HTC One X eller One S?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av kin0, 2 apr 2012.

  1. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Tjena!

    Jag behöver lite tankar och tips.

    Ska precis förlänga mitt abb på 3 och jag kan inte bestämma mig vilken mobil jag ska välja. Det står mellan One X och One S. Eftersom mobilen är gratis så får man mer när man tar One X, men One S lockar ändå med sin S4 och snygga finish.

    Hur skulle ni ha resonerat?
     
  2. WeeMaan

    WeeMaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är lite i samma dilemma, båda verkar riktigt trevligt.
    Jag kommer köpa kontant, men priset är rätt så nära så det är inget avgörande.
    Det som jag främst funderar över är skärmen, HOXen har ju större skärm och högre upplösning.
     
  3. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Jag håller med. Skärmen är det som ställer till mest. Jag är egentligen mer sugen på One S med nyare processorteknik, men alla verkar gnälla på skärmen. Jag har ingen riktig koll där måste jag säga, men är det verkligen så att man kommer störa sig på det? Jag har en IncS idag och har aldrig stört mig på den skärmen, One S skärm borde väl vara bättre än IncS?
     
  4. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är i samma dilemma. Men kollade på Engadgets (tror jag det var) videorecension av Sense 4 och där använde dem One S. Tyckte inte skärmen var så hemsk faktiskt och kommer nog byta min One X mot den. 4,7 är bara alldeles för stort... :/
     
  5. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag pillade på båda på Dustin-mässan och personligen tycker jag att One S hade bättre flyt i grafiken och menyerna, kändes mer "snappy". Sen tycker jag att X:en är snyggare, då i vit, än S:en. Men smaken är som baken. Sen är det ju lite upp till vilka preferenser man har för skärmstorlek, jag tycker 4,7 är för stort. Vidare tror jag att One S kommer ha bättre batteritid.
     
  6. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Detta blir svårare och svårare. Vad tyckte du om skärmen på One S då? Var det stor skillnad?
     
  7. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Till vardags har jag en Nexus S med Amoled-skärm och jag tyckte att One S var bättre. Tänkte inte mycket på om det var skillnad mellan X:en faktiskt mer än att den var större. Såg för övrigt att elgiganten säljer S:en från sin web-butik från och med idag till ett ganska bra pris (5098:-)

    Nu ska jag äta tonfisk.
     
  8. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har tankar på att återgå till Android och detta med en HTC One S.
    Dock endast om kameran är något att ha som de så hårt har marknadsfört.
    HTC One X har inte fått så varma utlåtanden för kameran så jag hoppas att det sitter en vassare variant i One S!

    Annars får jag väl återgå till iOS- och WP7-tåget.
     
  9. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är samma kamera, har inte hört kritiken du talar om. Tvärtom har jag hört bra om den. Jag tyckte den fungerade bra när jag använde den. Dock har jag inte sett hur bilderna blir när man förstorar upp dem. Vill du använda Android och ha en erkänt bra kamera så är väl Sony Xperia S nåt att fundera på?
     
  10. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kamerorna är som sagt samma, och jag har bara sett positiva utlåtanden om dem. Enda negativa har väl varit att vitbalansen kan ta några sekunder på sej att stabiliseras, men det är inget ovanligt på digitalkameror i allmänhet.
     
  11. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det stämmer det ni säger - det var endast Mobil som hade lite sedvanligt gnäll ang. kameran. Övriga recensenter lovordar den.

    Får se om det blir en HTC One S med 3s Total-erbjudande eller om man ska prova på iOS eller WP7 lite mer. Är lite besviken över dagens enorma lurar - fick för mig att HTC One S skulle vara lite mindre än SGS II men det är snarare tvärtom. SGS II hade jag ett par månader tills jag tröttnade på storleken, risken finns att samma sak sker med HTC One S.

    Aja, får ta påskledigheten och fundera helt enkelt.
     
  12. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var och tittade på en One X idag, och måste säga att den kändes mindre än jag hade trott (så långt man nu kan få en bra uppfattning när den sitter fast i stöldskyddsutrustning). Kommer nog beställa en One X efter att så pass många uttalat sig negativa om skärmen i One S, även om jag personlig inte tror jag har så mkt problem med pentile. Batteritiden i X verkar helt okej och mer lagringsutrymme, NFC och bättre skärm är ju fördelar över S.
     
  13. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  14. smurfb

    smurfb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteritiden i Htc One X verkar katastrofal, så bestämde mig idag för en One s istället.. hellre lite sämre skärm än en död mobil :)
     
  15. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Börjar också luta åt det hållet. Svårt att veta vad som stämmer just nu...
     
  16. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gillar S storlek enormt mycket, kollade på dustinmässan och mobilen är 10 gram lättare än min Nexus One och dessutom mycket tunnare!
     
  17. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Undra om man kommer sakna NFC lite längre fram, om man väljer S:en? Eller så blir det inte så stort förräns det är dags för en ny mobil ändå :)
     
  18. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Står fortfarande och väger mellan S och X. Stör mig också lite på att S har så väldigt mycket större bezel ovanför skärmen. Tycker One X utnyttjar utrymmet där så otroligt mycket bättre.
     
  19. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Då kanske man kan ha den mot örat utan att skärmen blir kladdig ;)
    Avsaknaden av NFC stör mig lite, skulle vara trist att sakna det om det kommer igång inom 2 år...
     
  20. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Känns som att dom flesta verkar föredra One S....

    Sent from my Incredible S using Tapatalk