USB kit som inte funkar

Diskussion i 'Samsung' startad av Mrks, 28 dec 2011.

  1. Mrks

    Mrks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fler kanske med samma problem?

    Köpte usb kittet och har försökt läsa usb-minnen och sd-korttan utan att lyckas.
    SD kortet vägrade fungera i min Canon kamera efter att jag försökt plugga in det till plattan. Dock går det att sätta in det i datorn utan problem.

    Har prövat med massa olika usb-minnen med samma resultat.
     
    Last edited: 28 dec 2011
  2. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med att läsa en del usb-minnen; speciellt såna där skitminnen med en massa windowsanpassad programvara...Rena minnen är att föredra.
    Sd-kort har dock aldrig varit problem. Plattan kan väl inte förstöra kortet så det blir oläsligt i kameran? Det låter långsökt...
     
  3. Mrks

    Mrks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har prövat alla möjliga usb-minnen, med samma resultat. jag har prövat 3st SDkort och samma sak med alla, efter jag prövat dem i plattan så går det inte att få dem att funka i kameran det går inte ens att formatera i kameran.
    Däremot i datorn funkar de.
     
  4. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har köpt en sådan där '5+1 in 1' adapter för USB minne och olika SD kort. Testade med två olika SD kort och det funkar som det ska. - Men USB minnena syns inte alls i någon av filhanterarna. Har provat allt från 2 upp till 32 GB, alla med FAT32. Nada! De minsta var s k 'rena' minnen utan Windowsanpassad programvara. Dessa två på 2 resp 4 GB har en intern lysdiod som tänds när man sätter dem i datorn. De förblir släckta här.

    Har också, med samma dåliga resultat, provat att använda den sladd för USB-laddaren som följde med plattan vid köpet, genom att sätta en USB dubbelhona emellan för att ansluta minnet. Det hjälpte heller inte.

    Någon som vet något mer om detta problem, att ansluta externt USB minne?
     
  5. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det låter märkligt. Jag själv kan använda en del usb-minnen, men inte de med en massa mjukvara på. Cruzers minnen är värst - de funkar aldrig på plattan, men de är ju värdelösa på datorn också (kör med OS X och Ubuntu - ogillar allt med Windows...). Vad gäller sd-kort brukar jag få ta ut och sätta in ett par gånger innan taben känner av dem. Plattan läser helt enkelt inte externa minnen bra. Kanske är det något som löser sig vid framtida uppdateringar?
     
    Last edited: 12 jan 2012
  6. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    När jag tar ut ett SD kort får jag meddelandet att jag skall avmontera USB-enheten före borttag. Ungefär som på datorn. Där brukar jag göra så. Men på plattan hittar jag inte hur man skall göra för att avmontera!?
     
  7. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du ska trycka på den lilla usb-symbolen nere i högra hörnet för att avmontera innan borttagning.
     
    kroffe gillar detta.
  8. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    Hoppas nu att så småningom också komma fram till hur jag skall göra för att läsa USB minnena.