Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > HTC > One X > One X - Allmänt

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-03-23, 23:16   #16 - (Permalink)
Ronkan
Baby Droid

Reg.datum: mar 2012

Tack: 0
Tackad 7 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plun Visa inlägg
Jo "Erik den store" har själv berättat om Tre's junk.....

Jag skulle själv ALDRIG ta in en TRE lur.....
och för mig är det tvärtom skulle ALDRIG ta i en telia eller tele2 lur sämre support och otrevliga människor får man leta efter dom skiter fullständigt i sina kunder...

3 ftw där kompenseras man direkt om det är nåt fel och inte lite heller
Ronkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-23, 23:23   #17 - (Permalink)
plun
Android

pluns avatar

Reg.datum: okt 2009

Operatör: Telenor
Telefon: HTC One
ROM: InsertCoin 1.0.4
Tema: "avnordifierad" :-)
Launcher: Rosie
Tablet: ASUS Transformer Prime

Tack: 47
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ronkan Visa inlägg
och för mig är det tvärtom skulle ALDRIG ta i en telia eller tele2 lur sämre support och otrevliga människor får man leta efter dom skiter fullständigt i sina kunder...

3 ftw där kompenseras man direkt om det är nåt fel och inte lite heller
Jo och därför har jag beställt min från Telenor...

Tele 2 och Tre plus Tre's brandade "junk" samt deras 345:- abb som med säkerhet leder till kapacitetsbrist gör att jag utesluter dessa två "jönsar". Tele 2 samt Tre kan aldrig hålla bandbredden OK... mission impossible !

Telia är sedan helt vidriga... det absulut värsta jag vet.

Återstår Telenor...

Officiella bokningarna igen:
http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-x/#pre-order
Oläst 2012-03-23, 23:29   #18 - (Permalink)
Ronkan
Baby Droid

Reg.datum: mar 2012

Tack: 0
Tackad 7 ggr i 5 inlägg
Standard

Citat:

Tele 2 och Tre plus Tre's brandade "junk" samt deras 345:- abb som med säkerhet leder till kapacitetsbrist gör att jag utesluter dessa två "jönsar". Tele 2 samt Tre kan aldrig hålla bandbredden OK... mission impossible !

Återstår Telenor...

och även om den skulle vara brandad så är det android så det tar 2 min att fixa men jag tror inte den kommer vara det återstår att se
Ronkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 00:35   #19 - (Permalink)
cammen3
Android

cammen3s avatar

Reg.datum: jan 2011

Operatör: Tre

Tablet: iPad Mini

Tack: 56
Tackad 455 ggr i 421 inlägg
Standard

Citat:

Återstår Telenor...

Bara för att du har haft problem och dålig upplevelse av 3 betyder det inte att 3 är dåliga. Var de som du beskriver dem så skulle de inte få fler och fler kunder hela tiden, right?

Det finns även de som är extremt missnöjda med Telenor som du verkar älska. Jag personligen gillar inte Tele2 pga den dåliga service och det dåliga nät jag hade hos dem - men det betyder inte att jag går och nämner att jag aldrig skulle röra någon tjänst de levererar. Det blir tjatigt tillslut. Jag tycker ändå att om folk är nöjda med dem så visst, påverkar inte mig. Är folk missnöjda med dem visst, påverkar knte mig heller.

För att vara OnT igen - så tycker jag att man bör beställa från The Phone House då de garanterat är olåsta och obrandade samt att jag tror att 3 har längre leveranstid om man beställer nu än vad The Phone House har

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S

Senast redigerad av cammen3 den 2012-03-24 klockan 00:49.
cammen3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 00:56   #20 - (Permalink)
Ozzalbatrozz
Senior Droid

Ozzalbatrozzs avatar

Reg.datum: jul 2010

Operatör: Halebop
Telefon: HTC One X
ROM: CyanogenMod 10(4.1)|CM-10.1(4.2.2)

Tack: 32
Tackad 66 ggr i 58 inlägg
Standard

Citat:

Återstår Telenor...

Inse att detta är en högst personlig åsikt. Telia har bäst täckning i landet. 3 brandar, vilket man enkelt kan ta bort, + telefonerna är optimerade till 3s nät.. Tele2 brandar alls inte vad jag vet. Men det är ditt val att betala mer för ett sämre abonnemang.

Var i norrland i somras och två av oss hade Telenor och två hade Halebop (använder Telias nät). Gissa vilka som hade mottagning...?
Ozzalbatrozz är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 09:52   #21 - (Permalink)
kruso
Guest

Standard

Tele2 har ändrat från 6-8 veckor till 3:e april på gråa. Så förhoppningsvis blir ingen utan.
  Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 10:01   #22 - (Permalink)
Herrn
Teen Droid

Reg.datum: jan 2010

Telefon: Samsung Galaxy S III

Tablet: samsung galaxy tab 2 10,1

Tack: 21
Tackad 27 ggr i 14 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz Visa inlägg
Inse att detta är en högst personlig åsikt. Telia har bäst täckning i landet. 3 brandar, vilket man enkelt kan ta bort, + telefonerna är optimerade till 3s nät.. Tele2 brandar alls inte vad jag vet. Men det är ditt val att betala mer för ett sämre abonnemang.

Var i norrland i somras och två av oss hade Telenor och två hade Halebop (använder Telias nät). Gissa vilka som hade mottagning...?
Att Telia har bäst täckning i norrland ja, det är ju så, men söder om dalälven spelar det inte större roll vilken operatör man har, det finns ingen opertör som kan lova fullständig täckning över allt då ljuger dom säger jag, vi använder Telia i jobbet och vi har ständiga problem, får nätet överbelastat och samtalen avslutas med en gång, du skriver betala mer för ett sämre abbonemang, vad jämför du med då?, om du tar telenor fastpris abb och jämför det med vad Telias motsvarighet, så är ju Telias sämre du får 3000 samtals min 3000 sms och motsvarande för mms och 10 Gb data, Hos Telenor ringer och smsar och mmsar och obgränsad data för samma pengar, så du kan om möjlig säga att man betala mer för ett sämre abb, utan snarare så att det är hos Telia du betalar mera för ett sämre abb, och det att vem som hade täckning i norrland, hade man lättt kunnat fixa genom att köpa ett kontantkort med Telia eller Halebop för dom gånger man åker dit

Senast redigerad av Herrn den 2012-03-24 klockan 10:04.
Herrn är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 10:09   #23 - (Permalink)
plun
Android

pluns avatar

Reg.datum: okt 2009

Telefon: HTC One
ROM: InsertCoin 1.0.4
Tema: "avnordifierad" :-)
Launcher: Rosie
Tablet: ASUS Transformer Prime

Tack: 47
Tackad 355 ggr i 308 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz Visa inlägg
3 brandar, vilket man enkelt kan ta bort, + telefonerna är optimerade till 3s nät..
Jo det är fövisso mycket enkelt att ta bort brandningen.... MEN enbart för de fåtal som kan läsa och följa en manual (vilket verkar vara ett problem anno 2012 )

Sen skulle jag gärna vilja se hur Tre optimerar till nätet.

Det här är ju en mycket komplicerad vetenskap via de sk Radio-filerna samt ev RIL-filer... jag kan INTE tänka mig att Tre har resurser att utveckla egna radio-firmware..... rent försäljartrick av "Erik den store"...

Citat:
Jo eftersom jag bor i Norrland så är jag överlag nöjd med Telenor.
Oläst 2012-03-24, 10:10   #24 - (Permalink)
cammen3
Android

cammen3s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Herrn Visa inlägg
Att Telia har bäst täckning i norrland ja, det är ju så, men söder om dalälven spelar det inte större roll vilken operatör man har, det finns ingen opertör som kan lova fullständig täckning över allt då ljuger dom säger jag, vi använder Telia i jobbet och vi har ständiga problem, får nätet överbelastat och samtalen avslutas med en gång, du skriver betala mer för ett sämre abbonemang, vad jämför du med då?, om du tar telenor fastpris abb och jämför det med vad Telias motsvarighet, så är ju Telias sämre du får 3000 samtals min 3000 sms och motsvarande för mms och 10 Gb data, Hos Telenor ringer och smsar och mmsar och obgränsad data för samma pengar, så du kan om möjlig säga att man betala mer för ett sämre abb, utan snarare så att det är hos Telia du betalar mera för ett sämre abb, och det att vem som hade täckning i norrland, hade man lättt kunnat fixa genom att köpa ett kontantkort med Telia eller Halebop för dom gånger man åker dit
Jag tror att det var Tele2s eller Tres eebjudande som menades billigare och bättre - inte Telias. Jag vet dock inte vad som ingår i Telebors fastpria abb jämfört med Tres tex - jag vet bara att nu när 3 och T2 kör sin kampanj är Telenor dyrare

Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S
Oläst 2012-03-24, 10:18   #25 - (Permalink)
Herrn
Teen Droid

Reg.datum: jan 2010

Tablet: samsung galaxy tab 2 10,1

Tack: 21
Tackad 27 ggr i 14 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cammen3 Visa inlägg
Jag tror att det var Tele2s eller Tres eebjudande som menades billigare och bättre - inte Telias. Jag vet dock inte vad som ingår i Telebors fastpria abb jämfört med Tres tex - jag vet bara att nu när 3 och T2 kör sin kampanj är Telenor dyrare

japp under sin kampanj så är dom billigare, tele2 är billigare än telenor även när det inte är kampanj, men dom har alla begränsingar för utom Telenor, Tex har Tele2 satt begräningarna till 5000 min och 5000 sms/mms och 10 gb data under normala förhållande.och om jag inte missminner mej så är priset normalt sett 599 och Telenor har pris på 699 för obgränsat, men som sagt man ska skaffa den opertör man själv trivs bäst med, så man blir nöjd.
Herrn är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-24, 10:48   #26 - (Permalink)
cammen3
Android

cammen3s avatar

Standard

Citat:
Jo det är fövisso mycket enkelt att ta bort brandningen.... MEN enbart för de fåtal som kan läsa och följa en manual (vilket verkar vara ett problem anno 2012 )

Det här är ju en mycket komplicerad vetenskap via de sk Radio-filerna samt ev RIL-filer... jag kan INTE tänka mig att Tre har resurser att utveckla egna radio-firmware..... rent försäljartrick av "Erik den store"...
Faktum är att 3 faktiskt optimerar modmet och gör vissa inställningar för att telefonerna ska fungera bättre med deras nät. De brukar tex ställa in telefonerna att de inte ska söka GSM nät eftersom det drar mer ström osv..3s modem för tex S2an ger dessutom i många fall högre datahastigheter och bättre täckning!

De optimeras alltså för att fungera problemfritt i 900- och 2100- bandet, båda för 3G!

Oläst 2012-03-24, 13:14   #27 - (Permalink)
estiswe
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

Launcher: Original
Tablet: Motorola Xoom

Tack: 25
Tackad 20 ggr i 13 inlägg
Standard

Citat:

Jo eftersom jag bor i Norrland så är jag överlag nöjd med Telenor.

Som någon sa tidigare är det ju högst personligt. Jag har själv haft telenor ända sedan det var vodafone men nu har jag fått nog av dem och beställt en hox från tre. Egna empiriska studier visar på att telenor är värdelöst ifall du bor i en större stad jämfört med ex. Tre.
Under mitt 1,5 år i sthlm hade jag alltid sämre datahastighet än mina kamrater med tre, trots att jag haft full täckning och betalt extra för högre hastighet. Likadant är det nu när jag bor i lkpg. De med tre får högre hastigheter än mig som haft telenor.

Så vilken operatör som är bäst beror mycket på geografin också.

Edit: Taskig stavning...

Senast redigerad av estiswe den 2012-03-24 klockan 22:06.
estiswe är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-03-26, 09:05   #28 - (Permalink)
darkshippo
Youth Droid

Reg.datum: feb 2011

Telefon: Samsung Galaxy Note II
ROM: Original

Launcher: Nova Launcher Prime 2.0.1
Tablet: Nexus 7 32GB 3G, Nexus 10

Tack: 15
Tackad 40 ggr i 30 inlägg
Standard

Mina erfarenheter med diverse teleoperatörer. Tele2, dålig kapacitet. Tre, bra kapacitet, dåligt fakturasystem (fakturerar för mycket hela tiden). Telenor, bra kundservice, men dåligt nät. Telia.. ja, aldrig i livet.
darkshippo är uppkopplad nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:53.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com