![]() |
|
|
#151 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S ROM: XTXPERIENCE9 Tema: Sapphire Launcher: Nova Prime Tack: 16
Tackad 70 ggr i 59 inlägg
|
Citat:
Proxy: 130.244.196.090 Port: 8080 inte MMSC etc.. |
|
|
|
|
|
|
#152 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Tele2 Telefon: HTC Desire Tack: 5
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Då förstår jag. Tack!
|
|
|
#153 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Glocalnet Telefon: Sony Xperia S ROM: Orginal Tablet: Nexus 10 Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Om jag ändrar på MNC inställningen så försvinner profilen för mig. Jag har glocalnet som abonnemang men får inte MMS att fungera. Att surfa fungerar men inte MMS.
Surfandet fungerar trots att MNC står på 08 men enligt kundtjänst ska det vara 07. |
|
|
|
|
|
#154 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Nexus One ROM: Original Froyo Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Fick nyligen mitt simkort från Telenor, men jag får det inte att funka med datatrafik (MMS har jag aldrig använt, så det vet jag inget om). Jag har testat både de inställningar som finns i första inlägget, och de som finns i wikin (av någon anledning finns det en diskrepans däremellan). Jag är ganska säker på att jag har 3G-täckning, är en 3G-logga till vänster om de fyra pinnarna i stigande storlek. Någon annan som har koll på hur denna inställning skall gå till för att få det att funka?
Just ja, det är en Nexus One jag sitter på. |
|
|
|
|
|
#155 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Nexus One ROM: Original Froyo Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Fick hjälp nu, via nexus-forumet: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=5560
Hade, som jag skrev där, helt glömt att boota om. |
|
|
|
|
|
#156 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2010
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Hej,
Är ingen van användare av avancerade telefoner, men fick genom min arbetsgivare möjligheten att beställa en valfri telefon, så jag valde en HTC hero… Något jag nu ångrar lite. Jag har lyckats ringa och ta emot samtal med telefonen samt koppla upp den mot datorn (!) men att få igång så man kan surfa eller ta emot/skicka mms verkar hopplöst….. Jag använder mig av Spring mobil då det är en jobbtelefon, och jag har datapaket aktiverat på mitt abonnemang. Jag sett att det i länken anges bl a APN inställningar för Spring mobil. Problemet är att jag i min telefon har betydligt fler inställningar som kan göras än vad som anges där. När jag klickar på åtkomstpunktnamn får jag upp följande: Spring GPRS (markerad med grön ring) Spring MMS (ej markerad) Så klickar jag på Spring GPRS och får fram följande nedanstående fält att fylla i. Jag har fått inställningar av Spring mobil kundtjänst och fyllt i dessa samt sparat. Dock fanns det data i flera av fälten när jag redigerade APN inställningarna – jag har bara ändrat i de 4 översta fälten, de andra har jag lämnat som de var – månne är detta fel??? Namn: Spring GPRS (stod Spring data förut) APN: data.springmobil.se Proxy: 213.88.184.41 Port: 8080 Användarnamn: har inte angetts Lösenord: har inte angetts Server: har inte angetts MMSC: har inte angetts MMS-proxy: har inte angetts MMS-port: har inte angetts MMS-protokoll: wap 2.0 MCC: 240 MNC: 10 APN-typ: default MMS inställningarna vet jag inte riktigt var jag skall fylla i, de har jag också fått från kundtjänst. Jag har också läst på Spring mobils hemsida att en CAB-fil måste installeras och ”Spring Mobil” väljas som operatör i det program som installeras på telefonen. Jag gick också in och tittade vilken operatör som var angiven under Nätverksoperatör, och då var Sweden3G vald, jag sökte då efter nätverksoperatörer och fick fram en lista där Spring fanns med, och valde det, var det fel? Hursom, när allt detta är gjort, kan jag iallfall inte surfa eller hantera mms. Säkert har ni hört detta till leda, men vad gör jag nu (bortsett från att ge upp…)??? Har haft min telefon sedan strax före jul, känns lite hopplöst... |
|
|
|
|
|
#157 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC Dream/G1 ROM: Dwang v1.17.1 (nästan Android 1.6) Tack: 25
Tackad 72 ggr i 66 inlägg
|
Ett bra tips är att läsa vad andra har gjort som lyckades. Denna tråd är ett bra ställe att läsa på, t ex det som skrevs 2009-06-13, 11:12 :
http://swedroid.com/forum/showthread.php?p=1636 Jag har dock inte spring själv så jag törs inte säga hur väl internetinställningarna fungerar, dock kan jag åtminstone konstatera att de inställningarna skiljer sig lite från ditt försök. m v h Henrik |
|
|
|
|
|
#158 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Operatör: TDC Telefon: Google Nexus 4 ROM: och cola. Tablet: Nexus 7 Tack: 85
Tackad 282 ggr i 219 inlägg
|
Någon som kan hjälpa till med inställningarna för TDC?
Kollat på deras sida under manuella inställningar men får inte till det.. /qsecofr |
|
|
|
|
|
#159 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
För att få internet att funka var det bara att ange APN: internet.se och inget mer. MEN mms kräver en hel del inställningar, jag postar här nedan inställningarna från TDC:s hemsida, kan någon hjälpa mig vart de skall in i telefonens APN? Jag hittar inte motsvarande rubriker i telefonen... stort tack. /qsecofr Parameter name Setting MMS set name (connection name) TDC MMS SE Starting page http://mms.tdc.se:8002 Session mode Continous (DCT3) Data bearer GPRS APN (Accesspoint) MMS IP Adress inetproxy.tdcmobil.dk eller 194.182.251.015 Port 9201 Proxy (WAP 2.0) inetproxy.tdcmobil.dk eller 194.182.251.015 Port 8080 Authentication type Normal WTLS security Off User name Password Save sent messages No Allow MMS reception (Home) Yes Allow MMS reception (Roaming) Yes Accept incomming MMS Yes Allow anonymous No Allow advirtisements Yes Delivery report No Deny sending delivery report No Validity tome Maximum GPRS connection When needed |
|
|
|
|
|
|
#160 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
Svarar mig själv här om någon annan har samma problem. Efter en hel dags testande och en massa supportsamtal både till operatör och Samsung så fick jag tillslut igång även mms, det som skall in under APN: Namn: TDC MMS (spelar nog igen roll vad om står där) APN: mms MMSC: http://mms.tdc.se:8002 MMS-proxy: 194.182.251.015 MMS-port: 8080 APN-typ: mms Autenticeringstyp: Normal (PAP) Allt annat är "default" OBS, man måste ha en fungerande Internet APN för att det skall funka. Cheers, /qsecofr |
|
|
|
|
|
|
#161 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2009
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
jag får inte igång MMS alls :S
jag har gjort som andra sagt, jag följde 1) Tog bort alla APN. 2) "Reset to default" 3) Power off 4) Tog ur SIM-kortet 5) Satta i SIM-kortet 6) Startade telefonen. 7) La till APN enligt wikin. 8) Det fungerade! den och den fungerande inte, jag skickade till mig sj för att testa å de gick inte, jag fick de aldrig. Va kan vara fel? jag har telenor. fick precis att de inte gick att skicka. Senast redigerad av l1nuxfre4k den 2010-02-11 klockan 01:03. |
|
|
|
|
|
#162 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Telenor Telefon: Nexus S ROM: SuperOSR 2.3.5 Tablet: Asus Transformer Tack: 15
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Försökt ställa in apn iställningar för halebop enligt sweroids wiki men fick det inte att fungera. men efter att ha varit i kontakt med halebop o testat mig fram så fick jag det att fungera med dessa inställningar.
Name: Halebop APN:: halebop.telia.se Proxy:010.254.254.254 Port:8080 MCC:240 MNC:01 |
|
|
|
|
|
#163 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Telenor Launcher: LauncherPro Plus Tack: 8
Tackad 30 ggr i 20 inlägg
|
Det finns en till APN för Tele2, men jag vet inte om det är någon skillnad på den;
mobileinternet.tele2.se jag fick hastighetsrekord på den idag ivf, men kan ju vara ren tur bara. |
|
|
|
|
|
#164 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Testa att lägga in internet.telenor.se istället. Upptäckte det på min Iphone, hade ett telenor kontantkort, och i det finstilta så står det att via internet.telenor.se så kostar det max 19 kronor per dag i datatrafik, men Iphonen hade inställt på services.telenor.se. |
|
|
|
|
|
|
#165 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC Hero Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Hej,
Jag har Telenor företagsabonnemang med standard surf paket - alltså inget extra höghastighets surf ingår. Om jag fattat det hela rätt så är den mobila surfningen (surfning främst avsedd att göras på din mobiltelefon) begränsad till 250-350 kbs officiellt? Om jag testar speednet appen dels i telefonen, dels på PCn med följande wireless APN inställningar skiljer sig dock resultatet mycket åt: APN: service.telenor.se ...så kommer jag i skrivande stund upp i hastigheter kring 1 Mibit Om jag ändrar APN inställningen (default tror jag) till: APN: internet.telenor.se ...så kommer jag upp i 300-350 kbs När jag tethar (kopplar HTC Hero till Laptop och surfar) med USB kabel genom att välja wireless sharing kvarstår skillnaden. (Min telefon är inte rootad) Nu mina frågor: 1. Är APN-inställningen "service.telenor.se" en miss från Telenors sida att begränsa bandbredden? Har man gjort ett misstag helt enkelt? 2. Finns det APN inställningar som gör att jag kommer åt full 3G hastighet utan att betala extra för det så att säga? (Det vore ju konstigt om det är så enkelt...) Det vill säga att tetha och surfa/ladda ner i teoretiska 6 Mibit? 3. Är bandbreddsbegränsningen begränsad till alla typer av protokoll (HTTP, FTP, RTSP ect...) eller görs det undantag på protokollnivå? 4. Finns det tricks som gör att man kan manipulera APN/hastighet på något sätt? Varför jag frågar detta är dels för att jag vill se på den vanliga SVT play på datorn med mitt vanliga snålsurf abonnemang eftersom jag inte nöjer mig med mobilversionen i mobilen. Och dels vill jag veta mer om detta eftersom jag är jävligt nyfiken ![]() Tack på förhand.
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|