Diskussion: Displayskydd, behövs det? Applicering?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av petersson07, 14 mar 2012.

  1. petersson07

    petersson07 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Behövs det? Vilken sort rekommenderar ni? Några tips på hur man applicerar ett displayskydd på enklast sätt.

    Körde själv med billiga skydd som jag hittade på nätet på min Arc S, fungerade riktigt bra. Såldes i trepack har jag för mig men har bara hunnit använda ett. Heter Screen Guard.
     
  2. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Du får ju med ett skärmskydd när du köper telefonen om inte annat. Det känns väl kanske inte som att det är av någon höjdarkvalité, men det duger för mig i alla fall :)
     
  3. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Originalet fungerar, men blir repigt och efter ett tag tror man att skärmen är sudd, då har nämligen fett och fukt krupit in bakom. Så gjorde det på min Mini Pro, bytte då till ett Zagg - Invisible shield.

    Efter att ha haft och inte haft displayskydd på mina telefoner så rekomenderar jag Zagg.
    X1a med
    X10 mini med skydd, lite olika fabrikat alla motsvarande känsla som original, en tunn bit OH-film..
    X10 mini utan skydd
    Mini Pro med originalskydd
    Samma mini pro med invisible shield
    Asus Transformer med invisible shield

    Vi kan säga det direkt, telefonen delar ficka med ibland nycklar, ibland i arbetsbyxor med skit i, det blir skav och repor! Så är det. Skydd är ett krav, i min bok iallafall. Så skoj är det inte att förstöra 2000-5000 kr "leksak" när man kunde skyddat den för några tior upp till några hundra.

    OH-filmsvarianterna har varit OK, hårda och tar smällen. Men jag förordar Zagg - Invisible shield för känsla och att den gör skärmen "bättre" svårt att förklara hur, men jag upplever färgerna som klarare och känslan i fingret trevligare, i början lite "kladdigt gummi" men nu har jag vant mig. Dessutom är det lätt att applicera med vätskebaserat rengörings/placeringsmedie.

    Tills någon visar mig nått bättre säger jag.

    Skärmskydd på och det ska vara Zagg - Invisible shield.

    Ps, Nej jag är inte ÅF eller har nått ekonomiskt intresse i ovan nämnda produkt, jobbar med nått helt annat!
     
  4. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Copter skydd e rätt bra har ja hört fast har aldrig testat de själv

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk
     
  5. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte det behövs. Har kört utan skärmskydd i 1.5 år och har inte en enda repa på skärmen. Men jag har aldrig något annat i mobilfickan än själva mobilen.
     
  6. Andreas2

    Andreas2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Jag tycker det är bra att ha skärmskydd. Man vet aldrig vad som kan hända, sedan beror det nog också på vad man jobbar med, fritidssysslor osv antar jag väl. Kör själv med skärmskydd eftersom jag springer runt i en verkstad hela dagarna. Har alltid kört med invisible sheild eller copter, dom kostar lite mer men är bättre..
     
  7. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har kört såna där billiga skydd, och även copter. Coptern är bättre rent kvalitétsmässigt, men jag tycker att skärmen blev "suddigare" och det är ju inte bra eftersom Xperian har så hög upplösning.

    Det billiga skyddet byter jag ungefär en gång per år, då börjar det släppa lite i hörnen. :)
     
  8. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Ni har köpt en skitsnygg telefon. Den blir skitful med skärmskydd.
    Glasen är så hårda att endast ren misshandel (läs: nycklar och annat vasst) gör
    repor - om man har otur. Jag kör aldrig med sådant skit. Byter lur ofta. Då har jag
    hellre den snygg.
     
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Försökte mig på o applicera det medföljande skyddet!! Gud vad usel den var. Redan i plasten (oanvändt) såg jag bubblor (3st) som jag tänkte är mellan skyddet och de två plastskydd (back & front) som kommer försvinna när man tar bort dessa... det visade sig att dessa var dammkorn som redan satt därimellan.. lycka till o få bort dessa.. även med skrapgrejen lyckades jag inte (nej dom kom inte fån mig, inte alla iallfall). Så det var ca 5 bubblor som inte gick o få bort. Blev till o slänga de skyddet omedelbart... uselt! Utan vätska kan man inte få bort små dammkorn/ludd.

    Inväntar Copterskyddet som man får gratis från CDON.
     
  10. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah, tråkigt med damm redan från fabrik.

    Mitt skydd har dock inte något damm (har redan kollat) och när jag väl ska applicera det så kommer jag spruta på lite skärmrengörningsvätska först så man kan flytta runt skyddet innan man pressar dit det.
     
  11. drbrain

    drbrain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jag kör med det medföljande, lite synd att det inte täcker allt där uppe på telefonen. Ser lite skumt ut där.

    Även mitt hade några dammkorn redan från förpackningen. Men med några tejpbitar var det inget problem att få bort dom så nu sitter det kanon.

    Vet inte hur pass det medföljande är men jag tycker mig se någon pytte pytte repa redan efter 1dag... får väl leta något bättre om det skulle bli allt för illa...
     
  12. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Själv aldrig använt skärm skydd på någon mobil tycker man får dålig "feeling" på skärmen med dom. :) Dock kanske bra för dom som använder sin mobil hårt eller planerar att ha den länge..

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  13. freddus

    freddus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Haft HTC Desire i 2år nu och har inte haft någon repa/märke alls (på skärmen, resten av telefonen är inte riktigt hel :). Dock är ju den telefonen annorlunda byggd. Den ramen går ju lite högre än själva skärmen vilket gör att det tar emot lite, på den här kommer jag köpa skydd då det i princip bara är skärm på framsidan.
    Det medföljande var dock bara skit.
     
    Last edited: 15 mar 2012
  14. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag ska kolla ifall några lokala butiker har fått in Copter/Invisible Shield i morgon, annars blir det en beställning ifrån NetOnNet. Jag fick på det medföljande perfekt, men dock så smög det sig dit en liten smutspartikel av något slag.... :(
     
  15. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Copter är bättre än Invisible Shield. Tycker copter har bättre passform och är inte alls lika seg på ytan. Har använt båda fabrikaten på ett flertal mobiler. Köper bara copter numera om jag ska ha nåt dyrare skydd.
     
    MrHydrodynamic gillar detta.
  16. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Går inte att jämföra, då alla Xperia har en splitterfilm på skärmen, denna film
    är rätt så lätt att repa och man bör därför alltid använda en tåligare skyddsfilm.
    Alt. ta bort splitterfilmen, vilket jag inte rekommenderar!


    / Erol
     
  17. Enka

    Enka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gratis från CDON? Varför och hur?
     
  18. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ingick i en abonnemang deal.
    Skickades inte samtidigt som telefonen.

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk
     
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Som föregående skriver så var det/ är det en kampanj på cdon, om man tar tele2 maxi o en lur så får man man två tillbehör, för xperiaS får man skärmskydd samt MW600 BT hörlurar. Oslagbart tycker jag!

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  20. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ja, det är en jävligt bra deal faktiskt

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk