![]() |
|
|
#16 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock 4.1 Launcher: Stock Tack: 4
Tackad 12 ggr i 8 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#17 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Comviq Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: 4.1.2 Tema: TouchWiz Launcher: Samsung Galaxy S2 Plus Tack: 19
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock 4.1 Launcher: Stock Tack: 4
Tackad 12 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
Detta stod i ultimata 2.3 guiden
|
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till JohnDaniel för det här inlägget: |
|
|
#19 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Operatör: Comviq Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: 4.1.2 Tema: TouchWiz Launcher: Samsung Galaxy S2 Plus Tack: 19
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
går dock ej installera Ice cream på de sätt ja gjorde
![]() den e rootad nu iaf. och sen så Copy aurora's zip to the SD card Boot into recovery, wipe user data, cache partition and dalvik cache Go to "chose zip from sd card" and chose aurora Reboot phone and done! Gjort allt detta sen dycker de upp en svart skärm med blå text. står det att ja ska reboota. men när jag trycker på start knappen så startar den bara upp. Har jag gjort fel. |
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
Kunde välja alternativ med volym knappen.
Men vad jag än använde så funkade inte har zip fil med Aurora på SD kortet.
|
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 12 ggr i 8 inlägg
|
Men om installationen lyckades och sa att du bara skulle behöva starta om så starta om och låt den boota
Det tar lite tid när den ska boota första gången, den ska fixa med kerneln och grejs, vet inte vad. Testa att låta den starta upp helt Eller missförstod jag något? :s Du kanske fick en dålig nedladdning också, testa ladda ner den igen och installera om
|
|
|
|
|
|
#22 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
alltså när jag väljer i recovery mode. |
|
|
|
|
|
|
#23 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
det som man väljer på är
reboot system now. Apply update from SDcard. Wipe data/factory reset Wipe Cache partition Touchscreen Fireware update. Vad ska jag välja?? |
|
|
|
|
|
#24 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 12 ggr i 8 inlägg
|
Det verkar som att du kör androids recovery. För att installera Aurora behöver du ClockworkMod.
Citat:
Sedan efter det väljer du "install system from sd-card" Låt den göra sin grej och efter det är det bara att starta om Lycka till
Senast redigerad av JohnDaniel den 2012-03-24 klockan 09:50. |
|
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
och vissa länkar funkar inte som du skicka:/ |
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
verkar mycket krångligt.
Jag använder clockworkmods recovery,men när jag ska installera rom från SD, så startar den om och går i gång i android recovery. Tror jag får skippa detta med ice cream. alldels för avancerat för mej :/ |
|
|
|
|
|
#27 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2011
Telefon: Huawei Ideos X5 ROM: Aurora ICS Launcher: Apex Launcher Tack: 0
Tackad 4 ggr i 3 inlägg
|
Installerde nyss Auroran 4.1 update 1a (5.3)mb vet inte om jag gjorde något fel men när jag hade installerat den och den började reboota så är den bara på Huawei logon :/ Hur länge tar det första gången? Suttit fast på den i ca 10 min nu
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|