![]() |
|
|
#31 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2012
Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#32 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: Stock Tema: tw Launcher: tw Tack: 1
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Enda anledningen att jag inte säljer min note är att jag är lat. Den är/känns mycket slöare än min tjejs nya SII , laggar en massa måste jag få säga ( testat olika launchers ) en massa vid programstarter, öppnande av market osv.
Jag känner inte att det är värt att roota/in med annan rom för att få den snabbare, det är ju inte direkt någon kass hw i den så den borde ju inte lagga. Garantin försvinner väl om man ändrar den flashcountern.. Har ni några tips på att få den att flyta lika bra som en sII åtminstone? Positivt att jag kör nästan lika länge på batteriet som jag gjorde med min San Fransisco , 2dygn20h med note mot 3dygn på SF:en. Min Sf skötte mitt vardagliga behov alldeles utmärkt har jag så här i efterhand kännt. |
|
|
|
|
|
#33 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: XperianZe Tema: Elegance Launcher: Moddad XperiaLauncher Tack: 39
Tackad 64 ggr i 57 inlägg
|
Citat:
Det var en annan kille som såg min post och ville känna på Nexus, så nu är man stolt Noteägare
|
|
|
|
#34 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: TDC Telefon: Google Nexus 4 ROM: och cola. Tablet: Nexus 7 Tack: 85
Tackad 282 ggr i 219 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
|
|
|
|
#35 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tack: 18
Tackad 12 ggr i 6 inlägg
|
Onekligen vänjer man sig snabbt vid den stora skärmen. Det känns helt omöjligt att byta ner sig till en "pytteskärm" igen
|
|
|
|
|
|
#36 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jan 2012
Telefon: Samsung Galaxy Note Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 43
Tackad 30 ggr i 27 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#37 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: XperianZe Tema: Elegance Launcher: Moddad XperiaLauncher Tack: 39
|
Ja, jag är hur nöjd som helst. Känns lite konstigt att gå tillbaka till GB igen dock, det var ett tag sen man körde det nu. Det låg CM9 på telefonen när jag fick den, men jag tycker ICS är för ostabilt än så länge samt att jag använder kameran ganska mycket.
Helt grym telefon, undrar hur länge man känner så bara innan man byter igen... Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
|
|
|
#38 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CyanogenMod 10.1 Launcher: Buzz Launcher Tack: 31
Tackad 31 ggr i 22 inlägg
|
Bumpar tråden då jag är riktigt sugen på att uppgradera från min SGS2 till en note.
Kan man få runt 2500:- för SGS2an tror ni? Den är bara några månader samt helt repfri. Är sjukt nöjd med SGS2an men den börjar kännas liten tyvärr. |
|
|
|
|
|
#39 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Citat:
Noten är en fantastisk telefon, så jag tror inte att du ångrar dig om du skulle byta :-) Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
|
|
|
|
#40 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S4 ROM: Omega ROM Launcher: Nova Prime Tablet: Ipad 3 Tack: 55
Tackad 316 ggr i 249 inlägg
|
Du borde få 2500 kr om den är i hyfsat bra skick. Kolla på Blocket, där skiljer det ganska mycket iofs men dom flesta ligger mellan 2500-3000.
|
|
|
#41 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: ZTE Blade (CM7) - Galaxy Note Launcher: TSF Shell Tack: 10
Tackad 15 ggr i 9 inlägg
|
Citat:
Jag är ägare själv med galaxy note samt har en av mina systrar har SG2 och hennes kille likadan... Och det går inte att få att galaxy note är sämre på något vis sämre än SG2. Om du upplevt att S-Pen inte var vad du hade tänkt, så finns det inget att jämföra med. Det är det bästa som finns idag. |
|
|
|
|
|
|
#42 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Checkrom V7 Launcher: Apex Tablet: iPad 2 Tack: 15
Tackad 12 ggr i 10 inlägg
|
Nej, jag sitter och ljuger för helt främmande människor som inte ger mig nånting.
Puck! Jag skrev att jag lämnade tillbaka telefonen och om du läser på lite innan och gör lite efterforskningar så kommer du också att se att det var och är fler än jag som upplevde dessa problem. Nu har jag inte provat telefonen efter alla uppdateringar så den säkert rappare. Dock så äger polaren både sgs2 ochen uppdarerad Note och om man ska tro honom så är sgs2 fortfarande rappare. Läs på lite nästa gång! Edit: sådana där tester ovan ska du ta med en nypa salt. Dom stämmer inte alltid överens med verkligheten... |
|
|
|
|
|
#43 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jul 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Original (4.1.2) Tack: 5
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
Menyerna släpar inte efter på min Note, och märker inget lagg, förutom när jag går in bland kontakterna (fundering, kan det bero på sim-kortet?) Har inte surfat så mycket, men har inte upplevt något lagg jag kan komma ihåg iaf. Tar längre tid på market, än vadå? Har heller inte märkt att den skulle återge hemsidor konstigt, men antar att det beror på vad man surfar på för sidor ![]() Har inte märkt något jobbigt för ögonen ![]() Ja, skaffar man en Galaxy Note utan att tänka på att man måste använda den med två händer så är man ute och cyklar Själv använder jag alltid båda händerna, gjorde på mina två tidigare touchtelefoner också (3,2 och 3,5")Ont i tummen? Haha, förlåt, men det där var lite roligt Men jag kan förstå det, själv kan jag känna av i handlederna när jag hållt på med den mycket.Som sagt, jag har inte upplevt något jobbigt för ögonen, eller lagg, jag har dock ingen S2 att jämföra med. Hur är S-pen oanvändbar? Jag använder den ganska ofta. Kan mycket väl förstå att man ser den som en surfplattehybrid. Jag ser ingen större anledning till att skaffa en surfplatta i dagens läge, men det beror ju lite på vad man har för behov. Har inte upplevt problemen med pennan som du beskriver, inte eftersläpningar heller. Som jag sa, det här är mina synpunkter och hur jag upplever telefonen
|
|
|
|
|
|
|
#44 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One ROM: Den som fungerar bäst för det jag anväder min lur Tack: 11
Tackad 25 ggr i 18 inlägg
|
Citat:
![]() Har inga lagg eller seghet på min Note som jag använder till allt varje dag, självklart kan det rycka till någon enstaka gång men inte mer än andra mobiler.. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
|
|
|
|
#45 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Original Launcher: Nova Tablet: Nexus 7, iPad,iPad 3 Tack: 133
Tackad 41 ggr i 29 inlägg
|
Citat:
Det är massor med fler pixlar i en större och högupplöst skärm att skyffla runt vilket kan ge lite lagg ibland trots något kraftfullare cpu. Ja, en mobil med 1" större skärm kan bli svårt att hantera likadant som en mindre mobil. Att du efter en dag fick ont i tummen, borde alltså vara en ovana eller att du hanterade den "fel"? Köper man en Note och är påläst förutsätter jag att man känner till att luren är stor, pennan helt OK för det den antagligen är tänkt för, noteringar och varför inte spel som draw something. Men det är fritt fram att tycka, bu som bä... det som gör ett forum! ![]() Men som du sade, det blir väl bättre med uppdateringarna. Jag tycker den är rapp nog, men ändå nyfiken på vad ICS kan tillföra. Jag ägde en S2 innan, frugan har sin kvar. Även de är utmärkta telefoner med bra flyt. Mycket nöje! Senast redigerad av elpapo den 2012-04-30 klockan 11:41. |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|