Fråga: Frågor som inte kräver en egen topic

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ult, 21 dec 2011.

  1. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Output 5v 1A innebär att det är max vad laddaren klarar av. Försöker en enhet dra 2A kommer den fortfarande bara att få 1A. Att batteriet kan explodera är en säkerhetsföreskrift för att om du använder laddare med defekter, eller om du på något sätt lyckas hitta en laddare som kortsluter så går det sönder. Av samma anledning bör man inte köpa de billigaste made in china batterierna, de saknar säkerhetsfunktioner.

    Jag menar inte att du kan plugga i vad som helst, men en micro-usb laddare som följt med en annan telefon skall inte vara några problem.

    Output innebär inte hur mycket laddaren skickar ut, utan hur mycket som max kan dras genom den.

    Jag har använt HTC laddare, medföljande laddare och en Xperia Arc laddare utan problem.

    Märk väl att jag inte tar ansvar för om någon nu lyckas förstöra sin telefon. Jag bara förklarar vad jag menar.
     
    Last edited: 28 jan 2012
    Greger0254 gillar detta.
  2. aTlive

    aTlive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    täcker garantin söndriga hörlurar? Har inte riktigt råd att köpa ett par nya just nu...

    edit: köpt från CDON
     
  3. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Inte helt säker, har för mig att jag läst om detta här i forumet.. Testa söka eller maila CDON och återkom här med svaret så alla får veta :)
     
  4. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det beror väl på vad Samsung/Google har gett för garntivilkor men som Blondyz säger så ta kontakt med CDON. Normalt täcker garantin allt i forpackningen.
     
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Inte på stock, men en del custom roms har den funktionen att man kan väcka den med volymknappen.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  6. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Är det någon här som testat SwitchMe?
     
  7. aTlive

    aTlive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mailade CDON och fick följande svar:

    Tack för att du kontaktade oss.

    OBS: Vi ber dig att inte skicka produkten i retur till oss. Efter att vi har mottagit informationen nedan så kommer vi att registrera en service hos producentens auktoriserade verkstad. De kommer sedan att skicka en fraktsedel till dig som du använder vid returen.

    Vi beklagar att tillbehöret till din mobiltelefon inte fungerar som det ska.

    Vänligen återkom till oss med följande information:

    - Felbeskrivning
    - Bekräftelse på att du har fakturan som medföljde försändelsen (du behöver denna faktura när du skickar in produkten till verkstaden. Servicen påbörjas ej om denna faktura/kopia på faktura saknas.

    Om det fastslås att skadan/defekten inte går under garantin så kommer verkstaden att ge ett kostnadsförslag med följande alternativ:

    1. Felet repareras mot en kostnad som är beräknad på skadans omfattning.
    2. Produkten returneras utan reparation eller utbyte mot en kostnad som avser undersöknings- och fraktavgift.
    3. Verkstaden behåller produkten, detta kostar ingenting.

    Bedöms produkten att vara felfri så kommer den att returneras utan att repareras/bytas ut och då tillkommer en undersöknings- och fraktavgift som beskrivet i punkt 2.

    Om fakturakopia inte bifogas så kommer produkten inte behandlas genom garantin.
     
  8. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hörlurar är alltid svårt då de flesta fall beror på slitage eller andra fel orsakade av användaren, men om den inte visar tecken på yttre åverkan och glapp så bör det kunna gå på garantin.
     
  9. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ser ut som Anovo standardvillkor och förfarande... hoppas bara att lurarna faller innom garantin....
     
  10. Tomza

    Tomza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lagt in låtar på min mobil nu, men hur får jag de som ringsignaler?
     
  11. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Lägger dem i SD-Card\Ringtones och sedan väljer du dem i settings.
     
    NisseVista och Tomza gillar detta.
  12. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ett problem jag upplever nu är att när jag ska ladda ner något från internet i browsern så står det det gick inte att hämta vid 100% Testat många andra filet får samma på varje...
     
  13. Isglassmacka

    Isglassmacka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad är de tre gula prickarna på sidan av telefonen till för? :P
     
  14. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Det funderade jag med då jag installerade chefens


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det är anslutningsstift (pogo pins) till bla en bildocka. Jag vet inte om det finns mera användningsområden?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  16. Isglassmacka

    Isglassmacka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det verkar som att du har rätt qsecofr, folk säger att det är till för laddning och data trafik ur docka. Nån påstod att det är barometer också. Orkar inte leta upp ordentlig källa på telefonen :-)
     
  17. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tja!
    Jag har märkt en rätt konstigt sak, jag har en lång resväg för att ta mig till skolan , då passar jag på att se lite film. Vid varje film jag sett så uppstår det ett shack liknande mönster istället för helt svart, den verkar inte klara av helt eller delvis svarta scener. Har någon liknande problem?
     
  18. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Låter skumt, har inte lagt märke till det själv men har inte kollat på film mycket alls än.
    Vad är det för kvalitet på filmen? Låter som att det skulle vara låg upplösning och hög kompression som kan vara problemet.
     
  19. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det är för dockning. Det är absolut ingen barometer och det finns ju ingen anledning att en sådan skulle behöva kontakt med utsidan av telefonen heller då chassit garanterat inte är så tätt att lufttrycket innanför och utanför skiljer sig. :) Stiften är förövrigt precis som de på Nexus One fast med andra mellanrum så jag förstår inte varför det råder några oklarheter om detta.

    Vilken spelare använder du? Det kan vara för att skärmen troligen har ett större färgspektrum än standarden för filmer specificerar. Säg att skärmen kan visa alla RGB-värden mellan 0 (svart) och 255 (vitt). Filmer har dock ett mindre intervall och definierar svart som 16. Det kanske är så att spelaren inte justerar för detta utan verkligen visar svart som mörkgrått.

    http://support.cineform.com/entries/515575-sony-vegas-colors-look-washed-out
     
  20. wintersun

    wintersun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har bara kollat på running processes under settings->apps, och det jag märkt där är att alla cached processes försvinner när den börjar strula, men minnet visar fortfarande fullt. de som visas under running services kommer inte upp i mer än max 100mb.

    Är inte väldigt insatt i hur sådant fungerar, men skulle det kunna vara någon allvarlig memory leak i något program?