![]() |
|
|
#136 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X Tablet: HTC Flyer Tack: 75
Tackad 45 ggr i 40 inlägg
|
|
|
|
#137 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2010
Operatör: Comviq Telefon: HTC Hero ROM: Elelinux-6.2.0-Hero-Speedmachine-v4 Tablet: Ainol Novo 7 Aurora Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Nu kan jag spåra min Aurora. La beställningen 7:e mars, fick Tracking nr och markerades som skickad den 11:e mars.
Butiken va FANCY TEAM - Ainol Flagship Store om någon undrar. Har dock även beställt ytterligare en på "Shenzhen Eternal Technology Co., Ltd." som jag bara avbokar när jag har den andra plattan i handen. Om den dock lyckas bli ivägskickad innan jag hinner göra detta så är den tillgänglig för högstbjudande , skicka ett pm om ni är intresserade.
|
|
|
|
|
|
#138 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2011
Tack: 22
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
blev ju nyfiken på en sån här nu ..
finns det nån stensäker sida att beställa från? gillar -inte- att beställa från nån obskyr sida från utlandet,men om det finns en pålitlig sida som inte består av fd kgb-agenter så kan jag absolut tänka mig att köpa en sån här. tänker dock inte roota,är den bra i orginalskick?finns det svenska? |
|
|
|
|
|
#139 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tre Telefon: Google Galaxy Nexus Tablet: Asus Transformer Tack: 14
Tackad 26 ggr i 16 inlägg
|
Förslag på bra case och skärmskydd till denna?
|
|
|
|
|
|
#140 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Comviq Telefon: HTC Hero ROM: Elelinux-6.2.0-Hero-Speedmachine-v4 Tablet: Ainol Novo 7 Aurora Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Ganska duktigt att få den till dörren på ganska precis 2 dygn och 7 timmar. (Efter att den plockades upp i kina)
|
|
|
|
|
|
|
#141 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Jag har ett jätteproblem. Uppdaterade plattan med LiveSuit och nu fungerar inte touchen längre. Plattan startar och gör allt den ska men reagerar inte alls på touch.
Någon som vet hur detta kan lösas? Har försökt flera olika ROMs, alla med samma symptom. Plattan fungerade hur bra som helst innan. |
|
|
|
|
|
#142 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2011
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Var det inte en massa Auroror som hade problem med just skärmarna? Konstigt att du fått en innan de "stora" Kina-butikerna börjat skeppa "A-grade" plattor...
|
|
|
|
|
|
#143 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Edit: Jaja, usb-mus funkar ju iaf... Edit2: Ni som nyligen fått hem en Aurora. Uppdatera inte till annan firmware, detta då det verkar som att Ainol har en annan drivrutin till de nya plattorna. Denna nya drivrutin finns in i de firmware som ligger uppe fram tills nu och om detta stämmer är det därför som touchen inte funkar. Man får helt enkelt snällt vänta på att den nya firmware kommer upp på nätet. Senast redigerad av Varsa den 2012-03-20 klockan 21:30. |
|
|
|
|
|
|
#144 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2011
Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag beställde den från den här butiken på aliexpress:
http://www.aliexpress.com/fm-store/7...-2160P-HD.html Detta är själva butikens hemsida, men kan inte rekommendera dem eftersom leveranstiden varit så sjukt lång. Jag beställde den 9:e... Februari!.... ![]() EDIT: Och den har inte kommit ännu... Kommer posta så fort jag får den. EDIT2: Såg nu att det var till och med den 7:e feb jag beställde den. Väntar med spänning kan man säga... Senast redigerad av beltet den 2012-03-20 klockan 21:03. |
|
|
|
|
|
#145 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Telia Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 3
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Citat:
Om du avvaktar så kommer säkert romar för den nya skärmen |
|
|
|
|
|
|
#146 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
![]() Nästa platta är på väg så tänkte se om det är möjligt att göra en backup på den och flytta till den jag har nu. Är det ClockWorkMod som gäller eller kan man göra backup på annat sätt? (visste inte om CWM när jag bytte firmware första gången utan använde LiveSuite, har alltså ingen backup på min nuvaranda platta) |
|
|
|
|
|
|
#147 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Telefon: ZTE Blade ROM: CM7Green V4 Launcher: LP Tack: 2
Tackad 5 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2011
Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Dumsnål som man är så gjorde man det...
EDIT: China post EMS Senast redigerad av beltet den 2012-03-21 klockan 10:51. |
|
|
|
|
|
#149 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
http://115.com/file/answvpcn# Eller hämtas snabbare på ATF Kan intyga att min platta återigen fungerar! |
|
|
|
|
|
|
#150 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Telefon: ZTE Blade ROM: CM7Green V4 Launcher: LP Tack: 2
Tackad 5 ggr i 3 inlägg
|
Har de verkligen börjat med leveranser av A-grade plattorna?
Någon som vet? |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| ainol novo 7 aurora |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|