Diskussion: Vi som är nöjda med vår One X :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Madeli, 6 apr 2012.

  1. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Haha
     
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Köpte min HTC One X av telenor idag och att bara ha använt den i ca 1 timme får mig att vilja pilla mer och mer med den :D Men jösses vilken storleks skillnad från min desire, skärmen är ju enorm! Men det gillas bara!

    Och market laggar inte!! (ja jag har svurit över hur dåligt market flyter på desire)

    Den är också himla snygg, och bakluckan känns som desirens, hemskt vad jag hänvisar till desire, eller det är nog en ny desire!
     
  3. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Välkommen!, och ja, det är en ny Desire.. i alla fall i mina ögon. Efter ha klämt på de flesta premium-mobiler på marknaden från Desire fram till nu, så har i alla fall jag nått samma nivå av eufori som jag fick av min gamla tro-tjänare :) Och man vänjer sig sjukt snabbt vid storleken. Jag har svurit över alla stora mobiler, och kunde personligen tänka mig en mobil på MAX 4".. men här är man nu med en 4.8" display och älskar det. Nu kan man ju aldrig gå till något mindre :D
     
  4. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Är SJUKT nöjd men min One X , började visserligen lite tråkigt (Bootloop) men flashade om den och vips så funkade den, i Android svängen är det min tredje HTC , Desire , Sensation XE och nu One X


    Och har förutom i början inte haft några problem och batteritiden överlag är absolut inte sämre än mina tidigare utan snarare bättre tror jag, och samtalstiden på den är sjukt bra. häromdagen så hade jag nästan 4 timmars samtalstid och det på ett ställe som har halvtaskig täckning + att jag surfade med den iaf en halvtime och hade väl runt 14-16% kvar när den sattes på laddning 17 timmar efter att den togs ifrån laddaren.
     
  5. SCORPION2000

    SCORPION2000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 3:
    Sony Xperia X Performance(NIU)
    Platta:
    Sony Tablet Z(Död)
    Jag fick min HTC One X idag och är riktigt nöjd har hård testat den i ett antal timmar och jag fick en helt fungerande HTC One X utan några fel Yippiii! :teeth:

    Jag gillar den riktigt mycket först tänkte jag Damn vad stor den är men jag gillar den! ^^
     
  6. Fpow

    Fpow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick en ny i dag.. bara grymt nöjd med allt på den.. inga fel alls!
     
  7. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Det verkar som den första batchen felaktiga enheter börjar ta slut och de nya felfria börjar hitta sina användare :) Så snart kan vi gå vidare med lite roligare topics i trådarna! :D
     
  8. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Min är ifrån den första batchen. :-)
     
  9. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Ja det är lite som en ond cirkel, snart går vi alla runt och snackar med 10" skärmar som på surfplattorna :)

    Jo den känns faktiskt väldigt bra byggd, första batchen, eller en del av den måste ha vart lite väl hastigt ihopslängd så.. har klämt och tryckt, nästan misshandlat telefonen för att se om något av de kände felen dyker upp men den verkar ha varit väl ihopsatt :) Dags att testa batteriet idag!
     
  10. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var tvungen att doa ett exemplar men väntar med spänning på nästa!

    Men jag undrar, är det någon som är nöjd med gpsen?
    Jag har bara sett nån problemtråd om det samt swedroids inte allt för hyllande recension men jag antar att prestandan på den kan variera som med allt annat. Jag hoppas verkligen den ska leva upp till min förväntning att den ska vara minst lika bra som i min sgs2 som jag varit väldigt nöjd med.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  11. signatune

    signatune Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus One

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus One
    ROM:
    Sultan 5.1.1
    Platta:
    ASUS Nexus 7 2013
    ROM:
    Android M Stock
    Min är från batch no.1. Har fungerat felfritt i över en vecka.
    Enda felet jag verkligen stör mig på är: kameralinsen, den är redan repad! Förstår inte hur. Är väldigt varsam av mig.
     
  12. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var litet orolig i början och väldigt vaksam på eventuella problem men är nu faktiskt väldigt nöjd med min HOX. Har nog också haft tur och fått ett ok exemplar.

    1. SKÄRMEN: är fantastisk och i mitt tycke den i särklass bästa skärm bland alla mobiler som finns idag - bra färgåtergivning och knivskarp text, så den är bra både när man vill se film och när man vill läsa text (dessutom har den vid scrollning minst flimmer i text av de mobiler jag jämfört). Som jämförelse upplever jag att samsungs Gs2 är bra när man tittar på film men inte lika bra när man läser text (jag ser pixlar) och så det är en smaksak om man gillar den blå tint som amoledskärmar verkar ha. Iphones skärm är bra för att läsa och har bra färgåtergivning men färgerna är inte lika klara/levande, och skärmen är mycket mindre. Sony Xperia S är kanske den skärm som i mitt tycke ligger närmast HOXens skärm.

    2. BATTERI-TID: Jag var orolig för batteritiden men efter 3-4 laddningar var den helt ok. Igår hade jag 20% kvar vid 22-tiden efter en dags normal användning. Det enda jag kan tycka är att kameran drar för mycket batteri (ca 1% per minut vid videoupptagning). Vet inte om detta är något som kommer förbättras vid en uppdatering, men hoppas på det.

    3. KONSTRUKTION: var orolig även för detta efter att ha läst mycket om problem som andra haft. Min mobil verkar ok byggd - inget skrammel, inga synliga glipor, inget knarrande. Visst kommer jag ned med ett papper mellan skärm och chassi men jag kommer inte in under glaset och tror inte detta är något problem. Kollade min gamla mobil och det var samma där, och har aldrig haft problem med den pga detta. Vad gäller skärmflimmer vid tryck så har jag det (längs bägge sidor), men vad jag förstår är det så med LCD-skärmar. Det är inget jag överhuvudtaget märker av vid normal användning så jag har valt att inte DOA min lur pga detta. Hoppas jag inte kommer att ångra detta, men jag väljer att lita på det som HTC säger ang. LCD-skärmar.

    4. VÄRME-ALSTRING: Vid användning ligger mobilen ofta runt 30 C, men kan komma upp i 39 C vid tyngre användning. Har inte märkt att den blir särskilt varm vid laddning (jag använder den inte vid laddning). Vad jag förstår är dessa temperaturer normala.

    Det jag tycker kunde vara bättre, och som jag hoppas blir bättre vid uppdatering av mjukvara är:
    1. Homescreen segar ibland när den ska laddas, men det händer mindre ofta nu än de första dagarna. Vore dock bra om detta korrigerades.
    2. Pixelflimmer i övre delen av browsern vore trevligt att slippa. har dock inte upplevt de senaste två dagarna alls, och har bara hänt några gånger tidigare så det är inget jätteproblem.
    3. Kameran slukar batteri. vore trevligt att kunna filma längre sekvenser utan att behöva oroa sig över batteritid. Vet dock inte hur andra mobiler står sig vad gäller detta.

    Summering: Jag är nöjd med mitt köp och hoppas nu att uppdateringen kommer att göra HOXen ännu trevligare.
     
  13. godsic

    godsic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    har innan detta köp bara haft iphones sen smartphones kom.
    e så sjuuukt nöjd med min HOX såhär långt! :D köpte den i en telenorbutik för en vecka sen, å hittills har inga problem uppstått! *tar i trä* jag brukar i vanliga fall ALLTID få måndagsex då jag köper elektronik, så vågar inte släppa ner garden fullt ut än, men som sagt.. såhär långt e den prima! :) (har en vit från taiwan för övrigt..)
     
  14. Kessler

    Kessler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har haft en One X i två veckor och jag är nöjd. Gillar skärmen och utseendet framförallt. Kameran kunde varit bättre men i bra förhållanden är den grym. Har dessutom lyckats få en del vatten på den+att jag tappat den stenhårt i marken och den har klarat sig hur bra som helst förutom en smårepor på metallringen. Så den verkar tåla tuffa tag.
     
  15. daniel1983

    daniel1983 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är super nöjd med min HOX. Har bara haft den sen i söndags visserligen.
    Jämnfört med min ip4 så tycker jag den är hundra gånger bättre. ;)
    Den var super lätt att komma igång med till skillnad från iphonen.
    Det här dessutom min första HTC och jag är minst sagt nöjd :)
     
  16. termostat

    termostat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    är FETT impad över nästan allt med One X men det jag nog är mest nöjd med om jag skulle tvingas välja är nog batteritiden. drar i stort sett INGENTING när den ligger i viloläge och provade idag att lyssna på musik via blåtand till mina hörselkåpor, och efter strax över 2 timmars lyssnande så hade den bara sjunkt ca 10% och jämför man med min Desire eller Sensation XE så är dett HELT OTROOOLIGT :D:D:D:D

    Det roliga i kråksången är att jag var så SJUKT!!! NÖJD!!! med min Sensation XE så att jag tänkte inte ens att jag skulle behålla min One X från början utan den skulle ut på blocket på direkten... men kunde inte hålla mej ifrån att prova den lite och DAMN va kär man blev!!! <3
     
  17. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med, kommer ifrån en SGS2 och Iphone 4S och HOX är den bästa luren jag haft! Och det som är fantastiskt är att det kommer bli mycket bättre bara inom några månader med förbättrad mjukvara eller en custom ROM. :cool:
     
  18. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tjejen fick sin idag. Garanterat från "batch 1" men verkar vara felfri. Har själv en Sensation. Säger bara - wow! Shit vad grym den är. Vill också ha :-)
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har blivit riktigt nöjd efter uppdateringen igen, bättre täckning, bättre batteri och framförallt snabbare internet...måste bara skryta lite med en bild också haha, 3 som operatör i centrala Uppsala mot Solna servern. Riktigt nöjd faktiskt.

    [​IMG]

    Detta är min nuvarande toppnotering på nedhastigheten, ligger över 10mbit gränsen konstant nu, känns skönt! :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. Parsifal

    Parsifal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har idag haft min i 14 dagar.

    Otroligt snygg i verkligheten tycker jag (jag har en vit)
    Kanonskärm
    Storleken är helt ok men man behöver använda bägge händerna ibland
    Gillar Google Chrome (ICS jag vet)
    Snabb
    Bra kamera (för att vara en mobil)
    Snabb och precis GPS (för att vara en mobil)
    Bra batteritid
    Jag kan nästan få ut 2 dygn av batteriet om jag inte kör allt för hårt med den.

    Har egentligen ingen kritik mot telefonen men blivit orolig av andras DOA hysteri. Har kört diverse tester och min telefon är bra.

    Finns väl en och annan mjukvaru-issue men det har varit värre med mina tidigare telefoner. SGS tog det 18 månader att få fason på för Samsung (förutom GPSen som de struntade i att fixa helt.)

    Nöjd