![]() |
|
|
#4606 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: MIUIandroid Tack: 36
Tackad 755 ggr i 533 inlägg
|
Citat:
![]() Tack så mycket , vi är tacksamma och uppskattar alla användare och vi värdesätter var och en likadant, inga undantag. Utan er skulle det inte finnas något att jobba vidare på.. Om jag ger min personliga åsikt utanför teamets ramar så anser även jag att denna är den absolut bästa och mest aktiva miui rom som ständigt förnyas , förbättras och arbetas på. Visst releaserna kommer inte så kontinuitet som officella miui men tanken med det är att vi vill ha så mycket nytt på en gång och anser inte det är lönt att slänga ut en ROM som är halvdan och som vi inte är nöjda med. Tanken är också att vi ska bli mer internationella då vi har ett språk paket på forumet där ett 10 tal språk finns översatta. Jag har ställt mig frågan ännu en gång gällande gMIUI på svenska. Det skulle vara kanon kul MEN det kommer krävas enormt mycket tid, svett, tårar av mig men man får se vad framtiden har att erbjuda.
Senast redigerad av conny85 den 2012-02-22 klockan 15:04. |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till conny85 för det här inlägget: |
|
|
#4607 - (Permalink) |
|
Professional Droid
|
2.2.24 http://www.galnetmiui.co.uk/ota/2.2....000-2.2.24.zip
To fix the FC on Maxthon Browser, simply goto market, search for Maxthon Browser and click on Update..! Applies to 2.2.24 roms only!
|
|
|
#4608 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: AOSP/AOKP Byter för ofta för att specificera... Launcher: Apex Launcher Prime Tack: 241
Tackad 80 ggr i 46 inlägg
|
Hur går det med gMIUI? Är det något på G inom antingen weekly, stable eller ICS?
Det är ju den skönaste romen jag suttit på, men gillar ICS för att lämna den.. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
|
|
|
#4609 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
Vi har en del idéer som diskuteras och nya framtidsplaner gällande gmiui som jag tyvärr inte kan gå vidare in på just nu. Men inom snar framtid bör vi vara tillbaka och åter igen ta över stafettpinnen och jobba oss uppåt
|
|
|
|
#4610 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: AOSP/AOKP Byter för ofta för att specificera... Launcher: Apex Launcher Prime Tack: 241
Tackad 80 ggr i 46 inlägg
|
Givetvis går familj och jobb i första hand.
![]() Riktigt roliga nyheter du kommer med conny85! Ser verkligen fram emot kapplöpningen om ICS - då jag antar det är den banan ni kommer rikta in er på inom en snar framtid eftersom utvecklingsmöjligheterna finns där
|
|
|
#4611 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: aug 2011
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Paranoid Android Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Google Nexus 7 ROM: Paranoid Android Tema: MIUIv5 Darkness Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 61
Tackad 245 ggr i 182 inlägg
|
Chansar på att jag har valt rätt topic:
Sitter och funderar på om man skulle prova MIUI Gingerbread. Dock verkar en.miui.com vara nere. Jag kommer åtminstone inte in på den ![]() Skulle någon vilja informera mig om följande: Vilken version av Android är det? Alltså vilken GB-version? Funkar standardkerneln med Voodoo Sound? Vilka problem finns det med romen? Gärna i jämförelse med CM7
|
|
|
|
|
|
#4612 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
1. GB 2.3.7 2. Ja 3. Inga märkbara problem har rapporterats varken på weekly eller stable.
|
|
|
|
#4613 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Paranoid Android Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Google Nexus 7 ROM: Paranoid Android Tema: MIUIv5 Darkness Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 61
|
Citat:
jag får vänta till er sida är uppe igen då...
|
|
|
|
|
|
|
#4614 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2010
Telefon: Samsung Galaxy S III Tablet: Samsung Galaxy Note 10.1 Tack: 14
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Nu har det hänt igen...
Right out of the blue så får jag FC på alla möjliga appar och processer, helt random... Kör 2.10.21 och har gjort det sen förra året utan problem. Förra gången försvann problemet med en uppdatering så det är samma lösning denna gången. Något speciellt jag bör tänka på vid uppdatering till senaste stable? |
|
|
|
|
|
#4615 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Verkar inte gå att ladda ner senaste stable, någon som kan bidra med en annan länk?
|
|
|
|
|
|
#4616 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
Eftersom sidan är nere så kan du inte få ner varken weekly eller stable från hemsidans mirrors men som tur var hade jag stable 2.2.1 och weekly 2.2.24 på datorn. Finns här: Stable Weekly Flaha direkt över , Fortsätter ditt FC gör du full wipe och flasha igen
Senast redigerad av conny85 den 2012-03-05 klockan 20:02. |
|
|
|
|
|
|
#4617 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4618 - (Permalink) |
|
Professional Droid
|
GB. Vi har inga ICS miui Romar ännu då vi valde att ta bort v4 sen en tid tillbaka då det var för mycket problem.
Stable hade ICS framework men även det valde vi att ta bort på den senaste releasen då många förväxla med att det skulle vara en full ICS ROM. Både weekly och stable är GB 2.3.7
|
|
|
#4619 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Mycket märkligt ja! Igår kväll fungerade allt finfint, på väg till jobbet imorse började det med FC på twitter och sms, sen började allt annat. Det är gången det händer nu. Behöver jag inte wipea och köra cleaning scriptet osv? Har jag alltid gjort innan nämligen... |
|
|
|
|
|
|
#4620 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
|
Citat:
Nej det behöver du inte . Flasha rakt över bara . men som sagt, eftersom du inte gör wipe så finns alla appar kvar så skulle du få FC med senaste stable eller weekly så måste du göra wipe och flasha om. Därefter återställa dom (om du gör backup innan) eller ladda på nytt via market.
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|