Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > HTC > Desire > Desire - Frågor och problem

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-03-15, 17:40   #508 - (Permalink)
johand74
Adult Droid

johand74s avatar

Reg.datum: okt 2010

Operatör: Halebop
Telefon: Samsung Galaxy S III
ROM: Orginal

Tack: 317
Tackad 26 ggr i 23 inlägg
Standard

Lite ironisk detta. Min har inte startat om på över 3 veckor sen jag bytte radio - tills jag gick in i denna tråd då startade den om :-(

Edit: Vad är det som gäller, hur lång garanti tid är det på desire? Köpte min på annan ort (phonehouse) kan jag lämna in den på phonehouse här där jag bor eller var ska man lämna in den?
Kan man få en ersättningstelefon medans den är inlämnad?

Måste jag unroota den innan och hur?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Senast redigerad av johand74 den 2012-03-15 klockan 18:55.
johand74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-15, 20:18   #509 - (Permalink)
kandreas87
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

Telefon: HTC One X

Tack: 5
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johand74 Visa inlägg
Lite ironisk detta. Min har inte startat om på över 3 veckor sen jag bytte radio - tills jag gick in i denna tråd då startade den om :-(

Edit: Vad är det som gäller, hur lång garanti tid är det på desire? Köpte min på annan ort (phonehouse) kan jag lämna in den på phonehouse här där jag bor eller var ska man lämna in den?
Kan man få en ersättningstelefon medans den är inlämnad?

Måste jag unroota den innan och hur?

Tragikomiskt :-) Det är 24 månaders garanti som gäller. Det går säkert bra att lämna in den på vilket phonehouse som helst, däremot vet jag inte vad som gäller med ersättningstelefoner... jag får väl leta upp nå skit här hemma som jag har liggande halv-trasig..

Japp du måste un-roota. Det finns en guide i DreamHawks root-tråd http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041) för hur man gör (är väldigt enkelt). Ladda ner en hboot-fil om du har S-OFF på telefonen (bravo_downgrade.img, finns på alpharev.nl), kör in HTC sync och sedan är det bara att rocka med den RUU'n som finns i tråden.
Sedan, som MatDiggy sa, kan det vara vettigt att uppdatera till senaste versionen när man har startat upp "original"-versionen..
kandreas87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till kandreas87 för det här inlägget:
Oläst 2012-03-15, 21:39   #510 - (Permalink)
johand74
Adult Droid

johand74s avatar

Standard

Vad är det för app man ska använda för att stress testa telefonen?
Oläst 2012-03-22, 09:44   #511 - (Permalink)
kandreas87
Kid Droid

Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Jag använde mig av Stability Test (finns på market) för att få telefonen att dö. Vet däremot inte vad "normen" är, d.v.s. säga om telefonen inte kraschar om det är en "bra" (läs ej defekt) telefon. Däremot har jag som många påpekat satt igång navigation i bakgrunden och surfat på internet för att få telefonen att krascha inom 2-3 minuter (när man precis har laddat telefonen)
Oläst 2012-03-23, 09:47   #512 - (Permalink)
MatDiggy
Adult Droid

MatDiggys avatar

Reg.datum: apr 2011

Operatör: Tre
ROM: Stock
Tema: Sense 4.0

Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 105
Tackad 115 ggr i 89 inlägg
Standard

Nu har jag fått tillbaka min Desire från Anovo, och jag måste säga att mobilen är som ny! Dom har bytt ut en hel del, men framför allt mainboard. Efter många smällar i backen så har min batterilucka suttit lite sådär, men sitter nu som en smäck, precis som när den var ny. Den knäpper dit sjukt snyggt och mjukt och helt plötsligt känns det som om man kunde ha väntat med att lägga beställningen på One X

Har stress-testat den hårt med både Stability test, och kört Gps/Navigation, och samtidigt kört Angry birds. Något som fick mobilen att starta om varje gång förut. Mobilen blir visserligen varm, men jag har ännu inte lyckats få den att starta om. Det lagg som hade uppstått iom överhettningen är som bortblåst, och den flyter sjukt bra utan hack (så bra som det kan göra på 2.2 stock sense).

För den nördige så skickar jag en lista på det som byttes ut.

Mainboard, (OLED), Bravo M101
SimFPC, Bravo C122.3
Sim FPC conductive+absorber, Bravo
Mylar, battery connector, Bravo
Antenna, Bravo G114
Mylar, TW BotB connector, Bravo
Mylar, LCD connector, Bravo
Warranty seal (Void label)
Label, IMEI, Bravo

Rekommenderar att ni med problem lämnar in den omgående!
MatDiggy är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-23, 17:20   #513 - (Permalink)
kandreas87
Kid Droid

Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatDiggy Visa inlägg
Nu har jag fått tillbaka min Desire från Anovo, och jag måste säga att mobilen är som ny! Dom har bytt ut en hel del, men framför allt mainboard. Efter många smällar i backen så har min batterilucka suttit lite sådär, men sitter nu som en smäck, precis som när den var ny. Den knäpper dit sjukt snyggt och mjukt och helt plötsligt känns det som om man kunde ha väntat med att lägga beställningen på One X

Har stress-testat den hårt med både Stability test, och kört Gps/Navigation, och samtidigt kört Angry birds. Något som fick mobilen att starta om varje gång förut. Mobilen blir visserligen varm, men jag har ännu inte lyckats få den att starta om. Det lagg som hade uppstått iom överhettningen är som bortblåst, och den flyter sjukt bra utan hack (så bra som det kan göra på 2.2 stock sense).

För den nördige så skickar jag en lista på det som byttes ut.

Mainboard, (OLED), Bravo M101
SimFPC, Bravo C122.3
Sim FPC conductive+absorber, Bravo
Mylar, battery connector, Bravo
Antenna, Bravo G114
Mylar, TW BotB connector, Bravo
Mylar, LCD connector, Bravo
Warranty seal (Void label)
Label, IMEI, Bravo

Rekommenderar att ni med problem lämnar in den omgående!
Nice! Kul att det blev bra! Jag fegar nog ut med att skicka in... har inte råd att betala en eventuell avgift på 300-400kr OM någon fukt-sensor eller liknande hade gett med sig... så jag beställde en HTC One X jag med Vill ju gärna skicka in den för att få en fungerande desire som man kan ge bort eller så, men känns inte värt det.. om man bara hade kunnat kolla sensorerna innan man skickade in den hade jag inte tvekat för 5 öre hehe
Oläst 2012-03-23, 19:42   #514 - (Permalink)
MatDiggy
Adult Droid

MatDiggys avatar

Reg.datum: apr 2011

Operatör: Tre
ROM: Stock
Tema: Sense 4.0

Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 105
Tackad 115 ggr i 89 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kandreas87 Visa inlägg
Nice! Kul att det blev bra! Jag fegar nog ut med att skicka in... har inte råd att betala en eventuell avgift på 300-400kr OM någon fukt-sensor eller liknande hade gett med sig... så jag beställde en HTC One X jag med Vill ju gärna skicka in den för att få en fungerande desire som man kan ge bort eller så, men känns inte värt det.. om man bara hade kunnat kolla sensorerna innan man skickade in den hade jag inte tvekat för 5 öre hehe
Har du inte garanti kvar? Då är väl det värsta som kan hända att dom skickar tillbaka den olagad. Om du inte vet med dig att du tappat den i toan eller att den blivit dyngsur regnet så ska det inte vara någon fara Har haft min med när jag sprungit sjukt många ggr i handen, och den har blivit ganska svettig så det ska nog inte vara någon fara. Kör hårt!

MatDiggy är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-23, 20:21   #515 - (Permalink)
kandreas87
Kid Droid

Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatDiggy Visa inlägg
Har du inte garanti kvar? Då är väl det värsta som kan hända att dom skickar tillbaka den olagad. Om du inte vet med dig att du tappat den i toan eller att den blivit dyngsur regnet så ska det inte vara någon fara Har haft min med när jag sprungit sjukt många ggr i handen, och den har blivit ganska svettig så det ska nog inte vara någon fara. Kör hårt!

Jo jag har garanti kvar, men det "värsta" som kan hända är att jag får betala undersökningsavgiften (d.v.s. att de öppnar telefonen och tittar på sensorn ... ) på typ 400kr. Passar inte så bra just nu med fler fakturor.. dubbelhyra och några månader med dubbla telefonfakturer räcker just nu hehe.. Jag har säkert tappat nåt glas i närheten av telefonen med vatten varför jag är skraj för att ha spräckt nån fukt-sensor.. men jag vet inte hur jag gör än.. nojar mig bara..
Oläst 2012-03-27, 22:21   #516 - (Permalink)
johand74
Adult Droid

johand74s avatar

Standard

Har några fler frågor inför inlämning :

-Sim och sd kort ska de sitta kvar?

-Ska original kartong med?

-Har någon provat roota igen efter inlämningen, och vet med säkerhet att den inte startar om något mer.. (tänkte om problemet har att göra med rootningen)

-Vad är bäst att säga när man lämnar in den, så att den verkligen blir fixad?

-Vad mer behöver man ha med, kvittot?

Senast redigerad av johand74 den 2012-03-27 klockan 22:24.
Oläst 2012-03-28, 06:02   #517 - (Permalink)
benhur
Adult Droid

benhurs avatar

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Telenor
Telefon: HTC One
ROM: InsertCoin HTC ONE v4.0-1 Sense 5 Android 4.3
Tema: Sense 5.0

Tack: 4
Tackad 164 ggr i 155 inlägg
Standard

Citat:
Har några fler frågor inför inlämning :

-Sim och sd kort ska de sitta kvar?

-Ska original kartong med?

-Har någon provat roota igen efter inlämningen, och vet med säkerhet att den inte startar om något mer.. (tänkte om problemet har att göra med rootningen)

-Vad är bäst att säga när man lämnar in den, så att den verkligen blir fixad?

-Vad mer behöver man ha med, kvittot?

Telefonen + kvittot var vad de ville ha av mig, inget annat inget simkort eller SD-kort ingen låda.
JA jag rotade min (Revolutionary) S-OFF + root direkt när jag fick hem den igen, och visst jag var också misstänksam och undrade hur lång tid det skulle ta innan det hände igen?
Nej den tål hur mycket som helst, i alla fall har jag inte kunnat framkalla någon kraftig värmeutveckling som förosakar bootloops igen.
Den blir lite jummen nerevid bakpå när jag läser nyheter eller tittar på en film men det kommer man nog inte ifrån med tanke på hur nätverket arbetar då.
Att säga få fram så mycket information så den blir reparerad direkt, ja det är det momentet som är det svåra verkar det som?
Om den personen som får den i sin hand som ska skicka den skriver rätt saker så bör det nog fungera? I mitt fall så var det dåligt med information första gången, men jag kom ju tillbaks som ett "Åskmoln" och hade även ett papper i handen där jag informerade dem om vad som skulle göras med den.Och det uppskattades säkert inte så det nu tog det ett par veckor medan de tjurade på Anovo men de lagade den till sist.
benhur är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till benhur för det här inlägget:
Oläst 2012-03-28, 06:33   #518 - (Permalink)
johand74
Adult Droid

johand74s avatar

Standard

Vilken radio får man tillbaka den med? Har ni bytt efter det?
Får man ny garanti?

Oläst 2012-03-28, 07:25   #519 - (Permalink)
johand74
Adult Droid

johand74s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kandreas87 Visa inlägg
Tragikomiskt :-) Det är 24 månaders garanti som gäller. Det går säkert bra att lämna in den på vilket phonehouse som helst, däremot vet jag inte vad som gäller med ersättningstelefoner... jag får väl leta upp nå skit här hemma som jag har liggande halv-trasig..

Japp du måste un-roota. Det finns en guide i DreamHawks root-tråd http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041) för hur man gör (är väldigt enkelt). Ladda ner en hboot-fil om du har S-OFF på telefonen (bravo_downgrade.img, finns på alpharev.nl), kör in HTC sync och sedan är det bara att rocka med den RUU'n som finns i tråden.
Sedan, som MatDiggy sa, kan det vara vettigt att uppdatera till senaste versionen när man har startat upp "original"-versionen..
Försöker följa denna unroot guide:

Requirements:
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

1. Ladda ner HTC Sync och officiell WWE ROM.
2. Installera HTC Sync. (för drivrutiner)
3. Sätt USB Debugging på Enabled.
4. Koppla Desiren till datorn, vid prompt, välj HTC Sync. (HTC Sync behöver inte vara igång i datorn)
5. Starta WWE ROMen.

Startar jag WWE romen på datorn? Ska alltså RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe
filen ligga på datorn och startas därifrån?
Oläst 2012-03-28, 07:27   #520 - (Permalink)
benhur
Adult Droid

benhurs avatar

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Telenor
Telefon: HTC One
ROM: InsertCoin HTC ONE v4.0-1 Sense 5 Android 4.3
Tema: Sense 5.0

Tack: 4
Tackad 164 ggr i 155 inlägg
Standard

Citat:
Vilken radio får man tillbaka den med? Har ni bytt efter det?
Får man ny garanti?

Nä det var så att innan körde jag RUU n och den har hmm? 27 på slutet i sig i den RUU jag brukar ta till.
Så det var ju kvar när jag fick tillbaka den, men jag flashade den nyare med 23 på slutet och sedan Revolutionary och S-OFF och root och den romen jag kör.

Ja filen har jag haft på datorn ja, den ext filen men ibland får man starta om datorn ytterligare en gång och börja ifrån början. Brukar få ett meddelande om att det inte finns nog med minne och liknande saker, men efter en omstart av datorn så löser det sig oftast.

Senast redigerad av benhur den 2012-03-28 klockan 07:29.
benhur är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till benhur för det här inlägget:
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com