Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Beundrar det faktum att du betalade tillbaka alla, du visade återigen din otroliga ärlighet!

    Jag nominerar härmed dig till årets Swedroidare!
     
  2. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    :teeth: Skriv inte så... han kanske tror dig
     
  3. tivefalth

    tivefalth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, han sa att han skulle fixa det denna veckan. Jag gav han till på onsdag sen går även jag till polisen.
     
  4. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag sa att jag skulle försöka fixa det denna veckan, i klartext skrev jag försöka och du skrev i klartext "Ingen fara!". Att du då idag gör en helomvändning och ändrar förutsättningarna för vår överenskommelse som jag uppleverär tråkigt samtidigt som jag förstår dig, jag har meddelat att du senast har dem till den 23/11 men att jag aktivt jobbar på en lösning så snart det går, att jag gjort precis allt jag kan "this far". Du har själv sagt tidigare i veckan att du förstår att jag tagit dem som hört av sig i tur och ordning och att det inte är något fel med det enligt dig. Jag kan inte trolla mer just nu, men jag försöker och duger det inte så är det som det är helt enkelt, men den 23/11 är absolut senast. Men jag tror inte det kommer ta sådan tid, kommmer en gubbe hela vägen från vetlanda för att titta på gitarren i helgen, han lär inte åka så lånngt utan att köpa den.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 8 nov 2012
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Hur går det med förundersökningen etc.? Hur slutar det här? Funderar ärligt talat på att skriva en bok om scammern Niklas Jonsson från Norrköping.
     
  6. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det enda jag fått reda på är att denna affär bara är en liten del av det som hänger över Herr Playstation... han har tydligen varit en upptagen kille.

    Det råder sekretess runt förundersökningar i Sverige. Av den anledningen har jag tillfälligt slutat kommentera i tråden. Men jag kommer fylla på när jag får mer info...
     
    Last edited: 12 nov 2012
  7. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Jag föreslår att du skriver allt du hittar om honom när du har tid, det händer ofta att jag googlar namnet på personen jag har att göra med när jag gör affärer och jag är säker på att många andra gör det.

    Då är det perfekt om man vet att Niklas inte är en person man kan lita på.
     
  8. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skulle bli väldigt förvånad om någon befattar sig med denne killen oavsett.

    Jag kommer infria det löfte jag gav från början, antingen i en egen tråd eller i denna. ALLT som rör denna person och dennes "Saudi-affär" kommer jag att publicera här på forumet. Men jag gör det först efter att det blivit offentliga uppgifter... innan dess råder förundersökningssekretess.

    Mitt tips till alla inblandade... blir ni kontaktade av myndigheten, berätta allt! Även om ni anser ha fått tillbaka vad som rätteligen är ert så finns det andra som inte haft samma tur. Nyckelordet är civilkurage!

    Skulle vilja reflektera lite kring hela affären och hur Playstation har bedyrat sin oskuld kring detta. Vid ett antal tillfällen har han förklarat hur korkat det är att han blir anklagad för att ha skapat en profil, gjort ett flertal bra affärer under några månader för att sen medvetet raserat det med ett enda storbedrägeri. Nu är det så att det är just DET som förekommer i omfattande skala runt på olika Köp/Sälj sajter och auktionssajter. Man skaffar sig ett gott rykte för att till slut ta pengarna och sticka... allt under ett och samma scam.

    Det som skiljer denna affären från andra är det faktum att det inte är speciellt genomtänkt. Ett välkänt kontonummer har använts. Samma välregisserade historia både innan och efter "blåsningen"... och ett sådant mönster är väldigt lätt att upptäcka.
     
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tror alla fått sina pengar nu. Så nu låses tråden. Är det någon som inte fått det och inte har någon uppgörelse med playstation så skicka ett PM så kan tråden öppnas igen. Men det är inte okej med en smutskastnings tråd.

    Om ni har någon annan information som ni anser viktig att tillföra till tråden så kontakta mig via PM.
     
    Last edited: 14 nov 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.