ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

  1. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tack! Jag ser att någon i diskussionerna på länken ovan installerat den "without wipe" och det funkar bra för honom. Jag funderar på om det kan ha varit wipe utan vare sig "data/factory reset" eller "cache partition" i CWM recovery. Låter lite risky att installera både ROM (och sedan, i mitt fall, ny kernel) helt utan wipe, men ack så praktiskt om det funkar...
     
  2. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kör just nu 1.3.3 och såhär har batterilivet på min lur varit :)

    [​IMG]

    Är sjukt nöjd med rommen som den är nu, har nån flashat 1.4.0 och rekomenderar att jag gör det?
     
  3. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Intressant. Jag får alltid omkring 40% användning på Operativsystemet Android. Kör Be18 CNA 1.4. Har läst det ska vara som det visar fel men ändå...

    3G är ganska ok men blir problem ibland när man går ur flight mode. Dessutom ändrar sig aldrig ikon för mottagning eller ens siffror under status.

    Batteritid är inte så bra och verkar blivit sämre efter jag provade kalibrera. Telefonen slutar ladda vid 4.19v och jag får ca 4.150v när jag drar ut laddaren. Med förra romen:en (stock) var den fulladdad vid 4.24v och ca 4.19v vid urkoppling. Är det så för alla som kör CNA?

    Den ROM:en på sidan jag länkade till ska vara en enda som är helt utan problem med 3G etc. Å andra sidan verkar det funka bra för vissa som kör andra versioner av 1.4...
     
  4. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Så här skriver jag på Tom200:s XDA-länk ovan:

    "Nightly build 26/2: I don't notice much of a difference, but the external sd card seems to be working finally (as emmc). I too installed without any wipes. That meant reinstalling Gapps though. The ROM contained some really bad kernel (I forget its name) that made the phone clearly slow, but when I installed Semaphore 0.9 then I was back on track. I had my best run on Quadrant so far. WiFi tethering still isn't working. 3G connectivity? I don't know, I've had no problems in that department with Dax 1.4 for several days now. It's working fine now, no difference."
     
  5. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    skumt att jag fortvarande har problem med externa sd kortet
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Screenshot_2012-02-27-01-48-39.png:[​IMG]

    Så här ser det ut för mig. Kör fortfarande Be18 CNA. Funderar på att flasha den andra CNA och/eller annan kernel.

    Ska vara som det visar fel men verkar inte varit så i 1.3.3.
     
  7. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag fattar inte riktigt hur det funkar, men det externa fungerar inte som förr. Det är en "emmc"-montering som fungerar annorlunda gentemot Gingerbread. Vore kul om någon kunde klargöra det där. Hur som helst lyssnar jag nu på musik från det externa efter lite pillande...


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Vad är det du inte förstår? Att det externa minneskortet monteras som emmc? Det är original, bara Samsung som lagt in att det ska monteras som /sdcard/external_sdcard/
     
  9. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    People, jag lyssnar på musik från externa, men har inte tillgång till det externa när jag kopplar luren till datorn... help.. plz
     
  10. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag har i alla fall tillgång till det externa också på datorn (både på en Mac och en pc).
     
    Last edited: 28 feb 2012
  11. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag kan fortfarande (liksom på Dax 1.4) inte KÖPA något från Market (man kan däremot köpa från market.android.com och skicka impulsen till SGS:en som vanligt, inga problem). Fruit Ninja funkar fint, men det gjorde det redan med Dax. Med Dax fungerade inte automatisk tid som det skulle; det gör det nu. [Jag klockade f ö över Semaphore med 1200 MHz och höll på att aldrig komma ur bootloopen efter det; inte att rekommendera! Men 1100 borde fungera, det gjorde det innan - jag är bara lite trött på de försöken nu.]
     
  12. tjusig_

    tjusig_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör CNA 1.4.0 som en snubbe hade meckat ihop som en "nightly"..

    Kör också Semaphore 0.9.0 och kan inte ens klocka till 1200mhz på cpu'n, max är 1100. Är det kerneln som är värdelös? Når jag bättre med tex Devil eller Icy-glitch? Jag kunde ju iaf köra 1320 på gingerbread utan problem.. helst vill jag kunna göra reset på NStools från recovery.
     
  13. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER


    Någon annan med CNA 1.4 som kan verifiera om förbrukningen för "Operativsystemet Android" är lika hög för er? Verkar vara en bugg i visningen eftersom det inte verkar dra så mkt enligt andra program.
     
  14. hallelulius

    hallelulius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade så höga procentsatser precis när jag flashat. Fortfarande ganska högt med ligger mer runt 20% nu efter ca en veckas användande utan wipe eller liknande
     
  15. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Min låg på 17 förut. Men i början var den väldigt hög, ca 40-50
     
  16. hallelulius

    hallelulius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan ju också tillägga att jag nu har mycket bra battiertid. Räcker lätt en dag, utan problem.
     
  17. Sahandroid

    Sahandroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sammanfattningsvis, är det bra att uppdatera till CNA 1.4.0?

    Vad gäller kernel förstår jag det som att Semaphore är bäst, eller?
     
  18. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ok DaxIΠFIΠITY's Galaxy S är stulen och han sitter nu med sin Nexus S och en trasig laptop på reparation. Går bra för honom nu. :)

    Jäkla synd om han inte får tillbaka telefonen.
    Får se om det är några andra som tar sig an att utveckla vidare. Av vissa uttalanden så finns det ett visst intresse. Vi väntar och ser.

    Annars kanske försäljningen av Nexus S just ökade iom. DaxIΠFIΠITY's kommentar:
    -"Anyway, im currently on Nexus S (bought it, running stock 4.0.3) pc died, main board faulty. Waiting for my funds so i can do this shit... ;)"
     
  19. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Läste nu att DaxIΠFIΠITY (killen som portat denna rom) bara är 14 år!
     
  20. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Exakt!