Problem: Utan Primen i en månad

Diskussion i 'ASUS' startad av tomtom88, 29 apr 2012.

  1. tomtom88

    tomtom88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag skickade in min transformer prime till netonnet för att blixten ej funkade och inte heller mic:en... och nu har det gått över 3 veckor utan att dom sagt något,.
    Ringde netonnet i torsdags och fick prata med en Joel Lind som skulle ringa asus och kolla status sen höra av sig till min mejl dagen därpå, alltså i fredags och jag har fortfarande inte fått veta nått....

    Inte jättesugen på att handla från netonnet längre om dom inte ser till att nått händer :*(
     
  2. backeliten

    backeliten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om nån dag har jag också haft min prime på service i en månad.
    Men du ska inte tro att den är redo ännu, har precis fått kostnadsförslaget hur mycket det kommer att gå på att reparera den. Sen kan det ta precis lika länge till innan den är klar.

    Nu har jag skickat den direkt till Asus, så ingen mellanhand, men det verkar inte gå så fort som man kan hoppas tyvärr.. Hoppas att jag hinner se min platta igen innan semestern iaf :/

    Så jag tror inte NetOnNet är största boven här..
     
  3. tomtom88

    tomtom88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fick svar

    fick svar idag från netonnet att asus väntar på en reservdel och att dom eventuellt ska fixa nån "kreditsak" så att jag får en ny, och jag hoppas verkligen det går på garantin.
     
  4. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Har också varit utan min asus 1 månad snart. köpte min på siba och dom skickade iväg den till någon service verkstad, mailade verkstaden igår och fick svar idag att dom väntar på nytt moderkort till den men dom visste inte när moderkortet skulle komma dessvärre. Men känns som om det kan ta ett tag :( suger ju en del att asus inte kan byta ut hela skiten mot en ny när det är moderkortet som e kass. men fick låna en htc flyer av siba backaplan idag.

    Hade en samsung galaxy tab innan som jag köpte på netonnet och när den strulade så skulle jag få en ny med en gång men dom var slut i butik så fick pengarna tillbaka på en gång vilket jag tyckte var bra av netonnet.
     
  5. tomtom88

    tomtom88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har fått besked om att netonnet bara väntar på om de kan få den krediterad så jag år en ny nu men det skulle jag få besked om i denna veckan, vill dock inte ha pengar tillbaka då den inte går att köpa någonstans längre :(
     
  6. sprite

    sprite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade lite grafik fel på min platta, skickade ett medelande till ASUS sverige på Facebook och hörde hur man skulle gå till väga, dom bad mig ringa deras support och fick sedan ett UPS kvitto så den skall skickas in imorgon...

    Får hoppas det inte tar en månad innan man får tillbaka den :(
     
  7. tomtom88

    tomtom88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fick information från netonnet att jag kunde få en ny nu men dock hade dom den ej kvar i lager enligt han jag mejlar med, men såg att dom har en ny batch i lager nu så jag hoppas jag får en ny nästa vecka elle rnått :P
     
  8. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Fick idag ett sms av siba att min tp var klar. Åkte ner till siba och dom berättade att min tp var skrotad och att jag kunde hämta en ny i butik. I butik hade dom den inte så fick pengarna tillbaka. Funderar nu på en infinity eller om man kanske skulle köpa sig en ultrabook istället om det dröjer lång tid innan infinityn släpps.