Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Yep med all säkerhet, man läser samma sak hos XDA och om de amerikanska handlarna.

    I grund och botten så funkar primen men liknande "shitstorm" har jag aldrig sett med en elektronisk pryl, rent bedrövliga skriverier och gnöl.

    Nu vill nog ASUS i lugn och ro få ordning på det som inte är perfekt !!

    Förhoppningsvist så kommer nya firmwaret till oss imorgon, ser lovande ut på det stora hela. (men "shitstormen" är bedrövlig just nu :P:P)
     
  2. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    De kan inte tillverka tillräckligt många för att möta efterfrågan.
    Varit problem länge att få tag i ett exemplar i USA. Kommer bara små sändningar till butikerna.

    Release var den 19-21 Dec i USA. Jag bokade mitt exemplar i slutet av november och den levererades i slutet av Januari. Var många som fått vänta i flera veckor på att få sitt exemplar som de bokat. Och butikerna hade dålig koll när de skulle komma då de inte fick någon information från Asus när eller hur många som kommer levereras till deras butik.

    Så antar att det är samma sak här i Sverige. Det kommer bara små sändningar och butikerna vet inte när nästa lev kommer.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det tror jag inte..... Man har troligen massvis med RMA-plattor i USA just nu och har stoppat/strypt produktionen tills man är säker på att man löst problemen.

    Frågan ställs på sin spets i den här tråden

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1495304

    samt

    http://www.courthousenews.com/2012/02/13/43820.htm

    Åker man på en "class action" i USA så kan det svida rejält....

    Förhoppningsvist så ser vi själva om nya firmware-versionen är bättre.

    Det jag kan klaga på är något svag WiFi men det stör egentligen inte mig.
     
  4. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Så fabriken var strypt redan i December då det inte fanns några plattar att få tag på? Och de som säljs/såldes i Sverige nu är plattor som Asus bara vill bli av med pga fabrikations fel?

    Är skeptiskt till att bristen på plattor beror på att de tänkt göra en större ändring i hårdvaran. + Att skulle det vara så att de tänkt göra det så blå ljuger Asus Gary i artikeln som CNET hade.

    "The launch demand for the unit greatly exceeded our forecasts, which while exciting also created some issues around the holiday season for supply," Key said. "We increased production in order to meet this additional demand and availability for the most part is now widespread and will continue to improve over the coming weeks."

    CNET: Have there been any revisions to the hardware, and if so, which issues did each revision address?
    GK: We have not revised the Transformer Prime's hardware specification (GPS was removed from feature specifications) since retail production started in December. We continue to implement manufacturing process improvements based upon quality and operational requirements as do most manufacturing companies, but the hardware specification has not changed at this time.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo Gary har gjort ett bra jobb men allt kommer i ett annat läge i USA om man blandar in en domstol....speciellt en sk "Class action".

    Sen har det blivit mycket olyckligt att man inte lyckades med den första uppdateringen. Många användare verkar sedan vara Android-nybörjare och det blir bara kaos.... Jag kan tänka mig att det är massvis med RMA-ärenden som i själva verket beror på någon som inte kan med Android.

    Att man nu ser 18 April som datum i Sverige gör mig säker på att man måste ha strypt produktionen. Det bara måste vara så !!

    Sen är ju ASUS Sverige ett stort skämt om man kollar deras anslagstavla.

    http://www.facebook.com/asussverige?sk=wall

    "Singing in the rain"....:P;)
     
  6. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är ju bara struntprat. De få problem som existerar är knappt nämnvärda. Samma wifi-kvalité som den gamla Transformern och andra plattor. GPS skiter alla i utom snåljåpar som inte inser att man inte vill ha en 10" skärms som täcker en femtedel av bilrutan som GPS. Vad har det varit mer liksom? Lite mjukvaruproblem som en begränsad grupp stött på...

    Edit: Kan för övrigt själv säga att jag föredrar en snygg och fräsch aluminiumbaksida med försämrad GPS any day över den vedervärdigt fula bruna plastkanten som introdueras med T701.
     
    Last edited: 19 feb 2012
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo nu är det nog inte "en begränsad grupp".... jag har aldrig sett så mycket "skit" hos XDA om en ny pryl. "Shitstorm" i kubik !!

    Men GPSen struntar jag totalt i, däremot vill jag ha maximal WiFi styrka och det verkar klart svajjigt.

    Jag kan tänka mig en WiFi-dongellösning om man inte lyckas med att förbättra mjukvaran. Det kan vara så illa att det inte går att få bättre pga metallkonstruktionen.

    Slutligen bör då även ASUS Sverige skriva om "utmaningen" och hur man tänker hantera den..... mycket bättre att köra med öppna kort isf att låtsas som ingenting har hänt.
     
    samster93 gillar detta.
  8. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har bättre Wifi-mottagning på min Prime än på min Nexus. Inga problem alls.
     
  9. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men sluta tramsa runt säger jag. Det kanske är mycket gnäll på XDA, men det är inget nytt. För varje person som gnäller finns det minst 10 som inte gnäller. Visste du att det finns statistik på att i princip var tionde Xbox 360 får/fick RROD? Du kan säkert hitta massa "shitstorms" :)ehm:) för det med, men uppenbarligen går det mycket bra för den konsollen.

    Med tanke på att Asus i princip ville stressa ut Primen innan jul och är de första som använder nylanserade Tegra 3 så är det mycket troligare att de, som de själva säger, inte kunnat få ut tillräckligt många för att möta efterfrågan. Kanske finns det inte tillräckligt med Tegra 3-chip, kanske finns det inte tillräckligt av andra komponenter. Fabrikerna lär vara ganska uppbokade redan för övrigt, Ipad 3 och massa andra plattor är på g med och ska ha sina delar producerade, och Asus tillverkar inte komponenterna själva kan jag säga dig.

    Enligt Swedroids test är wi-fin för övrigt lika bra som på andra enheter. Ingen klagade på den gamla Transformern vad jag vet, och den har i princip exakt samma prestanda.
     
  10. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter otroligt att man ska vänta 2 månader på nästa leverans och då är inte ens det
    bekräftat.
    Något mystiskt är det.
     
  11. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som sitter inne på tips var plattan går att på få tag på i närtid? Antingen på nätet eller i Stockholm. Vänta till april känns rätt surt (och märkligt..)..

    Tackar på förhand!
     
  12. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Vet inte i Stockholm, men jag var inne på MediaMarkt i Örebro igår, och då hade dom två inne!

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
    Cruz gillar detta.
  13. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Men satan, lämnade Örebro i morse och sitter i Stockholm nu o_O

    Hoppas ngn av de finns kvar imorrn. Stort tack för tipset!
     
  14. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ny firmware update ute, måste ha släppts någon gång nu inatt. Är för trött för att kika på det nu dock, drar hem den imorgon.
     
  15. T-W

    T-W Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet något mer om nästa leverans datum eftersom det skjut upp hela tiden utan någon information? :s

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  16. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Undrar med. Om man nu inte kan få en förens sent i April så vetifan om man inte väntar på tf 700 istället.
     
  17. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har bokat ett ex på SIBA. De har prel leveransdatum 29 februari. Ska bli intressant och se om de får in en sändning då eller ej, jag har inte alltför stort hopp...
     
  18. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Jag förboka på siba 9jan, pratar med supporten dagligen. Kanske någon gång vecka 10 är senaste beskedet. Ska kolla nu igen idag. Fyi så har dom flyttat leveranadatumet varje vecka tvivlar på att 29 feb funkar...

    Edit: Dagens support besked
    [​IMG]
     
    Last edited: 24 feb 2012
    Cruz gillar detta.
  19. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Komplett.se har succesivt ökat antalet enheter från "14st på väg in" tidigt i veckan till nu idag "59st på väg in"

    Komplett: "Tillgänglighet: 59 st på väg in 18.apr.2012. Datumet är obekräftat."

    Dustin har "Beräknad leverans 2012-04-03"

    Så det verkar ju onekligen mer och mer sannorlikt att det är april som gäller :/

    Lagom surt, MEN om det betyder att de har tweekat hårdvaran till den nya batchen är det kanske värt att vänta.

    Vore dock intressant att höra från Asus vad som igentligen ligger bakom den stora förseningen dock.
     
  20. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Aja 4990 för primen får väl ses som okej, även om jag hoppats på 4490 det är ju trots allt csn som betalar.