![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#136 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: takju 4.2.2 orginal Tablet: Nexus 7 Tack: 15
Tackad 51 ggr i 50 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#137 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2012
Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag har ett skydd i något siliconliknande material, det fungerar bra till det större batteriet (2000mah).
|
|
|
|
|
|
#138 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Tre Telefon: Google Nexus 4 ROM: Modaco Launcher: Nova Prime Tack: 15
Tackad 12 ggr i 10 inlägg
|
Citat:
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#139 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2012
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tack: 22
Tackad 5 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
![]() Jag upplever batteritiden som kraftigt förbättrad, sedan kommer det som bonus att jag uppskattar den nya formen på telefonen som batteriet med det tillhörande bakstycket ger, samt den lilla extra vikten. Perfekt!
|
|
|
|
|
|
|
#140 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2012
Operatör: Telia Telefon: Google Nexus 4 ROM: Stock med root Launcher: Nova Launcher Tack: 25
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#141 - (Permalink) |
Super ModeratorReg.datum: maj 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: JellyBean /Franco Tack: 31
Tackad 115 ggr i 63 inlägg
|
Förstår verkligen inte varför man vill ha ett extended batteri.. När jag kommer hem efter jobbet så ligger batteriet på 50-60% och då har jag ett jobb där jag ringer väldigt mycket. Nu kl 00:30 ligger batteriet på 44%. Wifi och GPS är alltid på.
Lägg in Apex ROM så har ni grym batteritid utan att göra en tegelsten av telefonen
|
|
|
|
|
|
#142 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 455 ggr i 421 inlägg
|
Citat:
Det är främst skärmen som drar batteri - så sitter du och surfar så drar det ganska mycket. Lika med spel osv ![]() Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#143 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 48
Tackad 86 ggr i 70 inlägg
|
Citat:
Vi kan vända på steken jag kan verkligen inte förstå varför man vill lägga in nån hembyggd ROM på sin dyra telefon... Fast ska sanningen fram så förstår jag varför vissa vill göra det, det handlar om olika intressen och hur mycket man fixa och dona. Jag föredrar nog en "tegelsten" än nått buggi ROM, japp jag drog det extremt långt åt ett håll men det gjorde du också. Och btw borde inte en moderator veta att man ska hålla sig till ämnet? Vi har gjort ett aktivt val med batteriet, tycker du jag ska gå in i Apex rom tråden och skriva att jag inte kan förstå varför man vill lägga in en rom när man kan köpa ett extended batteri? |
|
|
|
|
|
|
#144 - (Permalink) | |
Super ModeratorReg.datum: maj 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: JellyBean /Franco Tack: 31
Tackad 115 ggr i 63 inlägg
|
Citat:
![]() Men det är ju diskussionforum så olika åsikter ska ju diskuteras. Huvudproblemet i den här tråden gäller ju förbättring av batteritid och ev inköp av extrabatterid. Det passar ju bra då att veta vilka val man har innan man köper batteri. Mitt inlägg var kanske inte riktat just dig utan till de som kan/är intresserade av att lägga in en annan ROM. När det gäller ROM:ar så är inte alla romar "experiment-verk". Principen är oftast Vanilla ROM+tweaks. Enligt mitt tyckte är just Apex ROM är faktiskt mer stabil än vanilla ROM:en. Det är inte feature-rom som satsar på att pracka in så mycket som möjligt, utan man satsar på att bygga på en inkörd plattform (senast officiella) och satsar på stabilitet och har bra batteritid. Det betyder också att man slipper uppdatera så mycket. Enligt mig så är byta batteri och bakskal nästan ett större ingrepp på telefonen än att byta ROM, men det kan ju diskuteras ![]() Men nog om det nu då... Tillbaka till batteridisskussionen
|
|
|
|
|
|
|
#145 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 Tack: 33
Tackad 17 ggr i 16 inlägg
|
Vill tipsa om att batteriet finns att köpa hos
https://www.mytrendyphone.se/shop/sa...us-72087p.html Mycket bra för de som inte kan köpa utomlands dvs från ebay osv. Själv så köper jag denna eftersom bakluckan glappar en del för mig, speciellt när man håller i den, och det får telefonen att se billigt ut. Bilden på sidan är fel, men själva produkten är rätt, de säljer samma version som säljs i Tyskland.
|
|
|
#146 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 2
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Jepp mytrendyphone har fel bild men rätt produkt. Fick hem mitt igår. Nu sitter silikonskalet jag köpte från dem tidigare bättre, en liten bonus;-)
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk |
|
|
|
|
|
#147 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: feb 2012
Operatör: Tele2 ROM: BlackBerry Z10 Nexus 4 iPhone 5 HTC 8X Tablet: BlackBerry PlayBook Tack: 0
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Ni som köpt de där genuine samsung, har de även NFC-antennen i batteriet som vanliga?
|
|
|
|
|
|
#148 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 48
Tackad 86 ggr i 70 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#149 - (Permalink) | |
ModeratorReg.datum: jul 2009
Tack: 29
Tackad 499 ggr i 312 inlägg
|
Citat:
![]() http://www.ebay.com/itm/Genuine-SAMS...#ht_4891wt_905 |
|
|
|
|
|
|
#150 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2011
Tack: 21
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
jag har en giftcard å 5euro från batteryUpgrade.com, är du intresserad så är det bara att höra av sig.
|
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| galaxy nexus batteri |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|