tips på jättebra tablet under 1500kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av darknessviking, 18 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    igår var jag till netonnet och såg en billig surfplatta --> kollade vidare på nätet--> såg diverse forum och insåg att --> det finns en hel uppsjö med superbilliga men ändå redigt bra surfplattor som går att köpa från företag som --> ignotech,tabletkungen(?) etc.
    men så tipsar vissa andra om att "köp direkt från tillverkaren i kina istället".

    min fråga är:
    *har ni några tips på någon "jättebra tablet under 1500kr"?

    *namn på något pålitligt kinesiskt/eller vart det nu kan ligga-företag att köpa från?
     
  2. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Chinagrabber har en hel del att bläddra igenom för att se vad som finns att välja på, sen kan man hitta det man vill ha billigare på ebay tex.
    Har själv köpt en flytouch 5 där, och den är jag ändå hyfsat nöjd med :)
    Funkar till det jag hade tänkt.
    Vad man dock ska tänka på med dom absolut billigaste plattorna är att man faktiskt inte får mer än man betalar för.
    Även om det inte är något större fel på hårdvaran så kan mjukvaran vara lite buggig.
    Support är inte att tala om, och ibland är det nästan direkt omöjligt att veta vem som egentligen har gjort plattan. Kan därför vara svårt att hitta bra uppdateringar som funkar.
    Kollar man runt på nätets olika forum så ser man lätt vilka plattor som har användare, för det är av dom du får den support som du ev behöver.
    Lycka till! :)
     
  3. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Här kan du hitta ett gäng:

    http://www.jtshoponline.com/
    http://bestmid.com/

    Båda två verkar pålitliga efter vad jag läst i flera forum. Dessutom betalar man med Paypal så det känns ok för mig.

    Jag beställde nyligen en OPAD A10+ för ca 1300kr, men har inte fått den än. Jag hittade förvisso ytterst lite information om just denna plattan när jag googlade, men när jag kollade specsen så verkade den bra. Föregående plattor från tillverkaren verkar ha fått ok mottagande. Det som talade för denna platta var bl.a. 10" skärm, ICS och CPUn (Cortex-A9). Dock har den inte bluetooth vilket stör mig, men det var svårt att hitta på billiga plattor...
     
  4. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Det finns ingen jättebra för under 1500, hade det funnits så hade de andra "jättebra" plattorna inte kostat 4-5000
     
  5. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Övriga tablets -> Köpråd
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.