![]() |
|
|
#136 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S ROM: CM 10 Tablet: Nexus 7 Tack: 1
Tackad 3 ggr i 2 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#137 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: CNA ICS 1.3.3 Kernel: Semaphore 0.9.1 Tack: 4
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Sammanfattningsvis, är det bra att uppdatera till CNA 1.4.0?
Vad gäller kernel förstår jag det som att Semaphore är bäst, eller? |
|
|
|
|
|
#138 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: ICS 4.0.3 CNA 1.4.0 Kernel: Semaphore 0.9.0 Tema: Stock Launcher: CNA Tack: 7
Tackad 21 ggr i 21 inlägg
|
Ok DaxIΠFIΠITY's Galaxy S är stulen och han sitter nu med sin Nexus S och en trasig laptop på reparation. Går bra för honom nu.
![]() Jäkla synd om han inte får tillbaka telefonen. Får se om det är några andra som tar sig an att utveckla vidare. Av vissa uttalanden så finns det ett visst intresse. Vi väntar och ser. Annars kanske försäljningen av Nexus S just ökade iom. DaxIΠFIΠITY's kommentar: -"Anyway, im currently on Nexus S (bought it, running stock 4.0.3) pc died, main board faulty. Waiting for my funds so i can do this shit... "
|
|
|
|
|
|
#139 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Onecosmic's ICS Port Android 4.0.3 RC3.1 Tack: 34
Tackad 20 ggr i 17 inlägg
|
Läste nu att DaxIΠFIΠITY (killen som portat denna rom) bara är 14 år!
|
|
|
|
|
|
#140 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CM9 Stable Tablet: Skrivblock från Bokia! Tack: 17
Tackad 10 ggr i 10 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#141 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CM9 Stable Tablet: Skrivblock från Bokia! Tack: 17
|
kan NÅGON plz hjälpa mig med det externa sd kortet? mobilen hittar det, men inte datorn när jag kopplar in luren till datorn
|
|
|
|
|
|
#142 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Froyo + Root Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Har kört 1.4 ett par dagar och är grymt nöjd.
Några småsaker bara: - internetdelning via wifi fungerar inte, parkoppling ok men inget internet - login fail i wordfeud via 3g men inte via wifi - kan inte köpa på market Känns som om det är något liten säkerhetssak som ligger i botten och spökar. Är det någon som sitter på svar? Edit: Internetdelning fungerar perfekt via USB. Senast redigerad av bainit den 2012-03-01 klockan 11:08. |
|
|
|
|
|
#143 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: CNA ICS 1.3.3 Kernel: Semaphore 0.9.1 Tack: 4
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Testa SD-kortet i en annan mobil och se om datorn hittar den då. Kontrollera även att kortet är monterat innan du kopplar in mobilen. (inställningar > lagring) |
|
|
|
|
|
|
#144 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: nov 2010
ROM: Galaxy S - MIUI GB "Tweaked" Defy - Sony ROM Launcher: Apex, MIUI Launcher Tack: 239
Tackad 193 ggr i 161 inlägg
|
Har ett jäkligt problem med ROMen, eller ja Adw ex då. Det gör nog att jag blir tvungen att byta till någon annan ROM.. I menyn i ADW ex så dyker inte alternativen upp. Dom fyra första raderna är tomma och sen står det bara typ restart adw|About ADW| Osv.
Någon som har stött på liknande och har en lösning?
|
|
|
#145 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#146 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: CyanogenMod Tack: 138
Tackad 248 ggr i 186 inlägg
|
Det är en av buggarna med romen. Vänta tills det är löst. Annars är det bara att gå in via CWM.
|
| Följande medlem säger tack till bvb för det här inlägget: |
|
|
#147 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2010
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Hej, jag har kört cna under dagen och tycker det funkar fint. Tyvärr funkar det inte att mounta min NAS vilket funkade med ICSSGS. Kan det vara så att det saknas stöd för cifs?
Sent from my GT-i9000 using Tapatalk Senast redigerad av niklasskeppstedt den 2012-03-02 klockan 01:11. |
|
|
|
|
|
#148 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy S Tack: 2
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#149 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2010
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
[Edit - Löste det på egen hand -Semaphore 0.9.2]
Ok, om man vill byta kernel i cnf går det att flasha in med en zip-fil eller måste man köra odin? Någon särskild kernel som rekommenderas? Sent from my GT-i9000 using Tapatalk Senast redigerad av niklasskeppstedt den 2012-03-02 klockan 08:32. |
|
|
|
|
|
#150 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: nov 2010
ROM: Galaxy S - MIUI GB "Tweaked" Defy - Sony ROM Launcher: Apex, MIUI Launcher Tack: 239
Tackad 193 ggr i 161 inlägg
|
Kör just nu aokp ROMen (som denna baseras på?). Kan inte mounta externa minneskortet I datorn. Någon fix?
Sent from my SGH-I9000 using Tapatalk
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|