Fråga: Bästa skärmskyddet?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Tobby, 27 jun 2012.

  1. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hej, jag söker ett skärmskydd till min S2, men vet inte vilket jag ska ha. Vill ha så mycket glaskänsla som möjligt och så få bubblor som möjligt. Ganska uppenbart igentligen. Förslag? :)
     
  2. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Copters skärmskydd är rätt bra, men det blir väldigt dålig glaskänsla.

    Jag tycker faktiskt att du ska köra utan skydd, jag köpte min mobil i oktober 2011 och den har varit med om mycket, dock inte en enda repa på displayen. Detta är förmodligen tack vare gorilla-glaset (som gör det lite mer reptåligt, inte oförstörbart).

    Men känner du att du ändå vill ha ett skärmskydd ska du givetvis köra på det! Som jag sa tidigare så är copters skärmskydd ett j*vligt bra skydd, men det ger inte en bra touch-känsla.
     
  3. kottskrapa

    kottskrapa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag testade copter men trivdes inte alls så känner du någon som har det så fråga om du får leka lite med telefonen och trivs du med det så är det kalas. Jag kör med ett billiga som kom i 10pack från ebay för knappt någon kostnad alls och tycker att det funkar mycket bättre. Bättre känsla och det sabbar inte skärpan på skärmen heller :) Men smaken är som baken. Det de billiga är lite tjockare plast typ.. finns även på kjell o co och man brukar väl få med ett om man köper ett skal
     
  4. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag tycker absolut inte om de billiga plastskydden, är omöjliga att få snygga och släpper i kanterna av sig själv.

    Copter är otroligt bra, men vill man ha glaskänsla borde detta vara ett bra alternativ, har dock inte provat det själv, kanske finns här någon som gjort det.

    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=266509
     
    Last edited: 28 jun 2012
  5. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jobbar som elektriker och vill gärna ha med mobilen på jobbet. Tänkte att ett dyrt skärmskydd och Casemates Tough-skal så borde man vara hemma.

    Copter hade jag på den förra och jag saknar glaskänslan. Jag fick ett jävligt bra skärmskydd till jobbetelefonen, dessvärre har de ingen aning om vad det är för skärmskydd då det bara låg tillsammans med skalet.

    @brobjo: Lät ju bra iallafall.
     
  6. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag kör på Steinheil Ultra Optics, tror jag det heter. Riktigt bra skydd och en skön känla samtidigt som SAMOLED-skärmen inte drabbas något alls av diverse regnbågseffekter osv. Finns på Ebay för runt $20 eller så.
     
  7. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag har skärmskyddet som följde med när jag köpte 2000 mah batteriet. Det har suttit väldigt bra och med ett extra skal är det ingen risk att man råkar fläka upp kanterna.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Om det är något du ska köpa så är det Copter, det är även livstidsgaranti om jag inte minns fel. Jag själv tycker dock inte om skärmskydd, det blir en helt annan känsla och det är ett rent helvete när det kommer in bubblor/smuts. Och det gör det sannerligen tids nog.