![]() |
|
|
#271 - (Permalink) | ||
|
Android Master
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 ROM: Vanilla Tack: 287
Tackad 404 ggr i 268 inlägg
|
Citat:
Annars så är det mer öppet och vanilla än de flesta Android-versioner. Har ingen bloat alls kvar. Bara att avinstallera det man vill avinstallera... Det är nice Och att byta ROM känns mest som att folk gör för att de vill ha en mjukare och finare telefon utan bloat. Det behövs inte på samma sätt med WP7 som OS. Tycker jag.Citat:
Jag vet att du är en vettig jäkel och inte lider av fanboyism Angående kameran där så blev vitbalansen korrigerad i sista uppdateringen och det blev märkbart bättre... |
||
|
|
|
|
|
#272 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: Google Nexus 4 ROM: 4.2.1 JB Tema: Default Launcher: Default Tablet: Galaxy Tab + iPad 3G 64GB Tack: 136
Tackad 428 ggr i 287 inlägg
|
Citat:
SE t.ex kör qualcomm och får en ICS gjord för TI-plattform. De måste ju skriva egna saker. Myckert certs att gå igenom. Troligtvis därför är hela plattformen redan certad. Bara småkrams kvar. Smart drag av MS.
|
|
|
|
#273 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: apr 2010
Tack: 23
Tackad 29 ggr i 20 inlägg
|
Ja det är grymt bra, jag förstår inte varför det blivit som det blivit på Android-sidan? Om jag drar en parallell till Windows på datorer kommer ju uppdateringar i en strid ström, detta trots att folk sitter på olika processorer och grafikkort mm. Grafikkortens drivrutiner uppdateras ju varje månad. Android är ju egentligen telefonernas motsvarighet till Windows, varför funkar det inte lika bra där?
|
|
|
|
|
|
#274 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Reg.datum: nov 2009
Telefon: Google Nexus S ROM: Stock Launcher: Nova launcher prime Tablet: Nexus 7 ROM: Stock Launcher: Nova launcher prime Tack: 14
Tackad 399 ggr i 364 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#275 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#276 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Tack: 1
Tackad 39 ggr i 11 inlägg
|
Citat:
Microsoft har varit tysta kring den frågan Senast redigerad av Bobby83 den 2012-03-21 klockan 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#277 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S ROM: Original Tack: 0
Tackad 2 ggr i 1 inlägg
|
Citat:
Wp8 kommer tillåta mer det är sant, 4 olika upplösningar bl.a. Men det är nog långtifrån att det ska bli som på android |
|
|
|
|
|
|
#278 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2011
Tack: 1
Tackad 39 ggr i 11 inlägg
|
Citat:
Han undviker att säga om WP8 kommer till WP7 men att alla WP7 appar kommer funka på WP8.... Och på tal om säkra källor så är ju M-J Foley en av dem som haft många insider nyheter om MS och hon tror inte att WP8 kommer till Windows Phone 7 http://www.zdnet.com/blog/microsoft/...t+Microsoft%29 |
|
|
|
|
|
|
#279 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#280 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
|
|
|
|
|
|
#281 - (Permalink) | |
|
Android Master
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 ROM: Vanilla Tack: 287
Tackad 404 ggr i 268 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#282 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: jan 2011
Tack: 13
Tackad 115 ggr i 64 inlägg
|
Citat:
Det bör alltså innebära att så fort en app släpps till Windows 8, säg Tradera, vilket kommer gå i en väldans fart, då kan man helt plötsligt även köra den på WP8? Jag kanske är ute och cyklar nu, men om detta stämmer så kommer vi förmodligen inte att ha ett app-problem om ca ett år? Senast redigerad av nox den 2012-04-13 klockan 15:25. |
|
|
|
|
|
|
#283 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jul 2010
Tack: 51
Tackad 299 ggr i 229 inlägg
|
Citat:
Då våre det ju iof kul om det blir lite kvalitetsappar med och inte en massa prutt-appar osv
|
|
|
|
|
|
|
#284 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: JB original Launcher: Nova Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9 Tack: 58
Tackad 122 ggr i 99 inlägg
|
För att återgå till frågan, varför wp7.
För min del enbart för omväxlings skull och jag trivs som fisken i vattnet än om jag ibland svär över småsaker. Sent from my Lumia 800 using Board Express |
|
|
|
|
|
#285 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2009
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Vet inte om det är rätt tråd att skriva i men gör ett försök
![]() En kompis har köpt en Nokia Lumia 800 o förstår väl egentligen inte mycket alls av den, ett stort frågetecken verkar vara tangentbordet vid SMS o liknande, de suger tydligen. Finns det nått annat tangentbord att tanka hem? Typ som swiftkey till Android? Och är det nån som har en susning om det går att ställa om tangentbordet från qwerty till "vanlig" telefonstil, dvs 1-9 med 3 bokstäver på varje knapp?
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|