![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2012
Tack: 3
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Jag behöver hjälp med ett par enkla inställningar som jag försökt få till men inte lyckats med. 1) Kan man aktivera leveransrapporter på smsen utan att behöva få notifikationen och ljudmeddelandet efteråt så det låter som ett sms? Jag vill ha bekräftelse på att smset levererats men det räcker med att det står i själva sms tråden, jag vill inte ha några andra rapporter.. 2) Kan man ställa in så att man tar en bild med volymtangenterna och slipper leta efter knappen på touchscreenen? 3) finns det multigestures i Android likt det finns på ipad, typ dra med 4 fingrar för att stänga appar osv? 4) Vad behöver man för att kunna koppla One X'en med en TV? Behöver tvn ha särskilda trådlösa inställningar för att det ska fungera att spela upp en film/spel/bilder och sedan kunna använda telefonen som en telefon under tiden? De marknadsför ju den funktionen ganska starkt men jag hittar ingen info om hur fan man lyckas koppla. 5) När jag får ett sms eller en notifikation av något slag så blinkar skärmen grönt och telefonen vibrerar/låter, och för att se vad som hänt måste man alltså låsa upp telefonen. Finns det något sätt att se till att skärmen lyser upp när man tar emot ett meddelande så man ser direkt vem det är som skickat vad så man slipper sträcka sig efter telefonen och låsa upp bara för att kolla Tack så jättemycket på förhand och hoppas ni har lite överseende ifall några av svaren på dessa frågor är alldeles för elementära, jag är ny med android och har haft huvudvärk i 2 dagar med tanke på alla funktioner och allt pillande som man måste göra i början. MVH, Rocky |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: Original Tema: ExQ-original Tablet: The New iPad (3rd Gen) ROM: Original Tack: 7
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Android kan vara lite pilligt i början, men det finns en lösning på allt.
På just dessa är det endast fråga 1 som jag kan besvara. :/
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: Original Tema: ExQ-original Tablet: The New iPad (3rd Gen) ROM: Original Tack: 7
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Alltså rent generellt på HTC:s telefoner har det varit enkelt att uppnå den funktionen du eftersöker. På HTC Hero och HTC Legend så kunde man enkelt göra det inom inställningarna för SMS. På min nuvarande HOX så är jag inte helt säker. Trodde detta var inställt från början. (Har dock ingen aning, då jag ännu inte börjat med att SMS:a ty mitt abonnemang startar idag.)
|
|
|
#5 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 473 ggr i 437 inlägg
|
Citat:
2. Inte i dagsläget utan root eller custom-rom, tyvärr. 3. Nej, det lättaste sättet är att du trycker på "senaste program" knappen och drar ett program uppåt på skärmen. Alternativt så kör du det lättaste och trycker på hemknappen - så sköter Android det där helt själv, programmet stängs vid behov. 4. En sånhär: http://www.expansys.se/htc-one-x-med...ed-sku-229953/ - det finns även MHL-adaptrar, vet dock inte hur väl de fungerar med One X - jag har haft en som jag hade till min Samsung Galaxy S2 som inte fungerade. 5. Det finns i GO SMS Pro också - tror att den appen skulle passa perfekt för dig! Det finns många smarta funktioner och du kan lätt anpassa inställningarna på många fler nivåer än i standard-meddelande appen. -Hoppas det var svar på dina frågor! Fråga något mer om det är något som är oklart
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
![]() Jag undrar vidare kring till exempel Go sms appen, kan tycka att den är lite buggig ibland. sedan verkar det inte vara möjligt att integrera kontaktbilderna fast jag markerat det valet? Sedan går det inte att göra texten på själva smsen mindre vad jag förstått? Vad ska man göra för att inte massor program ska sätta igång sig själva? Man drar ju upp Android app killer grejen och stänger ner allt, tio minuter senare är allt igång igen och drar batteri, program jag inte ens satt på sedan jag först fick telefonen.. det känns ju ganska onödigt. Har ni något tips på hur man effektiviserar smsandet? Övergången från iphone har varit ganska jobbig på just den punkten. Jag har laddat ner swiftkey men det blir oftast att den gör felaktiga rättningar och jag får gå tillbaka massor och rätta vilket tar mer tid än att skriva med ursprungliga tangentbordet.. Sedan har jag problem med spotify som antingen crashar direkt vid uppstart eller så pausas låten var 40e sekund och man måste hålla på och spola i låten eller vänta i 30 sek för att den ska komma igång igen (då är låten synkad i offline mode, alltså inte pga dålig täckning som detta sker) Fler frågor lär säkert dyka upp
|
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: ViperX 3.3.6 Tema: Fidd öus. Launcher: Rosie Tack: 2
Tackad 16 ggr i 15 inlägg
|
Citat:
Gällande Swiftkey så lär den sig av dig. Du kan få den att lära sig hur du skriver från FB, Twitter, sms o.s.v. Pilla lite i inställningarna, så hittar du säkert något bra Själv kör jag med "precist" istället för.. um.. det andra valet ;p
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
![]() Med appkiller vet du ju säkert vad jag menar, appen som heter advanced app killer som stänger ner alla rpogram som kör i bakgrunden, stänger man av via "senast använda" knappen så verkar det som de ändå ligger o kör i bakgrunden! |
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: ViperX 3.3.6 Tema: Fidd öus. Launcher: Rosie Tack: 2
|
Citat:
Jag använde också appkiller när jag var ny. Skulle prova utan att använda det och vipps, så var mobilen stabilare och mer pålitlig.
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: Carbon v17 Tablet: Nexus 7, iPad 4th Gen Tack: 15
Tackad 180 ggr i 137 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Kid Droid
|
Annars kan du gå in på Utvecklaralternativ och bocka för "Behåll inte aktiviteter".. :\
|
|
|
#12 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
Kryssar man för denna ruta slutar väll Battery 2x, battery monitor och swiftkey och sånna program att sluta funka eller? |
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: maj 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Launcher: original Tablet: Motorola xoom,Asus TF300 Tack: 34
Tackad 44 ggr i 34 inlägg
|
Citat:
Sent from my HTC One X using Tapatalk
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin Nightly Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 51
Tackad 369 ggr i 321 inlägg
|
Jo alla app-dödare är rent skräp......Android ska sköta det här själv.
Om man vill ha stopp på en viss app så går man bara till "Senaste appar" och skickar appen uppåt så stoppar den helt. Sen ska en lur då startas om lite då och då.... helst med en hård omstart, Power-knappen cirkus 10s...
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
|