Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Google Nexus > Galaxy Nexus > Galaxy Nexus - Allmänt

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-02-18, 19:24   #14 - (Permalink)
Isglassmacka
Baby Droid

Isglassmackas avatar

Reg.datum: Dec 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Google Nexus 5
ROM: Stock

Launcher: Stock

Tack: 15
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
Standard

Har testat swype lite men föredrar swiftkey, går snabbare att skriva med swiftkey och det är en sån vana att ha å, ä och ö på sina rätta platser att jag skriver fel varje gång :P

Swype är ett häftigt tangentbord, inget snack om det men swiftkey vinner enligt min mening.
Isglassmacka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 19:42   #15 - (Permalink)
RoadHazard
Teen Droid

Reg.datum: Feb 2011

Operatör: Tre
Telefon: Google Nexus 5
ROM: 4.4.2

Tack: 6
Tackad 62 ggr i 51 inlägg
Standard

Mmm, Swype och dylika tangentbord i all ära, men jag kan inte skriva ens hälften så snabbt med dem som jag kan med SwiftKey. Det handlar kanske om övning, men jag föredrar helt klart ett "normalt" tangentbord med bra ordförutsägelser.
RoadHazard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 15:56   #16 - (Permalink)
blunden
Moderator

Reg.datum: Jun 2009

Operatör: Telia
Telefon: HTC One M8
ROM: CyanogenMod 11

Tablet: LG G Pad 8.3
ROM: CyanogenMod 11

Tack: 25
Tackad 179 ggr i 142 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RoadHazard Visa inlägg
Mmm, Swype och dylika tangentbord i all ära, men jag kan inte skriva ens hälften så snabbt med dem som jag kan med SwiftKey. Det handlar kanske om övning, men jag föredrar helt klart ett "normalt" tangentbord med bra ordförutsägelser.
Det har nog helt enkelt att göra med att man kan utnyttja flera fingrar när man skriver med den vanliga typen av tangentbord. Med Swype är man ju begränsad till ett finger när man gör swipes.

Tekniken i sig är ju intressant dock och den fungerar trots allt riktigt bra ofta.

Det kan ju även vara värt att påpeka att de stängde betan relativt snabbt så kan vara värt att registrera sig bara för den saken skull ifall man tror att man vill testa det senare.
blunden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 09:15   #17 - (Permalink)
yarr
Youth Droid

yarrs avatar

Reg.datum: Feb 2010

ROM: ViperOne 1.7.1 | 4.4.2 Sense 6

Launcher: Smart Launcher 2

Tack: 110
Tackad 29 ggr i 25 inlägg
Standard

Jag körde Swifitkey x i kanske 2 månader, men jag blev aldrig riktigt snabb med det. Valde på settings att jag skriver snabbt hellre än att förlita mig på wordpredictions.

Vad är hemligheten för att allt ska bli så bra som alla säger? :P
Tycker det är lite jobbigt att skriva snabbt och samtidigt ha koll på vilket ordförslag man ska välja. Skriver ni utan att kolla på bokstäverna och bara håller ögonen på ordförslagen istället så ni snabbt kan välja rätt ord?

(detta inlägget borde väl ligga i swiftkey-tråden iofs...men ja...)
yarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 19:24   #18 - (Permalink)
alexbergsland
Kid Droid

alexbergslands avatar

Reg.datum: Jan 2010

Operatör: Telenor
Telefon: Google Nexus 4
ROM: Paranoid Android

Launcher: Nova Launcher
Tablet: Nexus 7

Tack: 33
Tackad 11 ggr i 10 inlägg
Standard

Vet inte om det är nån som läser den här tråden men det kanske hjälper att skriva att man vill ha svensk qwerty.

Change the keyboard layout to match the standard please!

Jag hade problem att installera appen, först tog det tid att ta hem svenska, en halvtimme till en timme. Men sen stod det nåt i stil med "Istalling swedish language" i nästan ett dygn. Jag tog bort appen och installerade igen, då gick det.

Men visst blir man bortskämd med SwiftKeys galet snabbe predictions.

all your root are belong to us
alexbergsland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 19:40   #19 - (Permalink)
robot
Teen Droid

robots avatar

Reg.datum: Dec 2009

Telefon: Google Galaxy Nexus

Tablet: Google Nexus 7 (2013)

Tack: 54
Tackad 159 ggr i 41 inlägg
Standard

Otroligt smidigt! Skönt med ett tangentbord som kan svenska.

Android since 2009.
robot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 01:04   #20 - (Permalink)
mhtb
Baby Droid

Reg.datum: Mar 2012

Tack: 2
Tackad 7 ggr i 2 inlägg
Standard

SWYPE kom förinstallerat på min SII från TRE.
När jag uppdaterade till ICS så försvann SWYPE som tangentbords-förstaval.
Jag kunde inte ställa in det under tangentbordsinställningar trots att SWYPE fanns kvar som program i mobilen och det går inte avinstallera det ....utan att roota.

TIPS:

Jag fann dock en lösning på det efter en del grävande.
Ladda ej hem BETAn på SWYPEs sida om du har det från operatör, det kommer inte fungera.
Gå istället in under SMS och tryck upp så android-tangentbordet kommer upp.
Håll därefter in knappen inställningar (kugghjulet)....då kommer en dialog upp efter ett tag där man får välja mellan SWYPE och Standard.

I ICS är det numera orange, som någon påpekade.
mhtb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 14:17   #21 - (Permalink)
yarr
Youth Droid

yarrs avatar

Reg.datum: Feb 2010

ROM: ViperOne 1.7.1 | 4.4.2 Sense 6

Launcher: Smart Launcher 2

Tack: 110
Tackad 29 ggr i 25 inlägg
Standard

Är ÅÄÖ fortfarande på fel ställe eller?
yarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 00:16   #22 - (Permalink)
droidgren
Super Moderator

droidgrens avatar

Reg.datum: May 2009

Telefon: Google Nexus 4
ROM: Carbonrom 1.8

Launcher: Nova
Tablet: Google Nexus 7
ROM: Carbonrom 1.8

Tack: 31
Tackad 116 ggr i 64 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mhtb Visa inlägg
SWYPE kom förinstallerat på min SII från TRE.
Japp, det kommer även med på Xperia telefonerna (fast det heter inte swype, men man märker att det är deras teknik).

Citat:
Ursprungligen postat av yarr Visa inlägg
Är ÅÄÖ fortfarande på fel ställe eller?
Ja tyvärr.. Men det gäller att visa för utvecklarna att det är viktigt så att de prioriterera det. Så alla:

Skriv ett inlägg i denna tråden på swypes forum:

http://forum.swype.com/showthread.ph...lease!&p=25721

Själv fyllde jag precis ett inlägg med lite mer bilder
droidgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 21:45   #23 - (Permalink)
Gew
Baby Droid

Gews avatar

Reg.datum: May 2011

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Cool

Kan någon uppdatera mig/oss med relevant och aktuell information i frågan? Jag äger idag en enklare budgettelefon ur Galaxy-serien, men är helt besatt av SWYPE. Jag skriver [pardon my boast] fruktansvärt snabbt, och har provat Slide-IT men tycker inte den kommer i närheten ifråga om funktionalitet. Troligtvis är detta till stor del en vanesak, men likväl, jag vill ha SWYPE.

Jag äger sedan en tid tillbaka även en HTC-enhet. Där fanns inget SWYPE. Jag hörde talas om denna offentliga BETA, tillskasade mig en kod, och laddade hem. Hur jag än har vridit och vänt på steken har jag dock bara lyckats få fram engelska, spanska, och japanska (den sista i en särskild version) som språk, och alltså inget svenskt tangentbord.

Jag har provat efter konstens alla medel, och nu alltså gett upp. Jag ville först tolka vissa av inläggen den här tråden som att SWYPE nu har inkluderat svenska tangentbord i denna officiella beta, förutsatt att man laddar hem den "på rätt sätt", men har börjat förstå att så inte är fallet.

Anyways. Vi slopar detta med min HTC-enhet. Jag överväger att köpa en SGS2 (så fort SGS3 kommer, så att den förhoppningsvis blir lite billigare) men är samtidigt [nästan mer] sugen på en Nexus. Vad som talar _emot_ den sista är just att SWYPE [vad jag vet] inte kommer förinstallerat.

Kan jag tolka de [för mig] något förvirrande inläggen i den här tråden som att jag kommer att ha samma briljanta svenska SWYPE-tangentbord i min Galaxy Nexus som i min Galaxy Mini, om jag köper en sådan?

Cheers!
Gew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 22:27   #24 - (Permalink)
Ascii
Android Master

Asciis avatar

Reg.datum: Nov 2010

Telefon: OnePlus One
ROM: CM11S

Tack: 633
Tackad 1 157 ggr i 934 inlägg
Standard

Swype verkar inte finnas på Market?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Ascii är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-10, 22:35   #25 - (Permalink)
Bmsone
Adult Droid

Bmsones avatar

Reg.datum: Mar 2011

Operatör: Tre
Telefon: Samsung Galaxy S4
ROM: JellyBean Stock

Launcher: TouchWiz UX

Tack: 86
Tackad 95 ggr i 94 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gew Visa inlägg
Kan någon uppdatera mig/oss med relevant och aktuell information i frågan? Jag äger idag en enklare budgettelefon ur Galaxy-serien, men är helt besatt av SWYPE. Jag skriver [pardon my boast] fruktansvärt snabbt, och har provat Slide-IT men tycker inte den kommer i närheten ifråga om funktionalitet. Troligtvis är detta till stor del en vanesak, men likväl, jag vill ha SWYPE.

Jag äger sedan en tid tillbaka även en HTC-enhet. Där fanns inget SWYPE. Jag hörde talas om denna offentliga BETA, tillskasade mig en kod, och laddade hem. Hur jag än har vridit och vänt på steken har jag dock bara lyckats få fram engelska, spanska, och japanska (den sista i en särskild version) som språk, och alltså inget svenskt tangentbord.

Jag har provat efter konstens alla medel, och nu alltså gett upp. Jag ville först tolka vissa av inläggen den här tråden som att SWYPE nu har inkluderat svenska tangentbord i denna officiella beta, förutsatt att man laddar hem den "på rätt sätt", men har börjat förstå att så inte är fallet.

Anyways. Vi slopar detta med min HTC-enhet. Jag överväger att köpa en SGS2 (så fort SGS3 kommer, så att den förhoppningsvis blir lite billigare) men är samtidigt [nästan mer] sugen på en Nexus. Vad som talar _emot_ den sista är just att SWYPE [vad jag vet] inte kommer förinstallerat.

Kan jag tolka de [för mig] något förvirrande inläggen i den här tråden som att jag kommer att ha samma briljanta svenska SWYPE-tangentbord i min Galaxy Nexus som i min Galaxy Mini, om jag köper en sådan?

Cheers!
Nexus har inte Swype förinstallerat tyvärr.

Skickat från min GT-I9100
Bmsone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 01:23   #26 - (Permalink)
jedi
Moderator

jedis avatar

Reg.datum: Jul 2009

Tack: 29
Tackad 514 ggr i 322 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gew Visa inlägg

Cheers!
Ja. Om inte ett än mer briljant tangentbord än det som skeppas med Galaxy Mini. I de fall Swype inte kommer förinstallerat har man nämligen möjlighet att manuellt uppdatera det när nya versioner släppt.

Swype introducerade ett "Western Europe"-paket i v3.26, innehållande bland annat svenska som tillvalsspråk:

Citat:
With this version we're adding a whopping 11 additional languages! To accommodate this dramatic increase in languages, we streamlined all of our assets so that Swype is smaller overall, and we've split everything into 4 regional downloads (plus 1 with all regions combined).
http://forum.swype.com/showthread.php?4726

Skapa ett konto och följ sedan instruktionerna här för att ladda ner Swype. När du väl har appen installerad kan du via dess inställningar ladda ner det svenska språkpaketet (Language & input -> Swype -> Language Options -> Manage Languages -> Download languages -> Svenska).
jedi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com