Roota HBOOT 1.11.0011?

Diskussion i 'HTC' startad av swedendroid, 6 mar 2012.

  1. swedendroid

    swedendroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Köpte min HTC Flyer idag på Siba, Uppdaterat till HC och Bootloader Unlocked.

    Jag behöver roota den för att tabort Facebook & Twitter apparna från enheten.

    Hittar ingen guide om det, hjälp?

    Uppskattar det
     
  2. Swippen

    Swippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur har det gått för dig med din Flyer? Köpte själv en på Siba och sätter mig precis in i vad man behöver göra för att optimera den.
     
  3. swedendroid

    swedendroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lämnade tillbaka den till Siba :)
    Köpte en Samsung Galaxy Tab 10.1 3G :) nu märker jag att jag har en surfplatta och inte en större mobiltelefon.

    Tyvärr kan inte hjälpa dig med rooten.
     
  4. blueblood

    blueblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    BalsbyMange och RobertRoos gillar detta.
  5. Swippen

    Swippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    blueblood,

    Intressant! Får man fråga varför du inte rekommenderar att uppgradera till Honeycomb?
     
  6. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    blueblood får gärna rätta mig om jag har fel nu Swippen, men jag tror att den enkla förklaringen är att om du uppdaterar till officiella Honeycomb-versionen så får du även en låst bootloader med på köpet.

    Denna kan låsas upp genom HTCdev, men man bryter då också den garanti man har för plattan samtidigt. Genom att göra som blueblood skriver så kan man låsa upp bootloadern på ett sätt som är reverserbart om något händer - dessutom verkar den ROM han länkar till vara betydligt bättre än vad originalverionen av HTC:s Honeycomb är.
     
    blueblood gillar detta.
  7. Swippen

    Swippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för förklaringen. Då känns det helt givet att göra i den ordning som blueblood föreslog. Blir ett försök för mig ikväll.
     
  8. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja gör så!

    Gjorde som blueblood själv igår och sitter nu på LeeDrOiD V4.1.0 som flyter på fantastiskt bra hittills. Fick min platta först igår dock så har knappt hunnit testat den ännu, testade knappt Android 2.3 ens innan jag flashade om. ;)

    Du får återkomma med vad du tycker om ROM:en senare, jag gör detsamma! :)
     
  9. TungDroid

    TungDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppgraderade till HC officiellt via OTA och det var inte bra, hård-knapparna fungerar inte längre. Gick inte att roota med den heller.
    Jag har behov av att kunna använda Tethering med Ad-hoc så måste roota som gäller.
    Nedgraderade till GB och sedan LeeDrOiD V4.1.0 och den här är bäst av alla rom som finns idag.
     
  10. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hårdvaruknapparna avaktiveras då de inte längre behövs i HC, dock ska det sägas att de fungerar på den skräddarsydda ROM:en LeeDrOiD om man absolut vill ha dem igång.

    Jag kan inte ge dig något svar på hur du går tillväga för att få in en annan ROM eller liknande nu när du sitter på en officiell release. Men ta en titt på denna guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1358758 om jag fattar det rätt så bör det inte vara några problem att hoppa över till denna modifierade version av stock-HC för HTC Flyer!

    Med den flashad till din Flyer så får du Root och CWM så att du kan gå vidare till t.ex. LeeDrOiD om du vill.
     
  11. Swippen

    Swippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känner mig lite trög med tanke på ni i tråden som galant lägger in ny rom utan problem.

    Har följt denna guide:
    http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-s-off-on-htc-flyer-tablet-with-revolutionary-guide/

    Vet inte riktigt vad den gjorde, men lyckades iaf komma imål.

    Nu tänkte jag lägga in LeeDriod enligt denna guide:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

    För att komplicera det ska man enligt ovanstående guide börja med att följa denna guide:
    http://android.modaco.com/topic/345...g-honeycomb-on-your-flyer-the-complete-guide/

    Första frågetecknet kom direkt (förutom att jag förstår nada av vad de menar, utan följer slaviskt och hoppas komma imål) när det gäller "Ensure you have an RUU that matches the ROM version on your Flyer". Har en Flyer WiFi 16 gb... hur vet jag vilken RUU (vad är det?) jag ska ha?

    Senare i guiden verkar man lägga in en HC-rom... ska man göra detta först och sen lägga in LeeDriod?
     
  12. Swippen

    Swippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår att det är väldigt nybörjarnivå på mina frågor :).
     
  13. Babbadallas

    Babbadallas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok jag nappade också på 1961kr på SIBA har nu gjort som andra i denna tråden och först kört revolutionary och sen till sist installerat LeeDroid. Eftersom du (Swippen) lyckats med s-Off förklarar jag bara vad jag gjorde sen:

    först följer du denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1358758
    (Du kan hoppa direkt till "Instructions Part 2"

    sen laddar du ner lämplig .zip Om du som jag har wifi modellen så denna (WIFI RUU_FLYER_WIFI_B10.zip)

    Härefter extraherar du zipfilen på datorn och kopllar din flyer till datorn med USB kabeln.
    I mappen du extraherat från .zipen (RUU_FLYER_WIFI_B10) letar du upp "ARUWizard.exe" och kör sen denna, läs genom vad som står om du som jag oroar dig ;) Funkade dock klockrent för mig.

    Du bör nu ha HC installerat

    Härefter följer du dessa instruktioner:
    Follow THIS GUIDE BY GLOBATRON or THIS GUIDE BY Paul Obrien
    Drop LeeDrOiD_Flyer_VX.X.X.zip on you SD card
    Check the MD5# matches the one in post 1#
    Ensure you have more than 40% Charge & Unplug your Flyer.
    Boot into recovery
    Select "backup&restore" then backup your existing ROM. (usually referred to as a "Nandroid" backup)
    If you want a clean install, scroll to "wipe data/factory reset" (this step is recommended but not always required)
    Select flash zip from SD card
    Select the LeeDrOiD_Flyer_VX.X.X.zip
    Wait for the flashing process to complete and reboot

    Eller enklare förklarat:
    Q 1: How do I flash this ROM?
    Assuming you have S-Off, and have installed a custom recovery – Reboot the FLYER into recovery (switch off then back on holding volume down, at the fastboot menu select recovery). Select “Install Zip from SD Card” – Select the ROM from your SD and press power – Confirm and you are good to go.
    Q 5: Right or recommended order of flashing?
    Wipe>ROM>Reboot

    Info från denna posten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

    Sen ska saken vara biff. Det funkade för mig! Hoppas detta hjälper dig!
     
  14. TaxMob

    TaxMob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skoj att vi har fler Flyers folk! Jag köpte min nyligen med, inte tänkt roota förens ICS kommer (om det nu kommer, men det måste det väl fan göra?)

    Ni som kört med andra roms, fördel/nackdelar?

    Sitter i valet och kvalet om jag ska roota eller inte
     
  15. Babbadallas

    Babbadallas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tja ska jag vara ärlig så kan jag varken ge dig för eller nackdelar, då jag knappt körde stock... hela grejen för mig med att köpa en android kontra en iOs var att jag ville pilla! installera custom osv. Det är en leksak, för 2k är det ok. Dock måste jag säga att det flyter på väldigt bra, och jag älskar att hårdvaruknapparna åter fungerar!
     
  16. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Körde original en liten stund bara innan jag gick över till Leedroid. Förutom att den är baserad på HC så går man från känslan av en förväxt mobil till en riktig surfplatta. Skillnaden är som natt och dag mellan 2.3 och 3.2 och nästan lika stor skillnad original 3.2 och Leedroid 3.2 emellan. :)
     
  17. svenphone

    svenphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 7 pro
    Platta:
    Galaxy tab A 2019
    Beställde en flyer idag och undrar om det blir problem att uppgradera till ICS om det nu kommer (kom igen nu för f-n htc!)?

    Om man har en annan rom som Leedroid tex så antar jag att man får skaffa en ICS rom då istället för "original", eller?
     
  18. Babbadallas

    Babbadallas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså det ska ju gå att downgrade:a och få s-ON igen men det är ju inte helt okomplicerat så jag gissar att det blir en custom rom likt leedroid om/när det blir dags för ICS för Flyern... I alla fall för min del

    Räknar du kallt med att downgrade:a så ska du tydligen följa denna http://android.modaco.com/topic/345...g-honeycomb-on-your-flyer-the-complete-guide/
     
    svenphone gillar detta.
  19. dave333

    dave333 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hej!

    Finns det någon Malmö bo här? Skulle behöva lite vägledning :)

    Om jag fattar rätt så kan jag använda med android telefon som modem (Tethering) om jag rootar, är det rätt tänkt?
     
  20. antjoh

    antjoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag är ingen malmöbo men kan kanske hjälpa till i alla fall.
    Jag ansluter min Flyer via wlan till min telefon där jag slagit på wifi-hotspot. Funkar riktigt bra och för detta behövs ingen root eller annat böös.