ROM: Sensation CM10.1/AOKP-JB-4.2.2" Inofficiell " 2013-04-14

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av elelinux, 15 feb 2012.

  1. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Hmm min fungerar, slänger upp en annan kernel imorgon som du kan testa

    Sent from my HTC Sensation CM9 !
     
    bosseh gillar detta.
  2. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Flashar in den och testar. Återkommer med resultat. Tack för jobbet ;)
     
  3. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt och skrapar med foten. :rolleyes: Vad som hänt vet jag inte, men jag gjorde om och nu har jag wifi!??


    Sent from my Pyramid using Tapatalk
     
  4. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER


    Haha där ser man,men jag var för snabb en alt kernel finns uppe iaf :D
     
  5. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter ett par flashningar så vet jag nu vad som hände med luren. Den senaste rommen trivs inte ihop med SebastianFM #1 överklockningsbara kärnor vilket de tidigare rommarna gjort. Flashade in med 4Ext och tog allt i en smäll, såg därför inte att wifi faktiskt fungerade utan Sebastian-kärnan. Så kan det gå när inte haspen är på!:o
     
  6. omfghi

    omfghi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser väldigt lovande ut. Väntar bara på S-OFF till Hboot 1.27 innan jag kan prova.
    Någon som provat MHL och kan bekräfta ifall det fungerar eller inte?
    Ang. BT, är/kommer det vara samma som Sense eller "vanilla" varienterna?
    Letar nämligen efter en ROM som klarar sixaxis samt MHL och det verkar som att din har alla förutsättningar :)
     
  7. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har hängt på det här forumet ganska länge och har rootat/moddat en del telefoner, men det här blir det första inlägget. Here we go!

    Enda sedan jag bytte ut min Zte Blade mot en Htc Sensation har jag väntat på att CM9 ska komma i en stabil version. Jag tycker verkligen inte om sense och att HTC kör egna drivrutiner för vissa delar.

    Det första jag undrar är ungefär det samma som "omfghi" undrar, kan man tex para Wii-moten med telefonen och köra emulatorer (NESoid, SNesoid, N64oid etc) via tv:n med en MHL-kabel? (Det är en sak som HTC har "pajat")

    Min andra fråga är: är den här rom:en tillräckligt stabil för att helt byta ut orginal-rom:en (dvs 2.3.4). Vad tycker du som använder rom:en, saknas något?

    Kan tilläggas att jag inte räds att pilla med config-filer för att få saker att fungera.
     
    Last edited: 10 apr 2012
  8. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Ser att du inte har fått något svar, men du kanske redan har löst det.
    Men här kommer ett iaf:

    "För er som planerar flasha en ROM med ICS 4.0.3 som bas måste ni uppgradera HBOOT, Radio och andra viktiga komponenter genom att installera Mike1986s "firmware" [DEV] HTC Sensation & HTC Sensation XE firmware | Partitions Info | [20.01.2012] - xda-developers. Mike1986 föreslår att ni har Supercid och kollar modellnummer innan flashning och som alltid kontrollera md5 summan filen har!!!
    Det är ofta en fördel att ha senaste HBOOT och radio för t ex Wi-Fi signalstyrka och vanligt nät. Man behöver inte backa dessa för att man går tillbaka till en Gingerbread rom. Uppstår det strul så kan kan göra det då."
     
  9. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nu flashat in rom:en, första intrycket är att den är snabb och stabil. Verkligen ett lyft!
    När jag har testat den mer utförligt kommer jag skriva eventuella buggar, brister, synpunkter.
    Förresten, någon som vet hur/om man kan stänga av kameraljudet?
    (Förutom via Android SDK)

    EDIT: Kan bekräfta för alla som undrar att wii-moten FUNGERAR med denna rom! Har testat med Nesoid, Snesoid och N64oid.

    Använder mig utav (gratis): https://play.google.com/store/apps/...t#?t=W251bGwsMSwxLDEsInJheS5hbmRyb2lkLndpaSJd

    Kom ihåg! Gå in på settings--->Other settings---> bocka i "Use input method". Annars kommer det inte att fungera i emulatorerna.

    Hittade också hur man enkelt får bort kameraljudet:
    http://www.whatsthelatest.net/how-to/disable-camera-shutter-sound-android-40/
     
    Last edited: 16 apr 2012
    trx182 gillar detta.
  10. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Har lagt upp en till aosp rom på första posten med otroligt mycket options i den, byggd på sourcen från AOKP
     
    lindahl och bosseh gillar detta.
  11. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag testade AOKP versionen men mina mms vill inte skickas. Syns något i denna logcat?
    http://dl.dropbox.com/u/15852546/mms.txt

    CM9 verkar också strula lite när det behagar med Telia.

    Just när denna screenshot tog så var dock inte täckningen den bästa, haha.
    [​IMG]
     
    Last edited: 14 apr 2012
  12. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Om du kollar i min tråd på Désiré forumet där finns en guide jag gjorde i första posten för "Felia" mms

    Skickat från min Sensation via Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 apr 2012
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Tog bort AOSP rommen och startar en ny tråd för den rommen lr en ny jag kompilerat idag
     
  14. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är väldigt nöjd än så länge med den här rommen! Dock så har jag en störande bugg: när jag pratar i telefonen kan jag inte sänka/höja volymen på samtalet, vilket resulterar i att alla samtal är på HÖGSTA volym, det går inte att hålla telefonen mot örat pga det höga ljudet. Är det något som du har någon lösning på "elelinux"? Mvh IceClimber
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jag har haft tanke på att uppdatera denna rom bara inte hunnit med, vid nästa uppdatering hoppas jag att ditt problem är löst, uppdateringen blir förmodligen till helgen som kommer.
     
    IceClimber gillar detta.
  16. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer den här rommen och "Elelinux-Pyramid-AOSP-" utvecklas sida vid sida eller kommer det läggas mer krut på "Elelinux-Pyramid-AOSP-"?

    Tack ännu en gång för ett fantastiskt jobb!
     
  17. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Tänkte köra de 2 projekten parrallelt och har för avsikt att utveckla de i samma takt,nu för tillfället ligger den senaste lite före.
     
  18. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte bara höra om det är fler som upplever att rommen slukar batteri? Har behövt ladda den ovanligt ofta och den drar mycket ström på natten då den är i "viloläge".

    Kan tillägga att jag har en XE, alltså med det starkare batteriet.

    Och vet någon hur väl detta trick fungerar?

    "Summary:

    1.Connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged.
    2.Disconnect the phone from the charger, and power it off.
    3.Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green.
    4.Disconnect the phone from the charger and power it on.
    5.Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green.
    6.Disconnect the phone, power it on in clockwork recovery, and wipe batt stats. You need to use this sequence only once."

    Eller

    http://androidadvices.com/calibrate-android-phone-battery-flashing-rom/


    Edit: Läste: " For those who flash their mobile handset with custom ROM they are advised to charge their handset to 100 % battery life and then proceed with the upgrade processor. That is advised because if you have 50 % of battery life and proceed with firmware update, the new custom ROM will consider 50 % battery life as the full battery stats and this will provide half the battery life then earlier as specified by your phone manufacturer. In those cases you need to go with the battery calibration to gain 100 % battery backup as specified by your provider."

    Är det någon som vet hur väl det stämmer? När jag tänker efter så kanske jag inte hade laddat telefonen till 100% innan jag flashade den.
     
    Last edited: 19 apr 2012
  19. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nu är rommen uppdaterad och nu bör batteritiden vara riktigt bra
     
    IceClimber gillar detta.
  20. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att ha kört den nya rommen nästan en vecka kan jag gå i god att problemet med batteritiden är fixat! Nu känns den bättre än stock! Har dock inga siffror på det;-)