Problem: Tappar uppkoppling

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av abru, 19 mar 2012.

  1. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Note är en ganska nischad lur. Om man inte verkligen behöver en sån tror jag att den kan bli lite jobbig i längden. Men det är bara vad jag tror. Jag skulle nog tagit nexus.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  2. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag gjorde ju en DoA på min telefon förra veckan när jag haft telefonen i 7 dagar (enligt säljaren har Samsung 7 dagar på DoA, annars blir det en reklamation). Då sa säljaren att jag skulle få en ny LTE och att jag skulle få reklamera den tre gånger innan jag kunde få byta märke/modell. Jag fick dock behålla telefonen så länge eftersom de inte hade några SGS2LTE i lager.

    Idag var jag inne igen och frågade om de fått in några, och för att fråga om jag ändå inte kunde få byta till en iPhone. Jo men visst, nu gick det bra att byta, dock fanns det inga lurar på lager så jag får vänta några dagar. Passar ju rätt bra för då kan jag göra lite mer tester på den.

    Idag har jag kört 4G sen i morse. Efter 6 timmar har jag 30% kvar på batteriet. Medelanvändning kan man väl säga, inga samtal, halvtimmes surf/facebook, musik 10-15 minuter och 10-15 sms. Bättre än vissa dagar, men ändå på tok för dåligt för att jag ska gå med på det.

    Har dock inte upplevt några avbrott i signalen, inga stopptecken dvs.

    Köper inte riktigt det där med att den tar mer batteri när den pendlar mellan 3G/4G, jag har alltid full 4G mottagning på jobbet men den suger ändå lika mycket kräm där som när jag har 1 pinne.

    Hamnade väldigt OT, ber om ursäkt för det.
     
  3. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade ju en säljare som sa emot sig själv flera gånger. Funderar på att vänta tills bytesrättens sista dag (30 dagar) och se om det kommit in några bättre telefoner med detta erbjudande och i annat fall behålla telefonen. Kommer givetvis reklamera den framöver om problemet med att den kopplar bort samtalet kvarstår. Chansen finns ju att detta problem försvinner med en framtida uppdatering till ICS. Känns som att Samsung släppt denna telefon lite för tidigt, har i och för sig ingen statistik på defekta lurar, som min.

    Lite OT här med, sorry.
     
  4. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ni som kör Tele2 och har mycket problem, gör ett simkorts byte igen och be även om upplåsningskoden till er SGS2 LTE ifall ni fått en som är operatörslåst.

    Detta löser i stort sett alla problemen :)

    Ringer ni kundtjänst och dom säger något annat(typ att ni ska DOA) be dom då kolla med deras productmanager. Det är känt fel som dom ska veta om.
    Så låt er inte bli bortfintade av någon idiot på kundtjänst.
     
  5. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Körde på Tele2s maxi-deal med en iPhone, tappade då ofta täckningen ner till gprs. Fick 2 nya simkort och en ny telefon men samma problem kvarstog. Så jag gick tillbaka en gång till och nu gick det bra att makulera alltihopa. Gick till 3 och fick en ny telefon, supernöjd. :)
     
  6. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar vad som krävs för att det ska gå att makulera abonnemanget och häva köpet (på MediaMarkt). Enligt säljaren var det inte möjligt, sen ingav denna säljare i och för sig inte något större förtroende. Borde det inte gå att häva abonnemanget och häva köpet om det visar sig vara fel på telefonen? För den går ju inte att använda när samtalen bryts titt som tätt :(
     
  7. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Prova med annan säljare, eller ring kundtjänst. Det känns som att vi blir blåsta.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  8. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag makulerade mitt köp på Mediamarkt. Dock så sa säljaren som jag fick den nya telefonen av att om det inte skulle funka nu heller, så skulle telefonen skickas in på service (som i fallet med en iphone innebär att man får ytterligare en ny telefon). Sedan när jag gick in senare samma dag och snackade med en annan säljare, så makulerade han snällt köpet när jag bad om det.

    Det komiska är att han bad den säljaren som absolut inte ville makulera, att kolla om han fyllt i allting rätt. Han såg ganska sur ut vid det tillfället. ;)

    Detta vill säga att man ska ha rätt makulera. Jag makulerade 13 dagar efter jag tog abonnemanget, vet inte om det har någon betydelse att detta gjordes inom 2 veckor.
     
  9. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte lätt detta med DOA-tid, vanlig garanti och om ett återköp kan vara möjligt. Egentligen är jag ju nöjd med abonnemanget och det är bara telefonen som jag är missnöjd med. Tror jag väntar till 13 april (då min bytesrätt slutar) och kollar då om MediaMarkt hunnit få in One X så att jag helt enkelt kan byta mot den. Enligt säljaren skulle denna kampanj aldrig gälla för One X på MediaMarkt men det är ännu en sak som jag tror vad jag vill om. :)
     
  10. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Pratade just med kundtjänst som sa att jag kunde prova sim-kortet i en annan telefon för att se om det är fel på det. Dvs att det är samma problem med den telefonen. Annars får jag gå tillbaka till butiken för att få den utbytt eller reparerad...

    Vad för simkort ska man ha förresten? Eller är det bara att prova igenom en hög och se när man hittar ett som fungerar?

    Det konstiga om det skulle vara simkortet är att jag har bytt telefonen nu, och fått en som är värre, med samma simkort? Hur hänger det ihop?
     
  11. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan inte vara SIM-korten det är fel på när vi är flera som har samma problem. Även om det skulle fungera bättre med ett annat SIM-kort så är det fortfarande något fel med telefonen. Men om det löser problemet kan man ju vara nöjd ändå :-)
     
  12. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    problemen ligger inte i simkortet, utan det är strul med 4G abonnemangen hos just Tele2.
    (korten fungerar oftast kanon i en vanlig 3G lur)

    Egentligen skall det göras ett simkorts byte till ett 4G-ready kort innan man förlänger kundens abonnemang, men väldigt många säljare gör inte detta.

    en upplåsning av telefonen och ytterligare ett simkortsbyte har löst många kunders problem med t.ex. att dom inte kan ta emot samtal(men kan ringa ut) eller att samtalen avbryts. Detta har att göra med växlingen mellan 4G och 3G,
    och beror just på abonnemanget tillsammans med just LTE luren.
    (4G är endast för data och fungerar inte med röstsamtal)

    Visst LTE luren har en del barnsjukdomar, men detta är värt att prova för det fungerar för många :)
     
  13. Hjarup

    Hjarup Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Säljaren på mediamarkt tar inte tillbaka/ändra de antagligen för han inte vill förlora sin provision, att ändra abonnemanget går alltid och göra.

    DOA innebär du har rätt till en ny och helt häva köpet, i detta fallet inom 7 dagar.


    När man får den här upplåsningeskoden vad gör man med den då?
     
  14. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan sätta i ett annat SIM så kommer den fråga efter koden om jag kommer ihåg rätt.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  15. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Ja nu har jag kört med min SG2 LTE i 3 dagar och har konstaterat att batteri tiden är verkligen hemsk. Mobilen hade 80% vid 11.00. Jag surfade en 20 minuter, ringde 3-4 samtal. Sen klockan 15.00 var mobilen död.

    Sen tappar jag uppkopplingen hela tiden, skit störigt! Man surfar, eller är inne på Play. Helt plötsligt när man trycker på en app "Internet uppkoppling krävs" eller liknande.

    Jag är verkligen INTE nöjd och jag kan INTE klara mig med en så dålig batteritid.

    Vad ska jag göra?
     
  16. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, är ute på fältet och jobbar en del samt reser en del i jobbet och vill ha en telefon som i alla fall klarar halvtung användning en hel arbetsdag (minst). Jag gick tillbaka inom en vecka och gjorde en DOA (dead on arrival) på telefonen. Först fick jag reda på att jag skulle vara tvungen att reklamera telefonen tre gånger innan jag fick byta modell eller märke. Andra gången var det en annan försäljare, och han gick med på att låta mig byta mot en helt annan telefon.

    Se till att göra det inom en vecka, enligt försäljaren har Samsung upp till en vecka om du ska DOA produkten.

    Annars kan du ju hoppas på att du får en bättre SGSIILTE om du inte vill byta modell. Vissa verkar ju fått exemplar som varken tappar mottagning eller förbrukar batteri som en galning.
     
  17. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Ok. Jag köpte den för exakt en vecka sedan nu, men har bara använt den i 3 dagar eftersom mitt SIM kort har inte varit aktiverat. Suck, vet inte vilken mobil jag ska byta till. Jag har haft en iPhone 3gs som fungerar relativt bra, haft en sådan i 2 år och det är första gången man köper en Android, ingen vidare upplevelse direkt... Kanske tar en random mobil o säljer den på Blocket o väntar på något bättre.
     
  18. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Åkte till Media Markt, snubben ringde Samsung Support. Idioterna på Samsung support ville inte godkänna min DOA.

    Detta var fanimej sista jävla gången jag köpte något jävla Beta Android skit. Alla äckliga Apple fanboys har verkligen en poäng i det att Android är ren Beta skit.

    Suck, finns det någon BRA "smartphone" där ute? Eller är man tvungen och gå tillbaks till sin Nokia 3330?
     
  19. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Looser

    :-P

    Edit: kör på 3g nät då istället med JuiceDefender. Räcker lätt en hel dag då.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  20. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Ja för jag köpte ju en 4G telefon för att köra med 3G. Och ja jag känner mig som en loser som blivit så lätt lurad av Samsung.

    EDIT: Pratade med Samsung Support själv och dem sa inte mycket mer än att 4G drar mycket ström. Och mitt problem med att jag tappar uppkopplingen har och göra med att den byter mellan 4G och 3G master.

    Men sitter nu hemma där jag bara har 3G samt jag har bytt APN till 3G "only". Men har redan märkt att jag tappar uppkopplingen även om jag sitter still i mitt hus. Men ska ge det hela dagen sen ringer jag i morgon, detta är ohållbart.
     
    Last edited: 28 mar 2012