Övrigt: S3 via Comviq

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Stromma, 1 sept 2012.

  1. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Hej

    Som rubriken lyder så har jag beställt en S3 via Comviq tillsammans med ett fastpris abb.

    Kostnaden för detta är 245kr/mån förr abb, 140kr/mån för telefonen, totalt 385kr/mån. Ingen bindningstid på abonnemanget, men 24mån på telefonen. Får tydligen även tillbaka 500kr via samsung via deras kampanj.

    Det ger en kostnad på 3360kr för telefonen (140*24) - 500kr (från samsung), dvs totalt 2860kr.

    Det måste väl ändå anses som ett ok pris?

    Även Comviq Fastpris för 245kr/mån måste väl anses som mycket prisvärt? Dom har iofs en notering om att dom kan vidta åtgärder vid extrem förbrukning, mer än 12000min, men det är så extremt att det inte är möjligt för mig. Ändå minuset där är väl surfen på 1gb normalt, men jag fick 2gb på erbjudandet nu och det bör nog klara sig.

    Känner inte till så mkt om comviq och hur pass bra täckning dom har, men dottern har kört med det ett par år nu och hon har sällan sämre än Telia som jag kör i jobbet, och det händer minst lika ofta att hon har bättre än mig med.

    Tänker i första hand använda den som ersättning för min hemtelefon, och i fastigheten funkar hennes comviq kanon medans min telia suger, så det blir nog bra. Utan bindningstid känns det ok att pröva, och jag har som sagt en telia telefon med om det krisar.

    Värre är att jag är ett stort fan av HTC Sense och säkert kommer att sakna massvis av funktioner därifrån, bl.a dialern som jag har förstått är tristare på S3. Även mailappen, kalendern, kontaktboken etc som jag synkar mot Gmail och Facebook. Tips och tricks tas tacksamt emot.

    Däremot kommer jag inte att sakna den ruskigt dåliga batteritiden, det miserabla telefonljudet, samt det faktum att Sense numera startar om i tid och otid vilket mina sista htc har lidit av (incredible, sensation), och som har blivit värre i takt med att telefonerna har blivit äldre.

    Tips, råd och synpunkter på allt från abonnemang till widgets och launchers tas iaf tacksamt emot!

    // Strömma

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2