Diskussion: Kamera under all kritik?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av swebullen, 4 maj 2012.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Verkligen. Har själv märkt att foton tagna utomhus är mer eller mindre perfekta :D
    Dock så blir mina foton tagna inomhus väldigt brusiga :cry:
    Jag är ingen foto-expert, och lyckas inte få till inställningarna, hoppas på bra tips.
     
  4. swebullen

    swebullen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De flesta av er pratar hela tiden om stillbilder, det är en sak. Jag pratar film. Frameraten är fruktansvärt låg och den har otroliga problem med fokus.
     
  5. Dakar

    Dakar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag håller med, det är bra bildkvalité på filmfunktionen men frameraten är riktigt dåligt vilket tyvärr göra att filmerna blir sjukt jobbiga att titta på. I just film tycker jag flytet är väldigt viktigt. Stillbilderna har jag inta klagomål på :)
     
  6. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Menar du att det är dån skillnad?

    Att gå från s2 till vilken lur som helst och bli bländad av skillnader i foto och video blir inte helt lätt.



    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  7. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Nä det är väl en smaksak! Har sett att vissa tycker SGS2an presterar lika bra men då undrar jag om det var fel på min SGS2a o_O

    Men bara det att man faktiskt kan "jobba med" skärpedjup på HOXen gör bilderna mycket mer spännande och "levande" enligt mig!
    "Burst" funktionen och den snabba reaktionen från "klick" till foto gör att mina hundar och barn faktiskt fastnar på bilderna när de skallnu med, vilket i sin tur gör att mina kort nu går att använda på ett annat sätt!

    De bilderna jag lagt över på datorn och jämfört med min förra SGS2a är det stor skillnad på enligt mig. I skärpa, fokus etc

    I denna tråd hittar man många fina exempel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1585398
     
    Last edited: 8 maj 2012
  8. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Exakt var ställer du in skärpedjup?...o svara inte nu att du leker med filtret "skärpedjup" för det har faan inget med skärpedjup att göra, enda likeheten är att det stavas likadant. :P
     
  9. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu trollar jag inte.....men hur vet du att det är en HOX mot en SGS3? , är det för att han skriver det, eller var du med vid fototillfället?

    Det jag vill säga är att jag kan göra en likadan test själv o använda precis vilka kameror jag vill o posta bilderna med.

    Jag laddade hem alla dom där bilderna o tänkte kika på EXIF (Google that) visar sig att ingen av bilderna har EXIF information (sen om det är borttaget eller bara så att hans mobiler inte får med den infon, det vet jag inget om, men jag vet dock att om jag kollar EXIF på de bilder som min HOX tar står det klart o tydligt model/tiddatum/exposure settings mm), det gör ju inte att min skepsisvarnarklocka ringer mindre.... to say the least.....

    Det är ganska lätt att smutskasta någon i dagens digitala samhälle, men personen som posta bilderna kanske har hög trovärdighet?, vad vet jag, jag hänger inte så mycket på XDA.

    Och till sist, ja jag har en HOX och är nöjd med den jag har inget emot Samsung heller.
     
  10. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag hänger inte heller mycket på XDA så jag kan inte säga att det är sant, bara att det är intressant OM det stämmer. Det får vi se om några veckor när den sätts i testbänken! Jag har precis skickat tillbaka min första One X pga gul fläck på skärmen. Är även nästa defekt blir det en S3:a för min del...
     
  11. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau vem vill ha en lur som ser ut att komma ifrån Barnens hus ?? :teeth:

    Sen är det en riktig skillnad och det är browsertestet men det testet är ju enbart fånigt för det beror ju mer på anslutningen.

    Men slutsatsen är faktiskt bra att Android vinner på TVÅ bra lurar... det du !;)
     
  13. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    håller med om att hoxen är grymt mycket snyggare, snyggast på marknaden! tror heller inte man kommer märka någon större skillnad i fysiskt användande när det gäller hastigheter.
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jomen det är måhända viktigare att visa att de här två superlurarna gör hackebiff av en ifåne eller WP lur.... kanske eventuellt ?? ;)