Fråga: OneS bättre än OneX ?

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av henriq, 10 apr 2012.

  1. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det skrivs inte lika mkt om oneS i forumet.
    Själv tycker jag efter att ha bytt ut min oneX mot en oneS att den hålker batteriet längre och är lite rappare i menyer och sånt.
    Enda problemet är att dioden för blink vid missat samtal och blink vid lågt batteri inte syns så mkt. Den verkar ligga snett under skalet. Man måste hålla luren lite på snedden för att se blinket eller om det lyser vid laddning.

    Annars mkt nöjd.
    Är det så att oneS inte dras med lika mkt fel?
    Eller är det ingen som köper oneS?
     
  2. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det börjar snackas om att den svarta flagnar efter några dagar för en del...

    Själv har jag valt fram och tillbaka länge, och fastnat for One S, men tvekar igen nu. Otroligt jobbigt i-landsproblem. Har svårt för det trånga minnet kombinerat med bristen på minneskort. Annat som skärm och NFC är mindre saker som plussar på. Du som har en hur trångt är det i minnet till slut?
     
  3. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    doa min oneS idag. Fick en ny som verkar funka bättre. Har inte hunnit fylla den så mkt än. Batteritiden är grymt mkt bättre än oneX. och känns bättre i handen. Skärmen är inget att klaga på då jag varken spelar eller tittar på film med microskop.
    Känns bra faktiskt.
    För mej har inte färgen börjat flagna än men det kommer väl såklart..
     
  4. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Pentile är knappast något problem när man spelar eller tittar film. Det är när man läser text, surfar, mailar etc. som skärmens brister uppenbarar sig.
     
  5. AndreasA88

    AndreasA88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köp den gråa om ni oroar er för problemet med den svarta.
     
  6. SeriesOne

    SeriesOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Angående skärmen på OneS så är jag positivt överraskad efter att själv ha känt på den i butik och kollat på videos. På länken nedan jämförs OneX och OneS.. tyvärr så får man inte se någon text som i E-mail, Sms, web-surf osv.. där Pentile ska visa sitt "rätta jag"

    http://www.youtube.com/watch?v=46IkPxmaTlY&feature=related
     
    Last edited: 11 apr 2012
  7. Jone1

    Jone1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm.. tycker själv att One S var det vettigare alternativet. Men efter att ha pillat på en One X känns valet väldigt svårt..

    Tror man får gå på magkänsla, eller den modellen som passar bäst i handen etc. Sen kan skärmen alltid disskuteras. Skärmen på One X är ju alldeles otrolig men samtidigt har man hört så mycket konstiga buggar och barnsjukdomar hos One X så man blir ju lite orolig med tanke på att telefonen kostar 6000 spänn..

    Har inte ännu bestämt mig, måste nog pilla lite mera på båda lurarna ännu.
     
  8. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Visst är det svårt? Våndades mycket... Hade HOX haft krait och sdkort hade det varit lättare. Tycker HTC borde slagit ihop dem och gjort bara en supermodell, så hade det varit lättare att välja!

    Angående HOX kvalitetsproblem så är det nog lite antingen eller där, får man en bra så håller den nog bra också. Och eftersom det finns garanti så är det mest en olägenhet med skickandet.
     
  9. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    I vissa avseenden ja. Bättre SoC! 28nm krait!


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Köpte en svart S i Lördags och är riktigt nöjd så långt. Tror att både S och X är bra köp, men valde själv S för att den kändes bättre att manövrera med bara en hand.
     
  11. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Modigt så här nära SGS3! Fast vill man ha Sense är det ju bara två att välja på. Var ett starkt skäl för min del iaf. Stock må vara rent, men tråkigt och saknar användbara detaljer överallt imho.
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    One S kan kännas snabbare i menyer tex, jag är ganska säker på att med kommande uppdateringar så kommer One X bli minst lika snabb! Jag tror faktiskt att HTC ville ut med One X snabbare än vad som egentligen var så passande..därav alla de problem som uppstått.

    Båda är som sagt bra mobiler, du kommer inte bli missnöjd oavsett vilken du väljer. One X skärmen var för mig avgörande tillsammans med att minnet var större :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2