ZUCH myXS A10x Android 4.0

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SnuskeGård, 6 apr 2012.

  1. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    De har ju även en 7-tummmare för 555 kr.
    Någon som har köpt och sett om den verkligen existerar?
    Även laptop med Atom N450 för 1800 kr finns i deras shop.
     
  2. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja vad tror vi? Verkar ju som det är sant och då är det ju riktigt bra!
     
  3. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tycker det verkar omöjligt att det är äkta. I alla fall 10-tummaren. Intel gör ju inte billiga processor. En så stor platta med det innehållet borde kosta flera gånger mer.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Frågan är OM det borde kosta flera ggr mer? Tänk er att ni kan köpa säg en iPad 2 för drygt 3000 kronor just nu. Jag är säker på att Apple har en marginal på 60-70% dvs att kostnaden ligger på under 1000 spänn (dessutom ska de baka in kostnader för utveckling av OS-et och alla tjänster medan android är gratis). NU kan man säga, visst men apple köper miljoner *insert optional component* åt gången och pressar ned priset men myLundgren köper inte *insert optional component* direkt från leverantören (intel t.ex.) utan från en kinesisk producent som i sin tur kanske också köper tiotusentals eller fler komponenter åt gången och får ner priset.

    Kollar ni på liknande proidukter som t.ex:
    http://www.dealextreme.com/p/10-tou...w-wifi-camera-hdmi-tf-usb-otg-micro-usb-58806

    Så ser man att man kan få nånting liknande för liknande pris (och de tjänar pengar på det med). Sen kan man hoppas på att myLundgren har fått till en bättre spec. Priset är lågt men tittar man på hans hemsida idag ser man att 1111:- är nedsänkt från 1560:- (fast det inte stod så innan) men det kunde varit en taktik att få upp uppmärksamheten, vem vet?

    För övrigt är jag inte kopplad till dem mer än att jag har pratat med honom och sen köpt en tablett och inväntar den ivrigt. Jag post-ar också när (om? hahaha) jag väl får den.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  5. torrex69

    torrex69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Stable
    Telefon 2:
    Mi max 3
    ROM:
    Global stable
    Telefon 3:
    Mi 9T PRO
    ROM:
    Global stable
    Platta:
    Mi Max 2
    ROM:
    Linageos
    Platta 2:
    Mi Max 2
    ROM:
    Global Stable
    Övrigt:
    Mi a2 lite, Samsung Galaxy S5, Chrome cast x 2.
  6. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  7. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt i vad du säger :-) men när du fått den kan du ju gärna göra ett inlägg och då vet vi att det stämmer :-)
     
  8. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A

    Skulle inte räkna vidare mycket på att du ens får "provköra".
    Du borde ha frågat varför de använder sig av två olika namn, både "Zuch" och "Such" och varför de säger att de säljer en Android-platta och sedan lägger upp en bild på tradera med en platta som använder sig utav Windows;

    http://www.tradera.com/-zuch-surfpl...hz-gps-wifi-16gb-hdd-auktion_342555_153849186
     
  9. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Ni kan nog ta det som dom skriver med en nypa salt, reggade i april och endast 1-2 inlägg i just denna tråd, Javisst !
     
  10. foo4711

    foo4711 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  11. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    e inte det skalet lite standard när det gäller kinaplattor? har för mig att jag har sett samma skal fast med olika innehåll? häng mig inte om jag nu har drömt det. :P jag kan tänka mig att åka och köpa på plats nästa vecka om jag får med mig några göteborgare som sällskap. :)
     
  12. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, det kanske behövs backup:D
     
  13. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  14. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur tror ni det blir med uppgraderingar till en sådan här platta? Lär det ens bli några alls?
     
  15. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu går det ju inte att jämföra den där lågprisplattan med den som MyLundgren försöker kränga på folk. Deras är en 10 tummare med kapacitiv touch, en INTEL-processor, 1GB RAM, 16GB lagring, HDMI och Android 4. Det är långt ifrån vad den indiska plattan har.
    7-tummaren som de säljer för 555kr är mer i indienplattans klass, men även den är överlägsen.
     
  16. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Ska in MyLundgren börja skicka ut beställningarna snart? Haha, de har nog lämnat landet.. :P
     
  17. mangemannen

    mangemannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    la en beställning imorse men efter lite efterforskningar fick jag kalla kårar när jag läste alla inlägg här, mailade myLundgren och meddelade att jag gärna ville ha nåt levbesked. Så här skrev Marie " Vi ska om kineserna och DHL kan hålla vad dom lovar leverans både imorgon och sedan på tisdagen. Vi skickar direkt efter kontroll och nedpackade tillbehör. Beställningar idag expedieras således Tisdag nästa vecka. Sen sak svenska postverket ha 1-2 dgr på sig också

    Bästa hälsningar
    Marie Lundren
    www.mylundgren.com "

    Går man in på http://www.tabletkungen.se/163-flytouch-6-android-4-ics.html
    Så ser man klara likheter, åtminstone utseendemässigt, har ställt frågan till dem om det är samma modell! Inväntar svar!
     
  18. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, det är inte samma modell!
    Står klart och tydligt på MyLundgrens sida att det är en INTEL Atom Z670 processor på 1,5 Ghz i plattan. Den processorn kostar som lägst ca 700 kr på Prisjakt och Pricerunner (vet att OEM köper dem MYCKET billigare, men nämner pris ändå). Sen har vi upplösning på skärmen som är högre på MyLundgrens (1280x800 pixel) och det är kapacitiv touch med 5 punkter på den. Om vi fortsätter så har den även 802.11n wifi och 2 kameror.

    Återigen, den är överlägsen den som alla länkar till.
    Och denna gång av någon som bara har skrivit ett inlägg.
    Börjar tro att det är samma person som har olika konton.
     
    Last edited: 17 apr 2012
  19. neovo417

    neovo417 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mail idag av mylundgren.Så här står det:Hej alla Ni som beställt Surfplattor. Vi måste tyvärr meddela ännu en försening på leveransen. DHL vägrade ta vår sändning troligtvis p.g.a att batterierna inte var sepererade ifrån plattan. Vi fick detta besked nu under sena eftermiddagen och har försökt finna en annan lösning för transporten. Nu har vi fått ett nytt sändnings ID. Detta skrev leverantören: "I am sorry make you worried, the attachment picture already show the tracking number ,The tracking number is : RA058519616CN ( CHINA POST) Sending goods by china post, It takes 10-15days to arrive your hands.please talk with you customers ask them wait some more days , the products must be arriving in 15days. thanks for your waiting .With kind regards Commer Hou" Vi kan nu spåra vår sändning om 2-3 dagar vilket inte kanske hjälper så mycket för stunden. Vi har full förståelse för om man blir irriterad, det blir vi också ska ni veta. Vi hoppas få någon sorts mer kompensation då vi blivit lovade leverans imorgon ONSDAG och även på måndag. Vi kan bara be allra djupast om ursäkt, vi har bara fört informationen vidare ifrån tillverkaren om utlovat leveransdatum. Jag har meddelat tillverkaren att dom sätter vårt rykte på spel i och med denna andra försening. Vi hoppas att Ni kan ha förtroende för oss ett tag till så vi får våra varor. Ni kan nu om ni vill söka sändningen via China Post och kollinumret vi skrev ovanför. Sändningen blir spårbar om ca:2 dgr. Är det någon som absolut inte önskar vänta på sin Surfplatta så meddela oss via e-post, [email protected]. Alla frågor skickas till [email protected] . Vi ställer i sådana fall krav på tillverkaren om återbetalning och ser till så att ordern makuleras. Återbetalning kommer att ske snarast. Surfplattan är dock värd att vänta på det kan vi lova. Vi hoppas också få lite extra kompensation ifrån tillverkaren. Vi håller alla uppdaterade med den information som kommer ifrån tillverkaren. Bästa hälsningar myLundgren Döm själva.
     
  20. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Igen

    Reg.datum: apr 2012
    Inlägg: 1

    ----

    Hoppas ingen hetsas fram till att kasta bort pengar.