Omöjligt att köpa ifrån Google-play..

Diskussion i 'Frågor och support' startad av trozen, 4 maj 2012.

  1. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Hej, har ingen aning hur jag ska lösa detta så jag testar att göra en tråd här.

    Har alltid gått bra att köpa appar via e-kort för mig, tills att google checkout blev google wallet. Jag har förut använt ett så kallat "Visa ung" vilket inte gick att betala direkt med över internet.

    När google checkout kom, slutade e-kort att fungera. Jag tänkte att det borde fungera med ett vanligt kort så jag gick till banken och fixade ett Mastercard, testade betala med detta men det fungerade fortfarande inte. Läste runt lite och såg att "Mastercard Securecode" behövs, så jag aktiverade denna tjänst och försökte att betala igen, men det går fortfarande inte.

    Jag får detta meddelande:

    Tyvärr. Ditt konto är inte tillgängligt just nu. Kontakta vårt supportteam om du vill ha hjälp att lösa problemet.

    Hur f*n är det tänkt att det ska gå att köpa? Vad förväntar dom sig att man har för något superkort?
     
  2. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
  3. trozen

    trozen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Kollade igenom tråden och ser att många har liknande problem, det är konstigt att det fungerar för vissa och andra inte..

    ÅÅ, va less jag blir på detta trams.. ska utomlands på en vecka och vill ha poweramp tills dess.. :(
     
  4. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Edit: Jag som klantade mig.

    Nu har jag problemet att jag får upp texten:
    "Tyvärr. Säljaren kan inte ta emot beställningar för tillfället. Försök igen senare eller kontakta supporten för Google Checkout."

    Kikade runt på internetbanken och hittade inget "Verified By Visa", är Handelsbanken som hanterar kortet, någon som har koll?


    /Jocce
     
    Last edited: 15 maj 2012