![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tablet: Huawei Mediapad Tack: 15
Tackad 33 ggr i 27 inlägg
|
jag har en Blade som jag vill partitionera om för att få mer plats för appar. Samtidigt vill jag inte partitionera så extremt att jag inte kan köra på valfri image inkl. stock. Utan jag skulle vilja ha förslag på en bra "universal" partitionering med lite mer plats för appar och ändå utrymme för att kunna prova på att installera Swedish Spring, CM7, CM9 o.s.v. Går det att åstadkomma? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2011
Operatör: Halebop Telefon: ZTE Blade ROM: Burstlams AOKP-CM10 Remix RC 2.3.4 Launcher: Nemus Tablet: DMTech Tablet 9748DCB Tack: 25
Tackad 106 ggr i 96 inlägg
|
Citat:
Ta bara backup på allt innan du gör något då det försvinner vid ompartionering. Guide; http://android.modaco.com/topic/3508...st__p__1920991 Prestandan har blivit bättre sen jag gjorde så här och behöver inte tänka på att fylla telefonen längre
|
|
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Original Tablet: Huawei Mediapad Tack: 15
|
Hej, tack för svar.
Jag antar du tycker detta är den bästa lösningen? När du säger "ta backup" menar du då backup av minneskortet? |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Operatör: Halebop Telefon: ZTE Blade ROM: Burstlams AOKP-CM10 Remix RC 2.3.4 Launcher: Nemus Tablet: DMTech Tablet 9748DCB Tack: 25
|
Citat:
Som du såg så utgår guiden att du använder dig av Swedish Snow men det ska även funka bra på t.ex. CM 7. |
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia go ROM: Original Launcher: ADW Launcher EX Tack: 7
Tackad 12 ggr i 12 inlägg
|
Jag får inte telefonen att hitta partitionen?
Jag ser ju att 512mb har försvunnet så den har ju partitionerat nått. Vad kan jag göra? |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
|
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia go ROM: Original Launcher: ADW Launcher EX Tack: 7
|
Jag kör på cm 7.1 och den kan man ju flytta över appar till sd med
|
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Kid Droid
|
Det borde funka i CM men jag har inte provat själv. Kolla i guiden som Chraist länkar till. Där står bl.a.:
"If you created the EXT partition after you have already installed the ROM, do 'su' and 'a2sd reinstall' in terminal. Might be best to make nandoid backup before this just in case." |
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
Jo det är det jag har testat, men då står det bara"a2sd not found"
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Det bör finnas en guide för cm på deras forum, ta en tur dit och kolla. Det kan mycket väl vara så att a2sd inte är inkluderat i CM utan det behöver du installera i efterhand. Kolla även i cyanogen-tråden efter tips alternativ ställ frågan där då den hör hemma där.
![]() Skaffa Dropbox gratis, jag bjuder på 250 MB extra. Saibots guide för att flasha custom roms || Kallt_kaffes Återställnings rom:ar Senast redigerad av chraist den 2012-04-10 klockan 05:01. |
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Comviq Telefon: Sony Xperia S ROM: Stock Launcher: Nova prime Tablet: Motorola Xoom MZ601 Tack: 58
Tackad 7 ggr i 7 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|