommer apputvecklinge ta fart utav helvete kan man nog tänka sig.
    Då våre det ju iof kul om det blir lite kvalitetsappar med och inte en massa prutt-appar osv ;)
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    För att återgå till frågan, varför wp7.

    För min del enbart för omväxlings skull och jag trivs som fisken i vattnet än om jag ibland svär över småsaker.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  5. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är rätt tråd att skriva i men gör ett försök :)

    En kompis har köpt en Nokia Lumia 800 o förstår väl egentligen inte mycket alls av den, ett stort frågetecken verkar vara tangentbordet vid SMS o liknande, de suger tydligen.

    Finns det nått annat tangentbord att tanka hem? Typ som swiftkey till Android?

    Och är det nån som har en susning om det går att ställa om tangentbordet från qwerty till "vanlig" telefonstil, dvs 1-9 med 3 bokstäver på varje knapp? :innocent:
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Svar nej på båda frågor. Själv älskar jag tangentbordet och skulle inte vilja byta! Men personligen använder jag aldrig självlärande tangentbord eller dylikt. Men inte fan suger detta tangentbord. Vanesak. Tittar folk aldrig upp saker innan köp för tusenlappar?

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  7. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag saknade Swiftkey grymt mycket i början, men nu märker jag att WP-tangentbordet är fruktanvärt bra. Jag saknar inte Swiftkey öht, skulle inte lägga in det ens om möjligheten fanns. Däremot tycker jag man borde kunna få byta ut tangentbordet, det är en feature jag saknar.

    Man kan ju lära WP-tangentbordet också, dock manuellt.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  8. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Jag saknade SwiftKey i början och gör det ibland. Men WP-tangentbordet fungerar förträffligt och det blir aldrig lagg eller att det uppstår nån konstig konflikt med andra appar när man skriver på tangentbordet. Jag önskar dock att man kunde göra tangentbordet lite större eller själv justera storleken på tangentbordet. Det hade inte varit fel om Microsoft kunde också ha Swype och vanlig sifferknappsats så att det finns ett alternativ om man inte gillar det inbyggda. Det är alltid bra med alternativ. WP-tangentbordet är inte perfekt men det fungerar friktionsfritt än så länge.
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag tycker om att det inte går ut helt till sidorna på skärmen! Visst det blir lite mindre i storlek (dock marginellt för varje enskild knapp) men man slipper vrida på händer/fingrar i obekväma positioner för att nå de yttersta tangenterna närmast kanten.
     
  10. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Bra synpunkt - det tänkte jag inte på. Tänkte mest på att bokstäver var små och det gällde att pricka rätt när man skriver fort. Ser man inte bokstäverna tydligt då är det lätt att man skriver fel.

    Men det är ju också en vettig tanke - att man har mindre för att fingrarna inte ska behövas sträckas ut till olika tangenter på ett obekvämt sätt.
     
  11. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd med min lumina, android måste göra någe radikalt för att jag ska överge windows ögonen.

    Sent from my Nokia Lumia 900 using Tapatalk
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har du fixat tapatalk till wp7 ;-)



    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  13. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Host host :cool:

    http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/a01a764e-265d-418b-b7e6-802936a692e0

    Är dock inte T9 så det är old school inmatning som gäller. Kanske kommer i en update.

    Förstår förresten inte hur man kan vara missnöjd med tangentbordet i WP! Jag tycker att det äger både Android och iOS flera gånger om! Men själva känsligheten i Lumians skärm hjälper nog till mycket på upplevelsen :)
     
  14. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    en lumina med tapatalk <3 brukar skratta för mig själv men det här var för underhållande hihi.
     
  15. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    ""
    Jag har sneglat på wp7 och lumia ett tag nu och inte blev jag mindre sugen efter att jag läst denna tråd. WP7 börjar kännas mer och mer rätt efter HOX-besvikelsen och att jag är allmänt trött allt pillande. Och att WP7s UI är något otroligt snyggt!

    Hur känns det nu när 'smekmånaden' är över; är du/ni fortfarande lika nöjda?

    Jag kommer dock vänta på Galaxy s3-presenationen innan jag gör något drastiskt :).
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag talar ju bara för mig själv men jag är fortfarande lika lyrisk.

    En fördel som inte ofta snackas om är att man tar ett steg tillbaka i kriget emellan iPhones och Androids. Det är gött att ställa sig på en helt annan spelplan och känna sig totalt nöjd.

    Det finns några appar man saknar. Det är det som är felet. Allt annat är faktiskt, för mig personligen, bättre än både Android och IOS. Det går smidigt, man har alltid batteri, telefonen är fantastiskt byggd, integrationen av sociala medier är splendid och allt annat rullar bara på. Nokia underhåller lurarna bra och skickar ut uppdateringar så snart något påpekar en bugg och de får bukt med det. Jag tittar fortfarande på startskärmen och alla rörliga delar som ständigt är så interaktiva som man önskar.

    Är man inte moddning- eller/och appberoende så är det i mina ögon den by far bästa telefonen/OS:et på marknaden just nu.
     
    Stedad gillar detta.
  17. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Låter bra det. Jag är inte så orolig för apparna utan jag använder mest webläs, mejl osv. Det kanske vore kul att slänga upp en windowslur i ansiktet på iPhone-horden på jobbet där jag är ensam (och hånad) androidanvändare.

    Jag var in på Elgiganten nu och pillade lite. Klängiga säljare åt sidan så är det ett sjukt imponerande OS och telefon. När man känner flytet undrar man vad Google håller på med :).
    Har googlat runt om Lumina 900 också men det känns inte som ett så stort lyft från 800? Eller är det som med android att man ska ha flaggskeppet för framtida uppdateringar?
     
    Last edited: 30 apr 2012
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Då är du ganska lik mig som användare. E-mail, webbläsare, Facebook och andra normala appar används frekvent. Facebook inom parentes då jag inte har appen installerad men använder telefonens integration med Facebook istället.

    Ja att slänga upp en WP till iPhone-fanboys är alltid roligt. De har så lite kunskap om andra telefoner, och då speciellt andra än Android-telefoner, så det blir alltid en vinst. Speciellt när man visar hur fint allt lirar ifrån start. Men det blir oftast ingen k*ktävling. Man är nöjd och det märks. Ingen orkar bry sig. Den känslan hade jag aldrig med någon av mina Android-telefoner. Det kändes alltid som om man ville bevisa något...

    Lumia 900 är väl egentligen samma sak som 800 med små modifikationer som jag förstår det. Skulle den inte ha NFC t.ex.? Större skärm har den ju också om man nu vill ha det.

    Om du tänker på Windows 8 så kommer det komma till båda eller ingen. Det är samma tänk som med IOS. Telefonerna måste inte ha quad-core och 983012 MB ram för att dra runt WP. Om man tittar på de första WP-lurarna så flyter de GALANT med Mango. Visserligen bara gissningar av mig men rykten och spekulationer säger att det blir en WP8 till i alla fall alla lurar släppta nu 2012. Allt annat vore mycket märkligt...
     
  19. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tror inte Nokia vågar göra annat nu efter deras massiva reklamkampanj. Det skulle bli alldeles för många besvikna kunder om de inte rullar ut Windows 8 till Lumia-serien.

    Om det nu inte är gångbart så kommer det bli ett jävla väsen. Dock tror jag Nokia har ganska stort inflytande i Windows utveckling av WP just nu så jag hoppas på det bästa. :)
     
  20. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det verkar som att den inte har NFC, dock har den WiFi-hotspot (finns hårdvarustöd för detta i 800?). Sen är det skärmen och några mindre designskillnader. Nu har jag bestämt att om inte Samsung kommer med något otroligt på torsdag så köper jag en Lumia 800 :teeth:. Är inte heller helt sugen på att lägga 6000:- på en telefon så det kanske blir en Lumia vilket fall.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.