DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

  1. fader

    fader Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Iphone 15ProMax 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 15ProMax 256gb
    Telefon 2:
    Iphone 12ProMax 512gb

    Är det verkligen ett starkare batteri då? Läst att det lika gärna kan vara ett dekaltrimmat?! Annars förstår jag inte varför folk inte köper dessa? Jag skulle iaf köpa ett om jag vågade lita på märkningen
     
  2. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Andidas ska vara märkbart starkare, det är ett märkes/kvalitets batteri, om den verkliga kapaciteten är just 1800 det vågar jag inte garantera.
    jag ska nog ta och höra lite mer exakt vad mina tidigare kunder har att säga om batteriet.
    I ett test som någon gjorde HTC original där maxljusstyrka, ljudnivå och processorbelastning användes där klarade sig Andida i 2xx minuter och HTC original i 16x minuter, skillnaden i % var 32, dock så var inte detta HD telefonen utan en annan modell.
    Dom säljer ganska så bra, jag har gott om köpare i alla fall.

    MathiasA, då är din dag säkerligen både kortare än min + att du inte använder telefonen i närheten av så mycket som jag gör, kul att det räcker så bra för dig.
    för mig skulle set aldrig gå, till min Desire använder jag ett dubbelt så tjockt (två paralellkopplade batterier) jag har en undervoltad kernel och underklockar ofta processorn till runt 600-800MHz, ändå så kan batteriet ha lite svårt att räcka vissa dagar, men då har lag nog haft riktigt tråkigt på jobbet.
    Inget spelande brukar göras då heller.
     
  3. MathiasA

    MathiasA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    men jag menade att telefonen klarat normalt användande som jag skrev i slutet "Menar att man behöver nog inte tvivla på att köpa den pga batteri tiden... Såklart man kan tömma betteriet på några timmar om man vill:).. men man behöver inte snåla med ljus styrkan m.m. för att få ut en hel dags användande för dem som överväger att inte köpa DHD för just det "problemet" (;
     
  4. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Jag hade en kund som fick sin telefon stulen innan hon hann få det nya batteriet, hon hade lämnat telefonen på laddning i bilen.
    det hade inte hänt om telefonen hade haft ett riktigt batteri från början.
    Bra initiativ av Motorola att stoppa in ett 19x0 batteri som standard i Atrix.
     
  5. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jag kontaktade några tidigare kunder för att höra vad dom tycker om 1800mAh batterierna

    kund två började med ett 1600mAh batteri, sen undrade han om jag hade fler, då blev det att han köpte två styckna 1800mAh batterier :)

    aja, om någon vill köpa så tar jag 150kr inklusive frakt, skicka ett pm
    1600mAh kan jag nu sälja för 50kr inlusive frakt, men det är ett betydligt sämre batteri i jämförelse med det andra.
     
  6. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Hade mitt originalbatteri igång i 72 timmar "igår".. :D Hade ofc inte gjort särskilt mycket med den under dom 3 dagarna, men ändå ^^
     
  7. Forsstroem

    Forsstroem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge
    Inte illa pinkat, har själv kommit upp runt 2 dygn, men inte så speciellt mycket användande, lite sms, surf och så, Tycker jag är riktigt bra med en smartphone med den storleken på skärm osv :)
     
  8. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Jag har oxå ett snitt på under 2% per timme, så 2 dygn klaras lätt :)
     
  9. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Japp ^^
     
  10. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min håller nästan aldrig mer än 12 timmar.. hur gör man för att klara 72? :'( låter helt sjukt, tror min skulle dö vid 20 även om den låg på ett bord hela dagen. Ni som klarar mer än 12 timmar kan ju inte använda telefonen mer än ett par timmar om dagen?
     
  11. Qus

    Qus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Har också tänkt på det där. Jag laddar min på natten och när jag kommer hem ifrån skolan har jag typ 50% kvar och då har jag endast smsat, surfat lite på rasterna så det är ju något riktigt konstigt att man kan nå 72h.
     
  12. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Vad är det som drar kräm då? Har du kollat det?
    Aktiverat usb debugging? :)
     
  13. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Må ju tillägga att jag knappt använt telefonen under de 72timmarna. Fått något samtal i någon minut och kanske skickat en 100-200 sms bara. Inget surfande, musiklyssnande eller spelande pretty much.

    Men skulle jag inte röra den alls så skulle den ju utan tvekan klara minst 100 timmar, skulle testa men aa.. Är ju beroende av telefonen ^^

    Men som användaren över mig skrev, något måste ligga och dra. Känns dumt att än idag säga åt folk att kryssa i usb-debugging då man "tjatat" på folk princip månader men man vet ju aldrig.. :P Och är det som du säger Qus, lite sms och lite surf så finner jag det konstigt att den inte håller längre :/ Antar att ni uppdaterat telefonerna ordentligt?

    En annan sak som spelar roll är ju vilka inställningar du har.. Dvs sync och 3g/wifi. Jag har ALLT sånt off. Klickar igång 3g'n/wifin/gps'en när jag behöver. Något utöver det kan jag inte komma på.. Att jag använder launcher pro och endast 2st homescreens kan väl inte ha mycket med saken att göra..

    Här skrev jag min lista över batterianvändning under the past 13 timmarna jag haft mobilen igång (53% batteri atm) men sen efteråt kom jag på att jag startat om mobilen och det som stod i batterianvändningen var då useless..


    Men hoppas detta hjälpte någon..
     
    Last edited: 19 feb 2011
  14. Qus

    Qus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja jag har USB debugging aktiverat. Och vad menar du uppgraderat ordentligt? Jag har endast uppdaterat med den automatiskt uppdateringarna. Sen har jag också inaktiverat WIFI/GPS/3G så det är inget som används mycket, den enda app jag själv tankat och som är igång hela tiden är Juicedefender. Läste någonstans att det kan vara skillnad att ladda telefonen via USB och eluttaget, är något bättre än det andra?

    Edit: Har även kört att "trimma" batteriet som jag läst om här i forumet, det hjälpte en aning tror jag men inte mycket.
     
    Last edited: 19 feb 2011
  15. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är ingen skillnad mellan att ladda via datorn eller väggen. Mer än att det ev. kan gå lite fortare med väggladdaren.

    Har du dålig täckning där du är om dagarna?
    Min drar ungefär 3ggr mer ström i standby när jag är hos föräldrarna jämför med hemma hos mig pga. att det är sämre täckning där.

    Om du nu ändå har WIFI/3G/GPS/Sync avaktiverat kan du lika gärna ta bort Juicedefender.
     
  16. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har testat allt tror jag faktiskt.. körde alla knepen med usb-debugging, kalibrerade batteriet osv när jag körde stock rom. Nu kör jag leedroid romen och klockar ner till 800 Mhz (märks ingen skillnad på prestanda). Jag är heller ingen androidnybörjare som inte fattar när man råkat få ner nån dålig app som ligger och drar.

    Jag har Twitter på sync varje timme och Googlemail osv på push, alltid 3g igång iofs men tycker ändå att den ska klara 16h inkl 2h användning. För att det ska gå så måste man ju aktivera Endast 2g osv.. pallar inte riktigt sånt eftersom jag vill kunna använda mobilen direkt när jag tar den från fickan utan att krångla.

    För stunden ligger min på 75% och hittills idag har skärmen varit aktiverad 45 min, och så har jag lyssnat på spotify (offline) i 45 min. Aktiveringstiden är alltså 1,5h och det är 3 timmar sen jag drog den från laddaren, Skärmstyrkan är 20%. Låter detta friskt för en DHD eller har jag haft otur och fått ett sunkigt batteri?
     
  17. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag satt med min HD igår, efter totalt 2h 15 min hade jag 78% kvar, hade använt den aktivt i 1h 45 min (skickat sms, surfat och spelat) med skärmen på 25% och ansluten till wlan.
    Har stock android 2.2.1.
    Finns det något sätt att se aktiveringstiden innan batteriet tagit slut?
     
  18. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade det! Jag har nu använt den i 2h 25min (skärm på 95% av tiden) sedan frånkoppling, skärmen har dragit 77%, internet 7%, android 4%.
    25% ljusstyrka.
    Tycker jag är ok!
     
  19. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Oroväckande för mig. jag har 54% kvar nu. Skärm på 1,5h, aktiveringstid 2:15.. inte kul..
     
  20. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gå in och kolla vad det är som har dragit då? Vad har skärmen dragit i procent av den totala t.ex.