Problem: Brickad LTE Behöver hjälp :(

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av spamb, 26 mar 2012.

  1. spamb

    spamb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    har fått hem min sgs2 lte från tele2 och tänkte roota den och följde denna tråd https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67977 , men tyvär har jag misslyckats:(.
    nu går telefonen igång och allting verkar vara som det ska MEN back knappen och meny knappen fungerar inte mer , endast mitt knappen funkar i telefonen och nu börjar jag få panik vad ska jag göra, har testat att flasha tillbaks rom som jag laddade från samfirmware men felet består. läste nåt om att man behöver flasha även kernel? vet inte vad är det för nåt eller hur man gör detta,
    finns det nån snäll kunnig männinska på forumet som kan förklara för mig vad kan jag göra?

    tack
     
  2. Xeroxd

    Xeroxd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Lämna tillbaka den och kräv en ny (helst en ny modell tom, eftersom LTE:n har mkt problem), jag fick samma problem och nu väntar jag på att få en HTC One X ist.
     
  3. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hej!

    Har inte stött på detta problem själv men fråga i originaltråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1340526. Eller starta en ny tråd i forumet!
    Jag letade igenom tråden men hittade inget så prova posta en ny fråga...

    Försöker hitta källan till problemet jag också när jag hinner.

    Lycka till!
     
    Last edited: 27 mar 2012
  4. spamb

    spamb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag ännu större problem. efter att jag har flashat flera gånger original rom tillbaks med odin och felet kvarstod så la jag in pit filen som följde med odin u1_02_20110310_emmc_EXT4 och flashade så nu får jag inte längre liv i telefonen och kies hittar inte den heller, telefonen går inte heller att sätta i download mode, det ända som händer är att när jag kopplar telefonen till dator så hör jag att det plingar i dator och dator säger att det inte finns några qhsusb_dload driver? så nu är telefonen helt död och varken kies eller odin känner av den?

    tror ni man kan lämna in den på service utan att de märker att den är brickad?
    eller kan man ta den på hemförsäkringen?
     
  5. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
  6. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag var på G att root min, men efter att ha sett att vissa av er fått problem med back och meny knapparna hoppar jag tills vidare.
    Verkar som om guiden bara funkar på usa-modellerna.
    Jag såg en tråd på XDA där en australiensare sa att det inte skulle påverka funktionalliteten om knapparna inte funkade - och således är telefonen inte brickad....

    Någon drabbad som har lust att förklara för att få igång en diskussion om det med honom?
    Om de som fixar root ser det, kanske de kan skapa en variant för de europeiska telefonerna vi har....
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=24183413
     
  7. spamb

    spamb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tyvärr är min telefon helt död, så jag tror inte det går att fixa den mer hemma, min fråga är bara om det går att lämna den på garanti utan att de märker det eller ska man köra på hemförsäkring och betal 1500 i självrisk?
     
  8. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Försäkring?????
    Du har själv pajat den...
     
  9. spamb

    spamb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    drulle försäkring,