Bästa E-cigaretterna med Nikotin

Diskussion i 'Off Topic' startad av XperiaS, 25 nov 2012.

  1. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
  2. qoíÎìop

    qoíÎìop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Tanken var just en fysisk E-cigarr - tråkigt om de inte fått till smaken även om jag kan tänka mig att det inte är en alldeles enkel ekvation, men nog vore det lite udda att kavla upp en sån på krogen trots allt...no smoking!
     
  4. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har en Ego-c och tillsammans med titan fluid Cappucino från totally wicked så föredrar jag faktiskt det före en riktig cigarett.
    Den enda nackdelen är läckage mellan attyn och batteriet, har prövat olika tips från nätet men den läcker fortfarande. Någon som har testat något bra tanksystem som inte läcker?
     
  5. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Annars kan man helt enkelt sluta röka.
     
  6. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    eller så läser man första inlägget!

    (till Er som tänker att man skall sluta osv behöver ej svara i denna tråd, denna är till folk som faktiskt röker men vill röka mindre skadligt.)
     
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Mitt inlägg var ändå det enda vettiga i hela tråden.
     
  8. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Sök upp Facit, ni kan bli vänner..

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har en arbetskamrat som går och puffar på en sådan. Ser lite märkligt ut. Blev rädd förvånad första gången på jobbet. Vi hade kvällsmöte och han tar upp en i mina ögon cigg och röker :D

    Verkar vara rätt smart ändå. Det är som med snus. Det är inte nikotinet i sig som ställer till den värsta vanebildningen utan vanan att just snusa/röka är värre.

    Snusar just nu men tänkte sluta till nyår. Slutade för två nyår sedan och höll fram till sommaren ungefär då jag tänkte "Wtf, sommar, orka" och började igen. Sista veckorna bröt jag nikotin helt och började snusa Unico istället. Kände absolut ingen skillnad. Jag kanske är rätt okänslig men det funkade rätt bra. Det var BETYDLIGT svårare att göra sig av med Unicon och vanan att ha något under läppen...

    Rätt märkligt att det är svårare att bli av med en nikotinfri snus än en med nikotin i :P

    Och Connecting!
     
  10. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    1, Lol...

    2, Ja vanan är svårast, bara att man slipper gå ut i snön gör det hela värt det.
    Dock jävligt kul att se kollegerna komma in med snö i håret och stinker fimp.

    Skickat från min Samsung Galaxy S3 Mini
     
  11. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    har kört med "ecig" sen i sommras började med 2 ego twist och 5 ego minis för smidighetens skull. sen har det blivit ett gäng, Lavatube, Vapage Vmod,Gripper, Bolt, Innokin Itazte MVP, TEC Teleskop mod. det är bara "maskinerna" sen har vi tankar,clearomizers,cartomizers,rebuildables,och juicen har nog så det räcker ett år minst.

    Det jag inte tycker man ska göra är att köra på look-a-likes, man vill komma ifrån analog rökning, plus att look-a-likes presterar riktigt dålig jämförelsevis,jag har ägt 2st av "bättre" modell.

    ett bra start kit är två ego twist och ett par Vivi Nova, 1-2 laddare och ett gäng mindre flaskor juice för att testa vad man gillar.

    Juice från te.x usa england är hästlängder bättre än sånt man kan köpa på heavens gifts, dx osv. MEN värt att tänka på är att nikotin är ett gift och är inte helt okej att ta in även för eget bruk så det är en trade off man får göra. vilka rättsliga konsekvenser det kan få vet jag inte men här har ni lite info från Tullverket och Läkemedelsverket

    http://www.lakemedelsverket.se/:
    - Elcigaretter/ e-cigaretter?
    Elcigaretter/ e-cigaretter består av en ”plastcigarett” som laddas liknande en mobiltelefon. Den förses sedan med ampuller/ filter som kan ha olika innehåll. Vid användandet ”glöder” cigaretten och det bildas vattenånga.
    Läkemedelsverket klassificerar inte elcigaretten, utan ampullerna/ filtren:
    Innehåller dessa inget nikotin alls (endast aromämnen) klassificeras de inte som läkemedel och inte heller som tobaksprodukter. Produkterna omfattas inte av någon särlagstiftning.
    Innehåller dessa rent nikotin klassificeras de som läkemedel och får därmed inte säljas då ingen sådan produkt finns godkänd. Nikotin har en välkänd farmakologisk verkan i kroppen och varor innehållande rent nikotin klassificeras därmed som läkemedel enligt punkten 2 i läkemedelsdefinitionen. Vanliga cigaretter klassificeras som tobaksvaror. Tobakslagstiftningen omfattar endast varor som innehåller delar av tobaksväxten, inte varor som innehåller rent nikotin.
    Klassificeringen av ampuller/ filter innehållande rent nikotin som läkemedel gäller oavsett vilket syfte säljaren anger att produkterna har.

    Följer upp med tullverkets tre länkar:
    http://www.tullverket.se/innehallao...foregetbruk.4.4ab1598c11632f3ba928000692.html

    http://www.tullverket.se/innehallao...orsandelser.4.4ab1598c11632f3ba928000821.html

    http://www.tullverket.se/innehallao...lemslander.4.3cc1940611667e5db7f80005784.html

    mycket text värt att läsa!

    jag köper min juice från två försäljare i Usa (kan fås via pm) och är jävligt nöjd.
    men att köpa dyra grejer i sverige, har sett ego kit kosta 500 plus frakt tycker jag är mycket onödig ska man ha ett basic kit så funkar Chinabuye utmärkt då går det lös på 200kr inkl frakt.
    vill man sen testa "tyngre" grejer blir det lite dyrare.

    är det någon som har frågor så by all means go ahead så ska jag försöka svara så gott jag kan.

    [​IMG]
    en av juice väskorna och en med cartos,clearos, batterier, en teleskop mod och en lavatube
     
  12. Rosco

    Rosco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag pysslar också en hel del med Ecigg numera. Finns ingen anledning att röka vanligt i jämförelse längre. Känns grymt överkurst att dra i sej tjära och olja när jag inte behöver.

    Köper dock all utrustning i sverige. Gillar att kunna ta kontakt snabbt över telefonen om något skulle visa sej vara dåligt. Dock kräver det här att jag tar hem vätska från annat håll.
    Xsmoke kan vara en vettig start men inget som håller i längden i min mening gillar inte deras Cartomiseers samt att dom känns väldigt mye som en fejk variant överlag.

    Utrustning sverige från Eciggen.com
    Vätska från Enjuice i England.
    Det är typ det man behöver sen är man al set :) har min rökkostnad på runt 200 till 300 i månaden nu i jämförelse med förut då jag betalade dryga 1000 till 1500 i månaden
     
  13. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte varför man vill ha den kostnaden överhuvudtaget, för ett helt värdelöst "rus" dessutom. Ett rus man inte ens saknar när man inte är beroende längre.
    Och ja, jag har både rökt och snusat förr.
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    skönt att man kan få välja då eller hur ;) pula in dina sedlar i madrassen och låt andra pula ut dom ist win-win ;) Och om du dessutom inte förstår... tja, då kanske du inte skulle kommentera alls om det hela heller eller hur?
     
  15. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det gick dig helt över huvudet att jag kanske fiskade efter en förklaring till varför från nån som pysslar med detta...Du behöver ju inte bli så butthurt bara för det.
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag är inte ett dug butthurt faktiskt jag tycker bara det är onödigt med den typen av inlägg. Om man vill ha en förklaring så ber man om en ist för att skriva på ett sätt som eg pekar på att alla är dumma i huvet, det leder lixom ingenstans.
     
  17. Rosco

    Rosco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rätt enkelt jag kan inte sluta röka. JAg har försökt flera gånger utan framgång med tuggumin mintpastiller osv osv vilket har slutat med en högre kostnad då jag knappt klarat en dag utan cigg på 15 år även med dessa "hjälpmedel".

    Med Ecigg har jag utan problem kunnat sluta cold turkey typ och har nu en möjlighet att själv välja hur jag doserar. Jag har börjat på 18 och om 4 månader om allt går som planerat så är jag nikotin ren.

    Så om det är korkat mot att pröjsa 1200 spänn i månaden resten av året ja då är jag rätt dum.

    Och din motkommentar är sannolikt det är ju bara sluta direkt yada yada. Så är mitt svar för dej kanske bra skönt för dej att det löste sej. För mej var det inte lika lätt utan men med hjälp av dessa var det.
     
  18. Lukas1212

    Lukas1212 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Jag är supernöjd men min e cigarett, slutade med "vanliga cigaretten" för ddrygt en månad sen :) Namnet på min e cigg är CE4 clearomizer - eciggbutik.se, de har massor av varianter å smaker :)

    Lycka till!!
     
  19. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER


    har den nikotin??
     
  20. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER


    läste du det första inlägget!? eller är du bara så jävla dum att du sket i texten?

    citerar:
    (till Er som tänker att man skall sluta osv behöver ej svara i denna tråd, denna är till folk som faktiskt röker men vill röka mindre skadligt.)

    man kan ju enkelt skita i tråden om man inte har något vettigt att prata om.