Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Utveckling och projekt

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-02-21, 11:13   #27 - (Permalink)
M203
Kid Droid

Reg.datum: dec 2009

Tack: 56
Tackad 16 ggr i 13 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av babyjet Visa inlägg

Ah, bra att du tar upp det. Från SEB (som jag använder) läser inte bankdroid in några preliminära transaktioner, varför jag inte orkat hantera det fallet ännu. Men jag har insett att det nog kan vålla problem för andra banker... Hmm, undra om dessa taggas på nåt speciellt sätt i bankdroids databaser... Är du savvy nog att kolla sånt? Dvs: kan jag särskilja preliminära affärer på nåt smart sätt?

//babyjet
Exempel är att jag handlade för 220 på Biltema i söndags. Detta markerades i Bankdroid/Spendability som "Reservation Kortköp 220 kr". Idag har pengarna dragits och när jag uppdaterar Bankdroid och sedan startar spendability så är första posten i listan "Kortköp Biltema 220kr". I Bankdroid är reserverade köp posten borta medans den är kvar i Spendability... Vet inte riktigt hur man löser detta och på Nordeas sida finns det ju inga id:n per post. Oavsett så måste ju spendabilitys databas inte endast appenda utan även rensa bort reserverade köp när dessa försvinner från bankdroid då de dragits och blivit "riktiga" köp.

I värsta fall får Spendability ignorera de poster som har Reservation i sig och inte läsa in dem. Då får man använda bankdroid får att få en korrekt uppgift angående hur mycket pengar man har.

Senast redigerad av M203 den 2012-02-21 klockan 11:40. Anledning: La till ett par rader
M203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-21, 11:14   #28 - (Permalink)
_z_
Professional Droid

_z_s avatar

Reg.datum: aug 2009

Operatör: Telenor
Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: JB original

Launcher: Nova
Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9

Tack: 99
Tackad 148 ggr i 121 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av opazo Visa inlägg
Var då?

Skriva in manuellt är inte kul! Allt på kortet skall kategoriseras efter hand och allt sker automatiskt.

En sån app finns inte för svenska banker

Sent from my Blade using Tapatalk
Du har rätt.

Sänt via Tapatalk.
_z_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-21, 19:50   #29 - (Permalink)
samster93
Teen Droid

samster93s avatar

Reg.datum: nov 2009

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: Orginal

Launcher: Nova Launcher Prime
Tablet: Asus Transformer Prime
ROM: Orginal

Tack: 114
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
Standard

På min Transformer Prime med 4.0.3 fungerar det utan problem förutom att den vänder från landscape till poträtt i till exempel inställningar så FC:n som tidigare rapporterats på tablettar verkar mest ha med Honeycomb att göra vilket innebär att det är ett övergående problem så keep up the good work
samster93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-21, 21:21   #30 - (Permalink)
_z_
Professional Droid

_z_s avatar

Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: JB original

Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9

Tack: 99
Tackad 148 ggr i 121 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av samster93 Visa inlägg
På min Transformer Prime med 4.0.3 fungerar det utan problem förutom att den vänder från landscape till poträtt i till exempel inställningar så FC:n som tidigare rapporterats på tablettar verkar mest ha med Honeycomb att göra vilket innebär att det är ett övergående problem så keep up the good work
Låter lovande inför ICS!

Via Tapatalk.
_z_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-22, 02:29   #31 - (Permalink)
Snah
Kid Droid

Snahs avatar

Reg.datum: okt 2011

Tack: 30
Tackad 19 ggr i 16 inlägg
Standard

Mycket intressant app!

Tyvärr kraschar den på min SGS2.
Snah är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-22, 02:45   #32 - (Permalink)
Hund
Administratör

Hunds avatar

Operatör: Halebop
Telefon: LG G2
ROM: AOKP
Tema: Flux

Tack: 508
Tackad 745 ggr i 477 inlägg
Standard

Trevlig app! Har saknat en app som denna. Den tycks fungera bra hittils, men det grafiska kan förbättras. Jag hade gärnat sett att det såg mer "Android" ut, lite trökigt med 50 appar som har 48 olika utseenden.
Oläst 2012-02-22, 23:22   #33 - (Permalink)
babyjet
Baby Droid

Reg.datum: feb 2012

Tack: 2
Tackad 21 ggr i 7 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
Månatliga överföringar syns inte i appen. Det gör att det inte går att exkludera de pengarna från appens uträkning av kvarvarande belopp vilket gör att den i mitt fall visar väldigt mycket fel första veckan efter lön eftersom den räknar med pengar som inte är tillgängliga.
Kan du klargöra, menar du att du har överföringarna som syns i bankdroid men inte i Spendability?

Notera att ditt saldo inte påverkar beräkningen av ditt över-/underskott. Det är separata begrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av M203 Visa inlägg
Exempel är att jag handlade för 220 på Biltema i söndags. Detta markerades i Bankdroid/Spendability som "Reservation Kortköp 220 kr". Idag har pengarna dragits och när jag uppdaterar Bankdroid och sedan startar spendability så är första posten i listan "Kortköp Biltema 220kr". I Bankdroid är reserverade köp posten borta medans den är kvar i Spendability... Vet inte riktigt hur man löser detta och på Nordeas sida finns det ju inga id:n per post. Oavsett så måste ju spendabilitys databas inte endast appenda utan även rensa bort reserverade köp när dessa försvinner från bankdroid då de dragits och blivit "riktiga" köp.

I värsta fall får Spendability ignorera de poster som har Reservation i sig och inte läsa in dem. Då får man använda bankdroid får att få en korrekt uppgift angående hur mycket pengar man har.
Jag förstår, tänkte om du kunde mecka dig in i bankdroids databas och se om de preliminära transaktionerna var flaggade på något sätt. Annars är ju problemet att finna på en generell regel för vad som är preliminära affärer och inte. Det lär ju variera från bank till bank. En lösning skulle kunna vara att Spendability ber användaren skriva in ett filteruttryck för vad som är preliminära, så exkluderas de utifrån det villkoret. Ska fundera...

Senast redigerad av babyjet den 2012-02-22 klockan 23:32.
babyjet är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-22, 23:31   #34 - (Permalink)
babyjet
Baby Droid

Tackad 21 ggr i 7 inlägg
Standard

Update: jag har noterat en del intressanta synpunkter.

Fokuserar nu på:

1. Bättre lösning för att hantera kategorier (ny / ändra / ta bort), som kommer funka utan att man måste gå till en separat sida för detta.

2. Autokategorisering.

Borde släppa detta inom kort. Ni kommer då, som jag förvarnat om, att behöva avinstallera den förra och därmed förlora kategorier och kategoriseringar. Detta kompenseras dock av att autokategoriseringen gör det väldigt smidigt att komma ikapp! Lämpligen läser man då in transaktioner från en CSV (från settings), så sköter autokategoriseringen resten.
Följande 2 medlemmar säger tack till babyjet för det här inlägget:
Oläst 2012-02-25, 10:49   #35 - (Permalink)
yarre
Baby Droid

Reg.datum: apr 2011

Operatör: Telia

Tack: 32
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Tycker appen verkar sjukt intressant men får inte den att starta på min Blade, ska helt klart följa utvecklingen.
yarre är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-25, 13:29   #36 - (Permalink)
Zawaq
Kid Droid

Zawaqs avatar

ROM: Original

Launcher: Nova Launcher

Tack: 25
Tackad 18 ggr i 16 inlägg
Standard

"Spendability har tyvärr stoppats."
Har funkat hur bra som helst tidigare. Ska testa om en simpel omstart hjälper.

Tillägg: Omstart hjälper inte. Försvinner min data om jag installerar om Spendability?

Senast redigerad av Zawaq den 2012-02-25 klockan 13:32.
Zawaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-25, 19:07   #37 - (Permalink)
babyjet
Baby Droid

Tackad 21 ggr i 7 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq Visa inlägg
"Spendability har tyvärr stoppats."
Har funkat hur bra som helst tidigare. Ska testa om en simpel omstart hjälper.

Tillägg: Omstart hjälper inte. Försvinner min data om jag installerar om Spendability?
Mmm, jag fick samma problem i samband med att det blev den 25e (appen byter period mellan den 24:e och 25:e varje månad). Borde vara löst i nästa release. Antagligen kommer det funka så fort du har nån slags transaktion i den nya perioden.

Data kommer att försvinna i nästa release, pga. att jag måste stuva om i databasen (läs tidigare i tråden).
Oläst 2012-02-25, 20:53   #38 - (Permalink)
M203
Kid Droid

Tack: 56
Tackad 16 ggr i 13 inlägg
Standard

Får se om jag lyckas kolla på bankdroids databas. Tror det bästa är att ha ett filter för användaren att fylla i. Exempelvis "Reservation" för oss med Nordea.

Tapatalk
M203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-02-26, 01:37   #39 - (Permalink)
Zawaq
Kid Droid

Zawaqs avatar

ROM: Original

Launcher: Nova Launcher

Tack: 25
Tackad 18 ggr i 16 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av babyjet Visa inlägg
Data kommer att försvinna i nästa release, pga. att jag måste stuva om i databasen (läs tidigare i tråden).
Finns det något sätt att ta backup. Om inte så borde det fixas
Zawaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com