Toshiba AT200

Diskussion i 'Toshiba' startad av dhanjel, 2 sept 2011.

  1. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Grejjen är den att detta kan ske när den ligger på plant underlag. Det måste vara någon app som ställer till det, har dock inga konstigheter installerade tycker jag iaf.

    Skärmen låser sig i samma veva som det börjar blinka och jag måste släcka den - låsa upp och sen köra på igen. Har gjort factory reset nu och ska se om det rullar på bra då utan några appar installerade.
     
  2. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Har nu testat ett tag både att köra endast med förinstallerade appar och att göra plattan som jag vill ha den, men inget hjälper. Detta är en video från idag då den får spel och man kan inte göra annat än att starta om skärmen = problem solved, temporärt iaf.

    http://youtu.be/yVceaoEReSo?hd=1

    Några spontana tankar vad detta kan vara? Kommer förmodligen gå tillbaka med den imorgon för gott då jag är inne på min andra nu med samma problem...
     
  3. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ser onekligen ut som om touch skärmen fått spel. Det hade varit intressant att se vad som hade hänt om du körde igång ett touch input test program som visar var på skärmen man tryckt när detta felet uppstår. Det skulle inte förvåna mig om den skulle visa en massa "spök" tryckningar.

    Jag har inte sett något liknande på min Toshiba. (Har heller inte haft några omstarter med nya plattan.)
     
  4. Nat

    Nat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2
    Jag har haft såna konstiga tryckingen 1x precis efter jag kopplade bort min blåtand headset. Det är verkligen massvis med buggar, egentligen helt otroligt. Allt är sämre än min galaxy tab 8.9 förutom mediaspelning. Men som sagt jag avvaktar till ICS.
     
  5. axel7

    axel7 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nätverk

    Hej
    Jag har inte haft problem med skärmen (touchen) men har problem med nätverk.

    Android market laddas ner långsamt och ibland står det bara vit sida med snurrande cirkel typ laddar. Samma gäller visa sidor på nätet. Acer iconia som jag provat var mycket snabbare typ som min bärbar.

    Sedan menyer hackar och efter omstart går det fort igen en tid.
    Bilder i galleri visas hackigt alltså först kommer oklart bild, alltså inte helt skärpt, och sedan den uppdateras till full resolution klar och tidligt.
    vid tungt användning blir det lite varm till vänster där man håller i men det är väll naturligt.

    Få ni samma problem eller är det nån fel på min?
    ska man lämna tillbaka eller avvakta uppdatering (ICS)?
    Tack
     
  6. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Axel, kör du med nätverket igång även när skärmen stängs av typ? Eller har du slagit på att nätverket alltid ska vara igång?
     
  7. axel7

    axel7 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är altid i gång. Skulle det påverka?
    Jag tror att det kan påverka batteritid men borde inte påverka nätverks prestanda.Dessutom är själva menyer slöa liksom visning av bilder. Efter omstart brukar det vara snabb igen.
     
  8. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kör själv med default där nätverket stängs av när skärmen släcks och har inte haft det problemet.

    Gissningsvis kan det påverka då plattan inte startar om nätverket så ofta, så om det är något problem där så har plattan längre tid på sig att bygga upp problemet över tiden. Typ om den läcker minne, vilket skulle kunna vara varför plattan känns slö.

    Förutom det, så om du kör med WEP i routern så ändra det till WPA istället, dels mycket säkrare, men har läst att det generellt fungerar sämre med WEP på Android plattor.
     
    axel7 gillar detta.
  9. axel7

    axel7 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, ska prova det hem idag.
    Få vi uppdatering till ICS? Det sägs så lite om det..
    Hur fungerar din när du bläddrar foto? Tar det en halv sekund för att visa skarpt foto?? (först visas det oskarpt med kanske mindre resolution och sedan rättas skärpan om så det tar ungefär en halv sekund)
     
  10. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte sett några direkta länkar till officiella uttalanden, men har läst flera referenser till att Toshiba ska ha sagt att de kommer uppdatera till ICS i början av året, samt att på Toshiba Canadas hemsida så fanns den där under jul/nyår och då stod det 4.0 under specarna och "coming soon". Har läst att mitten av mars kan vara troligt. (Såg även att Toshiba UK siten nu äntligen har AT200 modellen på hemsidan.)

    När man bläddrar bland foton så ser jag samma sak, om det är en halv sekund eller mindre är svårt att säga. Om jag inte visste om det så kanske jag inte skulle notera det så tydligt. Det är samma sak på min frus Cube U9GT2 som kör ICS, men den är lite långsammare så på den är det mer tydligt.
     
  11. axel7

    axel7 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kollat och kör faktiskt med WPA2 och default att nätverket stängs med skärmen. Det blev bättre igår efter några omstart. Jag har kollat en Acer Iconia 500 i helgen och den fungerade felfri med nät.

    Jag ska gå och kolla i affären om andra plattor har också fördröjning med visning av bilder. Konstigt att min Samsung Galaxy S2 kör snabbare nästan allt än plattan. Ok resolution är mindre men ändå.

    Ibland när man surfar så blinkar några delar (kvadrat ungefär 1 cm med 0,5 cm) av skärmen hastigt och lugnar ner sig då och då? Märker du samma? Det fixas säkert med uppdatering.

    Blir din varmt under vänstra handen? Jag har titta på youtube igår en halv timme och det blev ganska varmt där.

    Bra platta, lätt och snyggt men med jätte många buggar.. Funderar på om jag skall lämna tillbaka eller behålla…
     
  12. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har sett någon gång på min S2a att den gör samma sak när bilder visas, men eftersom skärmen och upplösningen är mindre så är det svårt att se och framför allt så är S2an fortfarande väldigt snabb i jämförelse med mycket annat.

    Min platta blir också varm vid vänstra handen typ, men tror det är helt OK. Har inte sett något blinkande när man surfar, iallafall inget som jag tänkt på.

    Gillar fortfarande plattan, men blir lite orolig över alla problem som den verkar ha, är inne på andra plattan nu, men den verkar fungera som den ska iallafall. :-S
     
  13. axel7

    axel7 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska testa lite till och sedan bestämma mig. Om de gör bra uppdatering med ICS och fixar buggar blir det kanon platta. Som du säger den fungerar som den ska men man förväntar sig mer speciell med tanke att den kostar 4500 och är ute ett år efter SamsungGS2. Nu ser jag hur S2 är bra, inget kan matcha den än idag trots att plattor är störa och har ”obegränsad” utrymme jämfört med mobiler. :)
    Ikväll ska jag köpa en sån micro usb – usb hona adapter och kolla lite hur det fungerar med usb minne, mus och tangentbord.
     
  14. KiethR

    KiethR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har hittat någon sida som säljer tillbehör till denna plattan?

    Sent from my Legend using Tapatalk
     
  15. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  16. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ICS kommit nu - "på riktigt"? Nån som använder AT200 med ICS? Fungerar plattan bättre efter uppdateringen? Fick ett erbjudande om att köpa en billigt (har tidigare haft AT100), och är lite sugen, men jag vill ju gärna veta att den fungerar korrekt...
     
  17. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja och nej, ICS har kommit på riktigt till USA marknaden, men än så länge inget spår på någon annan marknad av vad jag förstått. Den enda uppdatering som kommit här är den som nämns ovan, 3.2.1.05.5.0009, svårt att säga exakt vad som är skillnaden, men jag upplever det som att plattan fungerar lite bättre.

    Vet inte riktigt vad Toshiba håller på med, men idag så skulle jag inte köpa en AT200. I USA så har dom redan släppt en efterföljare, AT300 som kom inte långt efter att AT200 släpptes där. Den gamla AT200 som tidigare hette Excite 10 där, heter nu Excite 10 LE och den nya efterföljaren heter Excite 10. Den nya plattan (AT300) kör Tegra3, ICS, Full-size SD, bättre skärm(?) och är billigare. Dock verkar den inte finnas på marknaden här. I vilket fall så hade jag nog sett mig om efter en annan platta.
     
    tomcat gillar detta.
  18. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har ju en iPad som jag använder huvudsakligen, men det vore kul med en androidplatta också - att labba lite med, det kan den väl kanske duga till? Hur ser det ut med fungerande ROMs till AT200? Att ha den som enda platta känns väl inte som nån lysande idé...
     
  19. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte undersökt hur det ser ut med custom ROMs till den, men sist jag tittade så fanns det inga. Jag har inte provat efter sista FW upgraden, men innan dess så fick jag inte ens igång ADB, så att man kan använda plattan för att debugga. Vilket är ett mycket stort minus, men det innebär också att det kan vara svårare att roota plattan.
     
  20. erito77

    erito77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funderar på att införskaffa AT200

    Hej gott folk,
    hittade en AT200 på blocket för runt 2000kr... tycker ni att det är värt pengarna?
    Hade tänkt ha den främst för studier och lite underhållning (film, internet mm) har en lång sommar med jobb i Norge
    Har läst runt lite här i forumet vad gäller byggkvalite o dyl. Har dock inte hittat info om det är möjligt att föra över filer via USB från tex ext HD eller USB-minne..

    Tacksam för lite hjälp