![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tablet: Nexus 7 16GB Tack: 32
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Mvh |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Telefon: HTC Legend Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Hände samma sak för mig när jag gick in i NASen via "Anslutna Enheter" som fanns förinstalerat. Klara av att titta på bilder och spela musik men för alla filmer sa han att han inte stödde formatet.
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tack: 24
Tackad 57 ggr i 47 inlägg
|
Tror ni måste installera en media-spelare som klarar av filmformaten ni försöker spela upp. Jag tror inte Xperia S har stöd för DivX/ Xvid out of the box exempelvis.
Men det är något jag tror kommer ändras när uppdateringen till 4.0 ICS kommer. Det finns ju flera bra videospelare på Google Play (f.d Market)
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Halebop Telefon: Sony Ericsson Arc S ROM: ICS Beta Launcher: Nova Tablet: Novo 7 Elf Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag kan inte hitta min dator under "Anslutna enheter". Uppkopplade på samma router.
Borde jag inte göra det eller måste man göra något i Win7 för att telefonen ska hitta den? |
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
Verifierat kontoReg.datum: feb 2012
Telefon: Sony Xperia Z ROM: Original Launcher: Stock Tack: 18
Tackad 93 ggr i 38 inlägg
|
För att få detta att fungera måste du "paira" telefonen för Wi-Fi koppling. Kör PC Companion och välj "Så här ansluter du" sedan "Wi-Fi". Följ instruktionerna för att paira telefonen.
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia S Tack: 7
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Får inte heller upp vids. Klagar bara på fel format, Har lite olika players men man verkar inte få välja spelare.
Tips någon? Vill gärna slökolla en serie innan jag somnar |
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
lirar fint med es..
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Har inte testat mer än Diceplayer för att spela upp en avi fil än men det funkade bra.
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Launcher: Buzz Launcer Tack: 30
Tackad 12 ggr i 8 inlägg
|
Måste man ha något program på datorn för att streama film från den till sin Xperia S ?
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
du måste dela ut den mapp eller fil du vill kunna streama.
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: Original Tablet: Nexus 7 16GB Tack: 32
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
|
Det behövs om du ska komma åt filen som ligger på datorn. Men om den ligger på en NAS så behöver du inte det. Däremot har jag upptäckt att man måste använda en filhanterar-app som exempelvis ES för att kunna spela upp video. Med sonys egna klagar den bara över fel format när det gäller video, bilder och musik går däremot bra.
Mvh / Meto |
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: SE original ICS 4.0.4 Tema: SE tema Launcher: 4.0.4 launcher SE Tack: 62
Tackad 55 ggr i 53 inlägg
|
Har faktiskt också något mysko problem. Jag kan skicka film till datorn om den är tagen med mobilens kameror, jag kan skicka bilder och spela upp musik och det genom medaplayer. men så fort jag skall skicka en vanlig film, så går inte detta. Filmen spelas däremot upp i mobilen, men så fort jag försöker skicka den till min dator genom dLNA funktionen så får jag också den infon att uppspelningsformatet inte stöd. Men hur, mobilen kan ju spela upp det? Är det Windows media player som spökar eller?
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Halebop Telefon: Google Nexus 4 ROM: Rooted stock Launcher: Apex Tablet: Nexus 7 3G Tack: 44
Tackad 27 ggr i 27 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Halebop Telefon: Sony Xperia S Tack: 20
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Funkar fint med es för mig.. Kör dice player
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S ROM: SE original ICS 4.0.4 Tema: SE tema Launcher: 4.0.4 launcher SE Tack: 62
Tackad 55 ggr i 53 inlägg
|
Har jag inte gjort det? Jag kan ju komma åt telefonen filer, det är ju bara film som inte funkar?
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|