![]() |
|
|
#61 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2009
Telefon: Google Nexus 4 ROM: CM10.1 Launcher: Nova Prime Tablet: Nexus 7 Tack: 188
Tackad 121 ggr i 92 inlägg
|
|
|
|
#62 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Helt stock Tema: Launcher pro Launcher: Adw Ex Tack: 4
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Har samma är det sverige?
|
|
|
|
|
|
#63 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III Tablet: Nexus 7 Tack: 9
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
Sitter på jobbet och längtar hem!!!!
|
|
|
|
|
|
#64 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: dec 2010
Tack: 0
Tackad 14 ggr i 11 inlägg
|
det jag märkt hittils är att det går mkt segare att scrolla mms hackar som fan.
|
|
|
|
|
|
#65 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Original ICS Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 0
Tackad 7 ggr i 6 inlägg
|
För er som undrar vilken landskod ni har och vad de olika beteckningarna i firmware betyder så finns det mycket bra info i den här tråden:
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1356325
|
| Följande medlem säger tack till Omitron för det här inlägget: |
|
|
#66 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Comviq Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock Tema: Tema? Launcher: Nova Prime Tablet: iPad Tack: 175
Tackad 34 ggr i 18 inlägg
|
Citat:
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#67 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Original ICS Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 0
Tackad 7 ggr i 6 inlägg
|
Citat:
Inom 1-2 dagar borde vi få den här med. De som fått den idag verkar alla ha regionkoden DBT. Finns ytterligare info här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=800257
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binärt och de som inte gör det. Senast redigerad av Omitron den 2012-05-10 klockan 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#68 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
när man gör en factory reset, kommer alla mina filmer/bilder och sms/kontaktbok försvinna då ?
|
|
|
|
|
|
#69 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tackad 7 ggr i 6 inlägg
|
Ja allt som inte ligger på det externa SD kortet så ta en backup först via Kies.
|
|
|
#70 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 ROM: Stocksmock Tack: 9
Tackad 7 ggr i 6 inlägg
|
Vad händer med meny-knappen iom ICS? Kan man fixa så att den kan användas för multitasking istället eller krävs det en custom rom för det?
|
|
|
|
|
|
#71 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Wildfire CM 7.0.3 @ 710 Mhz Blade CM 7.0.3 @ 7 Launcher: ADWLauncher EX Tack: 2
Tackad 13 ggr i 8 inlägg
|
Körde in den med min som hade Original ROM + ingen root.
Var bara köra in den med Odin! ( kör factory reset innan och efter install för att slippa problem)
|
|
|
#72 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
ICS är helt klart kvickare... browsern är märkbart snabbare...
|
|
|
|
|
|
#73 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Telefon: Sony Xperia Z ROM: ROMAur 2.7 med DoomLord Kernel v6 Tema: Sony Amber Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Asus TF700 Tack: 4
Tackad 82 ggr i 57 inlägg
|
Jag har just flashat in den med Mobile Odin men jag tog CF-Root-kerneln och en rootad version, dessutom klickade jag i full wipe (och har wipat igen med CWM) - det är mycket bättre att ha den helt ren. ROMar som försöker spara gamla program och inställningar kommer helt säkert att krångla. Man bör alltid fabriksåterställa och rensa ut allt gammalt.
|
|
|
#74 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: sep 2009
Telefon: Google Nexus 4 ROM: CM10.1 Launcher: Nova Prime Tablet: Nexus 7 Tack: 188
Tackad 121 ggr i 92 inlägg
|
Citat:
I CM9 kör jag med långtryck på bakåtknappen för att döda appar och till det har jag "autostarts" för att kontrollera vilka appar som startar sig själva i olika lägen. På detta sätt har jag full koll på vilka appar och tjänster som körs i bakgrunden, vilket jag inbillar mig borgar för god batteritid. Autostarts kan jag i och för sig köra på TW också, men då är det mycket omständligare att döda apparna. Får se hur stabilt min uppsättning fungerar nu bara.
|
|
|
|
#75 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Telefon: Sony Xperia Z ROM: ROMAur 2.7 med DoomLord Kernel v6 Tema: Sony Amber Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Asus TF700 Tack: 4
Tackad 82 ggr i 57 inlägg
|
Jag får göra om det igen eftersom jag testade 15 toggle-modden och den slog ut USB storage i min enhet, så jag kan inte ge ett exakt omdöme än.
Nu när det rapporterats om OpenDesign till CM9 som kommer att ge oss motsvarigheter till S-Note m.m är en sak klar: så fort det projektet fått upp farten lär jag hoppa över till den ROMen. Det som temporärt håller mig kvar vid TouchWiz-baserade ROMar är S-Pen-programmen, så fort det är fixat blir det övergång.
|
| Följande medlem säger tack till AVR4000 för det här inlägget: |
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|