![]() |
|
|
#16 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 7 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
3 ftw där kompenseras man direkt om det är nåt fel och inte lite heller |
|
|
|
|
|
|
#17 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.4 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 47
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
|
Citat:
![]() Tele 2 och Tre plus Tre's brandade "junk" samt deras 345:- abb som med säkerhet leder till kapacitetsbrist gör att jag utesluter dessa två "jönsar". Tele 2 samt Tre kan aldrig hålla bandbredden OK... mission impossible !Telia är sedan helt vidriga... det absulut värsta jag vet. ![]() ![]() ![]() Återstår Telenor... ![]() Officiella bokningarna igen: http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-x/#pre-order
|
|
|
|
#18 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 7 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
och även om den skulle vara brandad så är det android så det tar 2 min att fixa men jag tror inte den kommer vara det återstår att se |
|
|
|
|
|
|
#19 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 455 ggr i 421 inlägg
|
Citat:
Det finns även de som är extremt missnöjda med Telenor som du verkar älska. Jag personligen gillar inte Tele2 pga den dåliga service och det dåliga nät jag hade hos dem - men det betyder inte att jag går och nämner att jag aldrig skulle röra någon tjänst de levererar. Det blir tjatigt tillslut. Jag tycker ändå att om folk är nöjda med dem så visst, påverkar inte mig. Är folk missnöjda med dem visst, påverkar knte mig heller. För att vara OnT igen - så tycker jag att man bör beställa från The Phone House då de garanterat är olåsta och obrandade samt att jag tror att 3 har längre leveranstid om man beställer nu än vad The Phone House har ![]() Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S Senast redigerad av cammen3 den 2012-03-24 klockan 00:49. |
|
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) | |
|
Senior Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Halebop Telefon: HTC One X ROM: CyanogenMod 10(4.1)|CM-10.1(4.2.2) Tack: 32
Tackad 66 ggr i 58 inlägg
|
Citat:
Var i norrland i somras och två av oss hade Telenor och två hade Halebop (använder Telias nät). Gissa vilka som hade mottagning...? |
|
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) |
|
Guest
|
Tele2 har ändrat från 6-8 veckor till 3:e april på gråa. Så förhoppningsvis blir ingen utan.
|
|
|
|
#22 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III Tablet: samsung galaxy tab 2 10,1 Tack: 21
Tackad 27 ggr i 14 inlägg
|
Citat:
Senast redigerad av Herrn den 2012-03-24 klockan 10:04. |
|
|
|
|
|
|
#23 - (Permalink) | ||
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.4 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 47
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
|
Citat:
) Sen skulle jag gärna vilja se hur Tre optimerar till nätet. Det här är ju en mycket komplicerad vetenskap via de sk Radio-filerna samt ev RIL-filer... jag kan INTE tänka mig att Tre har resurser att utveckla egna radio-firmware..... rent försäljartrick av "Erik den store"... ![]() Citat:
|
|
|
|
#24 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
![]() Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III Tablet: samsung galaxy tab 2 10,1 Tack: 21
Tackad 27 ggr i 14 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
De optimeras alltså för att fungera problemfritt i 900- och 2100- bandet, båda för 3G! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
|
|
#27 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III Launcher: Original Tablet: Motorola Xoom Tack: 25
Tackad 20 ggr i 13 inlägg
|
Citat:
Som någon sa tidigare är det ju högst personligt. Jag har själv haft telenor ända sedan det var vodafone men nu har jag fått nog av dem och beställt en hox från tre. Egna empiriska studier visar på att telenor är värdelöst ifall du bor i en större stad jämfört med ex. Tre. Under mitt 1,5 år i sthlm hade jag alltid sämre datahastighet än mina kamrater med tre, trots att jag haft full täckning och betalt extra för högre hastighet. Likadant är det nu när jag bor i lkpg. De med tre får högre hastigheter än mig som haft telenor. Så vilken operatör som är bäst beror mycket på geografin också. Edit: Taskig stavning... Senast redigerad av estiswe den 2012-03-24 klockan 22:06. |
|
|
|
|
|
|
#28 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note II ROM: Original Launcher: Nova Launcher Prime 2.0.1 Tablet: Nexus 7 32GB 3G, Nexus 10 Tack: 15
Tackad 40 ggr i 30 inlägg
|
Mina erfarenheter med diverse teleoperatörer. Tele2, dålig kapacitet. Tre, bra kapacitet, dåligt fakturasystem (fakturerar för mycket hela tiden). Telenor, bra kundservice, men dåligt nät. Telia.. ja, aldrig i livet.
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|