![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#46 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Vilka inställningar är det du menar? Jag har inte märkt några nya inställningar eller någon ny task-switcher sedan uppdateringen som va förra veckan (om det är den du menar?). |
|
|
|
|
|
|
#47 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: JB 4.1.2 Tablet: Samsung Galaxy Tab 7 Tack: 82
Tackad 43 ggr i 39 inlägg
|
Citat:
De finns där, du får väl leta lite som alla vi andra........
Nuvarande mobiler: Samsung Ativ S (och Samsung Galaxy Note i reserv) ![]() Tidigare mobiler: ett flertal Nokia åren 1987-2007, sedan Nokia E61, Nokia E71, Nokia N97, Nokia N900, Samsung Galaxy Tab 7 |
|
|
|
|
|
|
#48 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Skit i det med inställningarna, det va tydligen en väldigt svår fråga. Men någon ny task switcher har jag inte. För det ska väl bara vara att trycka in home knappen? |
|
|
|
|
|
|
#49 - (Permalink) | |
|
Banned
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CleanBlankRom Launcher: Go Launcher EX Tack: 25
Tackad 237 ggr i 154 inlägg
|
Citat:
Du har verkligen ingen koll på hur det fungerar... Google jobbar inte ett skit på att det ska gå snabbare att uppdatera, möjligtvis lättare. Men återigen, den överlägset längsta tiden ligger utanför tillverkarnas händer. Något som du inte verkar ha en aning om. Det finns 4 lager i en androidmobil. Längst upp har apparna, under det kommer Android frameworket som är aktivitetshanterare, fönsterhanterare och notifikations hanterare osv. Sen har du HAL eller Hardware Abstraction Layer som är native libraries som webkit och diverse frameworks och längst ner har du Linux kerneln, dvs drivrutinerna till all hårdvara samt lite annat som energihantering. Det du ser som android är i stort sett bara de två översta lagren. Det kan finnas två rätt olika androidversioner där man bara pillat på de två översta. En sådan release går mycket fortare eftersom man inte måste certa om hårdvaran med ny mjukvara. Därför kan det för en okunnig person som du själv se ut som att det går extremt fort för en uppdatering och sen extremt långsamt för en annan. När det i själva verket har gått lika fort att "porta" uppdateringen men att det i en kanske ändras i den mjukvara som hanterar hårdvara och då måste man få denna ändring godkänd och testad i typ 70 - 80 länder och detta TAR TID. Är du med nu? |
|
|
|
|
|
|
#50 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: feb 2011
Telefon: Sony Xperia Z ROM: ROMAur 2.7 med DoomLord Kernel v6 Tema: Sony Amber Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Asus TF700 Tack: 4
Tackad 82 ggr i 57 inlägg
|
Jag är med på vad Facit menar, däremot är okunnighets-gnället något som drar ner inlägget.
Google släppte källkoden till utvecklare ICS i mitten av november (enligt de uppgifter jag har). Galaxy Nexus kom ut i slutet av förra året. I februari på MWC släpptes ett antal modeller med Gingerbread. Det har också varit diskussioner kring att en fördröjningsorsak är MTP kontra USB-masslagringsläget och att det skapat en del extra arbete för tillverkarnas modeller med minneskortplatser. Med tanke på att ICS-rollouten varit ett hett diskuterat ämne under 2012s första månader är det logiskt att anta att Google vid utvecklandet av Jellybean även ser över detta och i samråd med tillverkarna studerar om det funnits särskilda problem som kan ha fördröjt utrullningen. Att det släpptes GB-modeller på MWC med ICS-uppdatering "snart" istället för att lägga in ICS direkt tyder på att någonting fördröjer processen. Om nu Facit anser att detta är "okunnigt" vore det bra med ytterligare förklaring av hur det egentligen ligger till med ICS-utrullandet och om nu allting flyter på som det skall där - gärna en kommentar till vad som är normal tid. Här kommer förövrigt en annan artikel i ämnet ICS-utrullning: Motorola exec blames hardware for ICS upgrade delay Är även denna artikel okunnig? ![]() Edit: Att uppdateringar måste certifieras och testas innan de släpps vet jag förövrigt om sedan länge och visst tar det tid. Dock måste det påpekas att i vissa fall fördröjer operatörerna det hela ytterligare genom att de vill ha branding o.dyl - således duger inte en standarduppdatering från tillverkaren utan den måste gå igenom ytterligare steg. Är sedan mobilen operatörsspecifik tar det ytterligare tid. Det lär ta ett tag innan ICS släpps för i717 (Galaxy Note LTE) eftersom bl.a AT&T vill göra sina egna anpassningar.
Galaxy Note, HTC HD2, HTC Touch Pro 2, SEMC Xperia X1, Nokia E90, Nokia 9300i o.s.v. Senast redigerad av AVR4000 den 2012-03-27 klockan 15:03. |
|
|
|
|
|
#51 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Stock Launcher: Nova Tablet: the new iPad Tack: 34
Tackad 97 ggr i 68 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2012
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Original Launcher: Stock JB Tablet: Galaxy Tab 2 10.1 Tack: 18
Tackad 8 ggr i 7 inlägg
|
Jag skummar igenom den här tråden som, i mitt tycke, verkligen urartat till en sorts supernördarnas ord-krig.
Löjligt och fullständigt ointressant. Vi vanliga "brödätare" som endast gillar häftiga och BRA mobiler (läs: SGS II ICS och Note) vill bara att grejerna ska funka ordentligt - utan buggar och annat. Det har talats om "datum" för ICS-släppet till Note vilket är märkligt - det enda man (hos Samsung) nämnt är att ngn gång under Q2 kommer det att ske. Det betyder att i BÄSTA fall så kommer det ut i början av april men i SÄMSTA fall i slutet av juni. Företagen vill inte sätta ett bestämt datum eftersom marknaden (användarna) skulle få spelet om det blir en försening på bara en dag. Därför vill man hålla det så öppet som möjligt genom att, i det här fallet, säga någon gång under Q2. Då har man garderat sig för eventuella tekniska problem ínför en lansering. |
|
|
|
|
|
#53 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Telia Telefon: Sony Xperia Z ROM: Stock (4.1.2) Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Nexus 7 och Nexus 10 Tack: 40
Tackad 30 ggr i 23 inlägg
|
Jag tycker Samsung Premium Suite som skulle följa med ICS känns som ett riktigt trevligt tillskott. Det kan få ta till Juni om det vill, så länge det krossas lite buggar på vägen.
Jag är nöjd med min Note som den är.
|
|
|
#54 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: feb 2011
Telefon: Sony Xperia Z ROM: ROMAur 2.7 med DoomLord Kernel v6 Tema: Sony Amber Launcher: Nova Launcher Prime Tablet: Asus TF700 Tack: 4
Tackad 82 ggr i 57 inlägg
|
Jag tror också att Premium Suite är ett bra drag av Samsung. Ju fler program som hanterar S-Pen, desto bättre.
|
|
|
#55 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III Launcher: ADW EX / Nova Tablet: Ipad 3 Tack: 115
Tackad 34 ggr i 26 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#56 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: JB 4.1.2 Tablet: Samsung Galaxy Tab 7 Tack: 82
Tackad 43 ggr i 39 inlägg
|
Läs inägg 2 och 3 uppåt från det du själv skrev.......
Nuvarande mobiler: Samsung Ativ S (och Samsung Galaxy Note i reserv) ![]() Tidigare mobiler: ett flertal Nokia åren 1987-2007, sedan Nokia E61, Nokia E71, Nokia N97, Nokia N900, Samsung Galaxy Tab 7 |
|
|
|
|
|
#57 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Original Tack: 4
Tackad 8 ggr i 5 inlägg
|
För er som vill utveckla appar själva som har stöd för pennan så finna ju alltid S-pen SDK
http://innovator.samsungmobile.com/c...0644&nacode=uk |
|
|
|
|
|
#58 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III Launcher: ADW EX / Nova Tablet: Ipad 3 Tack: 115
Tackad 34 ggr i 26 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#59 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2012
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy Note Tack: 7
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Ursäkta jag ställer den största dumma frågan i tråden, jag har haft min Note nu i 2 dagar och har aldrig haft Android före det heller så min fråga till er är helt enkelt vad är "ICS"?
, vad är skillnaden mot nu. ja ni fattar Ursäkta min okunnighet.
|
|
|
|
|
|
#60 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: ICS original ROM Launcher: Nova Launcher Tack: 52
Tackad 32 ggr i 25 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|