Fråga: Är ni nöjda att ni valde HOX över SG3?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Stingray454, 4 maj 2012.

?

HTC One X eller Galaxy SIII?

  1. Jag har en HOX och är nöjd med mitt köp

    125 röst(er)
    80,1%
  2. Jag har en HOX och vill/kommer att byta till S3

    9 röst(er)
    5,8%
  3. Jag har ingen av dem men kommer att köpa en HOX

    17 röst(er)
    10,9%
  4. Jag har ingen av dem men kommer att köpa en SIII

    5 röst(er)
    3,2%
  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det här handlar inte om "överklockning" utan om man använder Tegra3an rätt.

    Precis samma fråga kom upp med Sensation förra sommaren och man såg snabbt att man underklockat CPUn.

    Sen gav då HTC ut SensationXE... smart drag men det var ju med exakt samma CPU.

    Så för mig är det mycket intressant att se vad det blir när källkoden för kärnan finns och kernel-gurusarna kan börja bygga nya kärnor.

    XE-finten tror jag inte på igen...;)

    4-1 blev det...:teeth:
     
  2. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Du måste ändå roota för att "fixa" det... vad är du inte förstår eg?

    Nä, usch för detta... varför försöker jag ens.... gonatt.
     
  3. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    du kanske har rätt.... men på HTC står det 1,5Ghz Quadcore.

    men iof skitsamma för dessa lurar lär inte vara slöa någon av dom.
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ok, kollat de sista tre sidorna, och hittade inte ett enda inlägg som var OT. Så jävla typiskt spec-hånglande som vanligt. Trist..

    Om det är prestanda ni vill ha så köp en sportbil vet jag!

    Själv känner jag mig nöjd med min Hox, och det skulle jag gjort även om SGSIII hade varit den bästa och snyggaste mobilen någonsin! (nu var den ju inte det) ;)

    Tycker iof att den inte var så ful som alla säger, och verkar vara en grym lur. Faktum är att mobilhysterin har ballat ut totalt.. Världen typ stannar för att en ny mobil lanseras, och sedan går världen under när sagda mobil inte lever upp till förväntningarna.. det är för håvete en mobil!!

    SGSIII kommer trots allt leva upp till förväntningarna och sälja som smör till massan.. kolla bara på iPhone 4S..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    RikNik gillar detta.
  5. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det är tyvärr sorgligt låg nivå i HOX forumet. Varför denna ständiga rädsla att inte ha det "bästa" och varför detta ständiga behov att behöva motivera sitt köp.

    Är du nöjd med din HOX så är väl det jättebra, den blir ju inte sämre bara för att en konkurrent släpper en ny modell med likvärdiga specs. Jag fattar helt enkelt inte.
    När det inte finns något viktigt att hugga på så hugger man på det som spelar minst roll för en telefons prestanda, utseendet och materialvalet. Tragiskt!

    Att SGSIII inte var en revolution var synd, det förlorar vi alla på. Nu håller jag tummarna för att IP5 snor stafettpinnen och drar ifrån så Samsung, HTC och de andra har något nytt att kriga efter.

    Personligen tycker jag att både HOX och SGSIII verkar sjukt grymma.
     
    MatDiggy och Exicutor gillar detta.
  6. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Den kommer leva upp till folks fanboyism..

    Den är Verkligen Ful. Den ser Verkligen ut som en Iphone 3GS. Menyerna ser verkligen ut som Iphone.

    Apple kommer stämma samsung om dom inte redan gjort det..........
     
  7. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det är tyvärr ett vanligt fenomen att den egna telefonen blir "sämre" när något nytt släpps.

    Jag tror det är mer sånt nu iom att många tog HOX för att den ingick i tres och tele2s erbjudande när många egentligen, innerst inne, hade velat vänta på samsungs nya.

    Jag valde en HOX pga erbjudandet. Jag kände inget behov för en ny telefon men det ingick i erbjudandet så jag tänkte, varför inte.

    Däremot så har jag aldrig gillat touchwiz så hade nog inte valt s3an om den fanns att välja med erbjudandet.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Exicutor gillar detta.
  8. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag valde hox pga erbjudandet, hade nog valt s3an pga batteriet och minnes korts platsen. sen bryr jag mig inte om hur snygg eller fin en mobil är. Jag kikar då hellre på min tjej men alla har vi olika böjelser uppenbarligen. S3an såg ganska normal ut, stor skärm som alla andra mobiler idag
     
  9. Dunda

    Dunda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Last edited: 6 maj 2012
  10. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Jag har en HOX och är väldigt nöjd, har sluppit problem med den och den har överträffat mina förväntningar med råge.

    Var lite rädd att S3 skulle bli en riktigt grym lur så man ångrade sig när den släpptes.
    Men när dagen kom så känner jag inte den minsta ånger att jag valde HOX.

    Hade dock inte haft något emot vissa av S3:ans funktioner, tänker då främst på löstagbart batteri, batterikapaciteten.

    Möjligen även CPU, men är inte så mycket för benching / gaming så det spelar mindre roll, Tegra3 gör vad den ska, och den gör det bra. Den dåliga batteri tiden är inget jag har upplevt, delvis pga jag inte kollar på film speciellt ofta.

    Klarar mig alltid en hel arbetsdag med bluetooth streaming med webradio, lite surfande och spotify, och ändå komma hem med 50% batteri varje dag.
     
  11. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    TS borde tagit med ett femte alternativ: "Jag har DOAt min HOX och väntar fortfarande på en ny/fungerande." :):mad:

    Jag är avundsjuk på S3ans batteri, men jag tror att skärm och design hos HOXen kommer väga högre. Vi får se.
     
  12. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tror faktiskt att alla är så nöjda att dem valde HOX eftersom dem inte har testa S3:an. Man brukar få "Wow" känsla när man klämmer på en ny telefon, nästan alltid :D HOX är självklart en riktigt grym lur men jag tror nog att S3:an är bättre :P
     
  13. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Haha, det borde jag verkligen gjort - jag sitter nämligen i samma sits själv. DOA:de den för en pytteliten gul fläck på skärmen som knappt märktes, och tack vare det har jag varit utan telefonen 1.5 vecka :(. Längtar innerligt på att få tillbax den eller en ny (förhoppningsvis helt fungerande) telefon.
     
  14. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Alla människor kommer alltid ha olika åsikter kring olika objekt - och så kommer det alltid vara. Tur är väl det; tänk om alla människor delat samma åsikter kring allt?

    I ett sådant samhälle skulle jag definitivt inte vilja leva.