Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. goranwik

    goranwik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
  2. goranwik

    goranwik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
  3. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har du fått telefonen än? Omdömen tack! Hur gick det isf med Chronopost? Min är fortfarande inte skickad (datumet som gäller verkar vara 28/6?) och jag är nu tillbaka på min gamla HTC Titan (den står sig faktiskt ganska bra fortfarande). Ser att man nu får med ett trådlöst laddningskit i form av ett skal och en fatboy-laddare, hann du få med det eller var det efter att ditt paket skickats som det infördes?
     
  4. MartyAB

    MartyAB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Jag fick min vita i måndags. Chronopost leveranser körs ut av posten logistik här i Sverige. 925:an är välbyggd som sin lite tjockare bror 920, allt sitter där det ska och den andas kvalitet! Jag har inte hunnit med att testa den så mycket än utan det blir lite kamera tester och annat i helgen. Laddningskit fick jag inte med men att sätta i en sladd i mobilen tycker jag inte är speciellt svårt.
     
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Personligen ser jag trådlös laddning lite som en ploj, särskilt i detta fallet där man behöver ett extra skal - men om man ändå får det inkluderat i priset så tar jag gärna emot!

    Blir spännande att höra dina kommentarer kring kameran, polaren som är hardcore Nokia-fanboy (nästan i Connectings klass, hehe) säger att skillnaden mot 920 är tydlig.
     
  6. ky3mikael

    ky3mikael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Telefon 3:
    Lumia 1020
    Klart att den blir lite tjockare men att slippa tänka på batteri % är värt mycket:)
     
  7. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  8. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Helt otroligt att WP ligger så nära BB, då BB har funnits så oerhört mycket längre. Med tanke på BBs usla rapport igår så verkar det bara gå sämre, t.om på deras hemmamarknad. Dessutom har de ju inga FP-lurar heller, som breddar grunden.

    Kul att man tagit in så mycket på BB i självaste US, som varit BBs guldgruva och som är deras hemmaplan.
     
  9. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Haha, säger han som både själv och har en kompis som beställt 925, som precis lanserats. Du är ju så het på 925 att du t.om försöker tona ner det :)

    Du och den andra fanboyen där gick snabbt på 925, själv sitter jag lugnt under korkeken och luktar på blommorna. Jag är nöjd, mjukvaran blir ju identisk inom någon månad, och jag vill ta ett större steg vid nästa köp, som mellan L900 och 920, där är det enorm skillnad. Det är det inte mellan 920 och 925. Men vadå, är ni fanboys så är ni :D
     
  10. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Funnits så mycket längre? dom har ju börjat om allting, om du skall räkna så så får du du ta med att Windows Mobile fanns innan också.
    Helt sjukt hur snabbt BB kommit igång med appar, dock är ju de mesta portar från Android.
     
  11. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

  12. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mycket bra pris, det där. Lumia 820 är inte mycket dyrare (för någon vecka sedan fanns den för 2222:- på någon större affär (kan det ha varit Eligiganten?), men det erbjudandet är tyvärr slut nu) om man föredrar AMOLED och Nokias appar framför HD-skärm och större batteri.

    Själv börjar jag bli mer och mer sugen på en Lumia 720... Inte så farligt tung, har alla Nokias appar, bra batteri, Gorilla Glass och snygg som bara den dessutom. Hoppas att den sjunker i pris lite till, så kanske det blir ett köp till hösten eller så :)
     
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fick äntligen min svarta 925:a idag, den skickades igår från London vilket var ett styrkebesked av Expansys!

    Första känslan är WOW! Den ligger äckligt bra i handen och är grymt snygg. Kanske var nog ändå 920:n lite snyggare men ergonomin på 925:an vinner stort. Kameran har jag testat lite och den verkar bättre, ingen jätteskillnad men bilderna är skarpare. Är dock ingen kamerafantom...

    Skärmen var jag tveksam till innan pga att jag gillar LCD/IPS etc bättre men jag förstår verkligen vad folk menar med att gränssnittet (det svarta då) blir snyggare, svärtan är klart bättre än 920.

    Datasense funkar också så att man ÄNTLIGEN kan se hur mycket datatrafik man förbrukat. Otroligt att det tog sån tid för WP? Den nya låsskärmen (att man ser klockan etc när skärmen är avstängd) är grymt bra. Har tidigare saknat notifieringsled på WP-lurarna men nu försvann nog det behovet.
     
  14. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  15. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Android verkar ha stora problem med säkerheten

    "Ett nyupptäckt säkerhetshål som drabbar 99 procent av alla Androidenheter gör det möjligt för hackare att få full kontroll."

    http://www.idg.se/2.1085/1.515429?mv=pass#list:2.112


    ---------------------------------------------------------------------------

    Enligt en holländska konsumentskyddsverket så ger WP mest utrymme i den GB de utlovar.

    Consumentbond är en holländsk ideell konsumentorganisation, som har tittat på skillnaderna mellan mängden lagringsutrymme utlovade på lådan av en telefon (8,16, 32 GB osv) och det faktiska utrymme som finns tillgängligt efter uppstart.

    Deras tester visade Windows telefoner genomgående hade den mest fria lagringsutrymme, följt av iOS, Blackberry och slutligen bloatware heter Android.

    http://imgur.com/mLg0Zh8

    http://wmpoweruser.com/dutch-consum...sable-storage-than-ios-android-or-blackberry/

    http://www.consumentenbond.nl/test/...e/mobiele-telefoons/extra/vrije-opslagruimte/

    http://www.reddit.com/r/windowsphon...ows_phone_has_the_most_usable_storage_out_of/
     
    Last edited: 6 jul 2013
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Läser man artikeln är det rätt harmlöst i den meningen att det sprids utanför play store. Som det mesta med mobila säkerhetsproblem skriks det lite för högt ibland. Att sen itvärldens aftonbladet idg.se skriver en artikel och har sensationsrubrik om det är väl lite sådär. Hålet är ju såklart fortfarande allvarligt även om det förmodligen skulle drabba en rejält liten mängd enheter i verkligheten.
     
    speedline gillar detta.
  17. Mattsson91

    Mattsson91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    99% är väl o överdriva då de flesta laddar ner sina appar från google play kan jag tänka mig.
     
  18. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  19. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Är du inte ute och drullar runt i fel tråd nu?

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  20. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vid första anblick kan man kanske tycka det, men inlägget är uppdelat i två delar varav den ena handlar om Android och den andra om WP. Som bekant så konkurrerar ju dessa med varandra så jag ville väva ihop några nyheter om båda.


    Över till annat.

    Det verkar som den nya kameran på 41 mgp kommer bli standard i flera kommande modeller, och även i tablets.

    http://wmpoweruser.com/rumoured-range-of-large-screen-nokia-lumias-coming-next-year/

    Häftigt om Zeiss Zoom blir huvudkameran i nästan alla produkter. Carl Zeiss har ju bytt namn till enbart Zeiss (http://www.fotosidan.se/cldoc/carl-zeiss-byter-namn-till-zeiss.htm), och Zeiss Zoom låter ruskigt bra.

    På kamerafronten ligger man ruskigt bra till, minst sagt. Bra att de ändå fortsätter sin strävan efter ännu mer perfektion.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.