![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#526 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jul 2011
Tack: 9
Tackad 11 ggr i 7 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#527 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2012
Tack: 5
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Har inte använt programmet på någon dag, det kanske är tillfälligt men jag får ingen reaktion i programmet, telldus center rapporterar att den är online, men klickar jag i programmet eller på en widget händer inget, jag har kört auktoriseringen flera gånger utan resultat... är det bara hos mig det är problem? är det tillfälligt?
|
|
|
|
|
|
#528 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: feb 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 ROM: yakju 4.2.1 Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 4
Tackad 53 ggr i 36 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
#529 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Där fungerar det... och så upptäckte jag när jag provade att lägga in en ny "lampa" till min ritning att jag kunde lägga in den, sedan gick jag ur redigeringsläge, provade klicka på den - hände inget och när jag gick in i redigeringsläge igen så gick den inte ens att flytta och ta bort... hmmm konstigt?!
|
|
|
|
|
|
#530 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Nuuu, vet inte vad som hänt, men nu fungerar det igen!! hmm, fan... jag har blivit beroende av en app.
|
|
|
|
|
|
#531 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 ROM: yakju 4.2.1 Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 4
|
Citat:
|
|
| Följande medlem säger tack till pakerfeldt för det här inlägget: |
|
|
#532 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Launcher: Apex Tablet: Google Nexus 7 Tack: 21
Tackad 26 ggr i 19 inlägg
|
Jag har fått problem med min sensor.
Står titt som tätt att "Telldus live! rapporterade att sensor med ID xx inte existerar." Sensorn finns dock i appen/på hemsidan och uppdateras. Sensor widgeten funkar nu inte alls. Vad kan detta bero på tro? Appen eller Live!? *** Skickat med min Samsung Galaxy S II *** |
|
|
|
|
|
#533 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
|
Citat:
|
|
|
|
#534 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Launcher: Apex Tablet: Google Nexus 7 Tack: 21
|
Det kommer då och då, behöver inte ha RemoteStick uppe. Har heller inte widgeten uppe.
Det står exakt: "Telldus Live! returnerade följande fel The sensor with ID "8581" does not exist". Försöker jag lägga till sensorn som widget kommer det garanterat, litet meddelande i botten av skärmen. Det kan ev kommit efter att jag uppdaterade till V3 av firmwaren, dock inte hundra. Ser inga felmeddelanden eller dyl via websidan. Termometern verkar uppdateras som den ska också. |
|
|
|
|
|
#535 - (Permalink) |
|
Teen Droid
|
Gör så här:
Logga in på live.telldus.com. Gå sedan till api.telldus.com och klicka på API explorer i menyn. Skrolla ner och klicka på sensors/list under rubriken Sensors Klicka i JSON under Response as Tryck på Send Svaret du ser i fönstret innehåller alla dina sensorer. Du kan ev. kopiera denna text till en texteditor om du har svårt att läsa i fönstret. Leta hur som helst efter "id" : "8581" någonstans. Om du vet vilken sensor det är som krånglar, leta också efter dess namn under "name" : "XXX" och kolla vad den har för "id". Har du svårt att tolka texten, klistra in den här så kan jag titta. Du skriver "har heller inte widgeten uppe". Har du alltså tagit bort alla widgetar men fortfarande får felmeddelandet?
|
|
|
#536 - (Permalink) |
|
Kid Droid
|
Japp, widget borttagen (skulle se om felmeddelandet försvann), men det är kvar oavsett widget eller ej.
Skickar ett PM med koden. |
|
|
|
|
|
#537 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Omega v43 Launcher: Nova Tack: 102
Tackad 101 ggr i 90 inlägg
|
Verkar ta en jäkla tid innan tellsticks kommer i affärerna. Såg att Dustin skjutit fram sitt datum en månad nu till i mitten av april. Vill ju köra igång med detta nu!
|
|
|
|
|
|
#538 - (Permalink) |
|
Teen Droid
|
Ja, de har tydligen problem med leverantör i Kina. Telldus själva har inte gått ut med något datum alls. Det som Dustin anger är en gissning från deras sida. Vilket kan betyda att det i värsta fall tar ännu längre.
|
|
|
#539 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Omega v43 Launcher: Nova Tack: 102
Tackad 101 ggr i 90 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#540 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Är det någon fler som får felmeddelande att Remotestick inte kan kommunicera med Telldus live? jag har loggat in i live tjänsten på nätet och kan kommunicera med mina enheter, jag auktoriserar programvaran men inget händer... och det har hänt några gånger nu, vill mest bara veta varför och hoppas att det inte blir oftare och oftare (har känts så nu ett tag).
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|