![]() |
|
|
#31 - (Permalink) |
|
Banned
Reg.datum: apr 2011
Tablet: Motorola Xoom Tack: 116
Tackad 66 ggr i 55 inlägg
|
Det jag ser framemot mest är och jag hoppas innerligen att Motorola låser upp bootloadern i.o.m ICS. Senast redigerad av papinho den 2012-03-09 klockan 01:16. |
|
|
|
|
|
#32 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Halebop Telefon: Motorola RAZR ROM: CM10.1 RC2 Motorola JB Retail.en.EU Launcher: Trebuchet/Motorola Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 ROM: CM10.1 Nightly Tack: 17
Tackad 11 ggr i 10 inlägg
|
Q2 står gör andra kvartalet, dvs april maj juni.
Sent from my RAZR using Taptalk
|
|
|
#33 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Halebop Telefon: Motorola RAZR ROM: CM10.1 RC2 Motorola JB Retail.en.EU Launcher: Trebuchet/Motorola Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 ROM: CM10.1 Nightly Tack: 17
Tackad 11 ggr i 10 inlägg
|
Citat:
Sent from my RAZR using Taptalk
|
|
|
|
#34 - (Permalink) |
|
Banned
|
När bootloadern låses upp så kommer det bli en så jävla grym lur.
|
|
|
|
|
|
#35 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: jan 2012
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: CleanROM Tack: 34
Tackad 43 ggr i 38 inlägg
|
Varför ska man sitta och trixxa med romar? Vad får du ut på det? Nytt utseende?
Sent from my XT910 using Tapatalk
|
|
|
#36 - (Permalink) | |
|
Banned
|
Citat:
överklockning och massa annat gott. De klart det är en stor fördel med kernels, jag som tidigare har ägt SGS och Blade är en ganska flitig rom-användare. Finns inte så mycket till Razr dels pga den låste bootloadern men kan mycket väl ändras om den låses upp, större community.
|
|
|
|
|
|
|
#37 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: jan 2012
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE ROM: CleanROM Tack: 34
Tackad 43 ggr i 38 inlägg
|
Citat:
![]() när vi får ICS är jag nöjd. |
|
|
|
|
|
|
#38 - (Permalink) |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#39 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: mar 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: JB 4.1.2 NEE Launcher: TouchWiz UX Tack: 74
Tackad 86 ggr i 85 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#40 - (Permalink) |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#41 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: HTC Desire ROM: MIUI.us Tack: 5
Tackad 16 ggr i 16 inlägg
|
En annan sak som jag gillar med att ha en rootad telefon det är att det går att ta en fullständig backup på appar med både apk + data. Vart lite jobbigt när jag trodde mig ha gjort en backup på Battle.net Authenticatior och saker och ting sket sig och när luren inte var rootad så gick det inte att återställa. Var väl inte hela världen men det var irriterande.
|
|
|
|
|
|
#42 - (Permalink) |
|
Banned
|
mmm börjar bli lite skeptisk mot Motorola nu, borde kanske leta upp bättre info innan jag gjorde köpet men bra att man har 14 dagar återköp. Har gjort lite research och det verkar som att Motorola är jävligt envisa med bootloadern, imo så är det en dealbreaker om inte Motorola låser upp bootloadern (de har ännu inte ens officielt gått ut och sagt att bootloadern kommer låsas upp i.o.m ICS) frågan är om man kommer sitta där med en lur för 4500:- och en låst bootloader, det låter inte så kul. Motorola gör gryma telefoner hårdvarumässigt men mjukvarumässigt är jag väldigt tveksam, de kanske bättre att lämna tillbaka den, se om bootloadern låses upp med ICS (då blir det köp igen) eller köpa SGS2 eller annan mobiltelefon.
Borde beställa SGS2 när dustin hade den för 3990:- igår, hrmpf! Senast redigerad av papinho den 2012-03-10 klockan 14:47. |
|
|
|
|
|
#43 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Motorola RAZR Launcher: stock Tablet: Nexus 7 Tack: 5
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Jag tycker du verkar ha gjort gott om research, du har väl typ flest inlägg här?
Du visste väl att det är osäkert om motorola låser upp sin bl eller inte. Du verkar rakt igenom ganska skeptisk till den här telefonen, tom innan du köpte den. Jag hade en desire innan om då var man i stort sett tvungen att roota pga internminnet.. Jag testade massor med roms, kernels och allt möjligt. När väl ics kommer till razrn så tror jag att den kommer vara såpass grym att man inte behöver roota
|
|
|
|
|
|
#44 - (Permalink) | |
|
Banned
|
Citat:
)Nej huvudsaken är att jag inte alls är skeptisk, det är en grym lur, riktig jävla grym. Finns ingen annan Android mobil som kan mäta sig med RAZR:s byggkvalite. Men så kommer vi till problemet: Låst bootloader. Flera frågor men inga svar: Kommer den låsas upp med ICS uppdatering? Eller ska Motorola låsa upp den självmant? Nu är inte problemet att om man ska roota eller inte, men om bootloadern låses upp så kommer den rikitga kraften av RAZR visas, överklockad GPU,CPU m.m. så kommer den bli en best. Men tänk om inte den låses upp, då sitter man där med en lur för i 5000:- klassen utan att själv ha kontroll över den (ROMS m.m. kommer finnas men många utvecklare kommer inte vilja utveckla till den dels pga låst bootloader och massa annat krafs som man måste ta itu med) Jag hoppas du förstår min synvinkel. PS. Roota kan man göra redan nu på RAZR men inte köra osignerad kernel pga bootloadern. Edit: vi kanske är OT i denna tråd, vi bör nog fortsätta i "Motorola Razr" tråden Senast redigerad av papinho den 2012-03-11 klockan 18:29. |
|
|
|
|
|
|
#45 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Motorola RAZR Tack: 0
Tackad 6 ggr i 4 inlägg
|
Nu är det bra nära!
http://www.androidpolice.com/2012/03...d-htc-rezound/ Hoppas det inte tar allt för lång tid för ICS till den internationella versionen
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|