Fråga: Fulladdat batteri i ICS?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Tom200, 22 apr 2012.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare kört vanilla 2.2 på annan mobil. På den laddadde till omkring. 4.240V. Den blev också kvar på den spänningen efter urkoppling. Det gav bra battertid.

    På min Galaxy S körde jag tidigare 2.2.1. Den ansåg sig vara fulladdad vid 4.242V. Drog man ur den sjönk procenten från 100 och även spänningen. Tror den stannade på 4.190 efter utkoppling.

    Med CNA 1.4 slutar telefonen att ladda vid 4.19-4.192V. När man drar ur laddaren sjunker den ytterligare. Detta känns lite sunigt då jag (av erfarenhet) vet det påverkar batteritiden.

    Ett tag efter jag flashat ROMen provade jag även ett "battertrick" + att wipa stats i CWM. Ända det gav är att den blev fulladdad vid 97%.
    Så jag "kalibrerade" igen genom att bara wipa stats vid 100%.

    Nu blir den fortfarande fulladdad vid omkring 4.19V. Detta sker ibland vid 100% men även vid 97% eller 99%.

    Så "kalibrering" är tydligen värdelös med min ROM. Vad har ni för erfarenheter av detta?

    Sen undrar jag om det är standard att ICS-romar slutar ladda vid omkring 4.19V? Ni kunde kanske kolla? Räcker att ha Battery Indicator inlagd och kolla spänningen vid fulladdad.

    Pro-versionen har även loggar vilket förenklar.

    Här är den.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.darshancomputing.BatteryIndicator&hl=sv

    Tack för hjälpen på förhand.
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har för mig att det är en säkerhetsgrej att den inte ska ladda exakt, för överhettning eller så?
     
  3. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jo, men var ju annorlunda i andra roms så vore bra om någon kunde kolla.
     
  4. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är snarare visningen av batteriet som skiljer sig åt.

    Visst laddar den batteriet till 100% men telefonen använder batteriet även om laddaren är ikopplad.

    och den laddar inte om det för bara någon enstaka procent :)
     
  5. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, tack. Men jag tror inte bara det är visningen. Den visar ju 100% när jag drar ut laddaren men i loggen kan jag se den slutat ladda vid 4,19V. Så var det inte i Froyo eller på andra mobiler jag haft.
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kan ingen kolla vilken spänning ni får vid fulladdad? Har provat annan rom nu och olika kernel men slutar alltid ladda vid 4.19v.