![]() |
|
|
#61 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Nexus 4 Tablet: iPad 2 Tack: 210
Tackad 109 ggr i 86 inlägg
|
Någon som testat? Har lagget fixat sig?
|
|
|
|
|
|
#62 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: AOSP 4.1.1 Launcher: Nova Prime Tack: 0
Tackad 5 ggr i 4 inlägg
|
Laggar betydligt mindre nu, men fortfarande rätt buggigt. Meddelande-appen kan inte skicka SMS, känns som en rätt ordentlig deal-breaker.
|
|
|
|
|
|
#63 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: AOKP Tema: Sense Holo Launcher: NOVA Launcher Prime Tablet: iPad 32GB Tack: 76
Tackad 141 ggr i 114 inlägg
|
Citat:
Går dock att gå runt det om man går till kontaktappen och väljer att skicka ett sms därifrån till en kontakt.
|
|
|
|
#64 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Tack: 12
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
Jag kommer uppdatera tråden när dom kommer ut med en officiell version av MIUI iallafall. Någon som hört någe mer om när det kan tänkas komma ?
|
|
|
|
|
|
#65 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tele2 Telefon: HTC Desire HD Tack: 0
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#66 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Byter varannan dag :) Tack: 88
Tackad 119 ggr i 83 inlägg
|
Tankade precis http://rootzwiki.com/topic/20945-rom...ui-v2-2632012/ och installerade.
Har bara gått igenom inställningarna än så länge, men SMS fungerar i 2.3.23 (alltså den senaste officiella). Gå in i People --> Klicka på kontakten och sedan på SMS-ikonen. Lite slö i launchern. Nova fungerar utmärkt, men skönheten med MIUI försvinner lite med ICS-launcher. Byter tillbaka till AOKP 28 istället Senast redigerad av otto den 2012-03-28 klockan 18:43. |
|
|
|
|
|
#67 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: AOKP Tema: Sense Holo Launcher: NOVA Launcher Prime Tablet: iPad 32GB Tack: 76
|
Har hört att lagget i launchern ska försvinna om man stänger av att bakgrunden scrollar när man byter hemskärm...
|
|
|
#68 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Tack: 12
Tackad 8 ggr i 8 inlägg
|
Hittar inget officiellt MIUI till Gnex på den sidan. Hittade dock en version på miuiandroid.com
Finns att ladda ner via denna länk. Väntar med att uppdatera första posten tills jag fått konfirmerat att det fungerar bra och är en officiell version, har mycket med jobb och husrenovering just nu så det finns tyvärr ingen tid för mig att testa hur det fungerar. Citera mig gärna om ni hittar någon ny relevant information så kommer jag uppdatera med den. |
|
|
|
|
|
#69 - (Permalink) |
|
Adult Droid
|
2.3.30 finns ute på miuiandroid.com nu.
SMS buggen är löst. Videokamera fungerar fortfarande inte. Fortfarande 4.0.3, 4.0.4 kommer antagligen nästa vecka. Jag har inte testat själv men den ska flyta på mycket bättre än tidigare versioner! Börjar närma oss en riktigt bra version nu!
|
|
|
#70 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2009
Tack: 21
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Är det någon som upplever samma problem som mig och vet vad detta beror på???
Jag laddar ner 2.3.30 och installerar det utan problem. Men när jag startar telefonen så har jag fortfarande kvar version 2.2.23? Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk |
|
|
|
|
|
#71 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
|
Citat:
![]() Fungerar det bra annars? Jag funderar på att flasha nu...
|
|
| Följande medlem säger tack till fireon för det här inlägget: |
|
|
#72 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2009
Tack: 21
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Citat:
![]() Tack för upplysningen;-) Tycker att den flyter på bra. Älskar Miui:s ROM. Den enda buggen som jag känner till är att det inte går att filma. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#73 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jun 2011
Operatör: Tre Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Cyanogenmod 10 Nightly, Root, Unlocked Bootloader Tack: 19
Tackad 24 ggr i 24 inlägg
|
miui androids version är ju ett skämt!
Laggar som vanligt och massa! UltimateMIUI v2 (26.3.2012) fungerar det problemfritt med flyt i launchern och det enda jag vet som inte fungerar än är videokameran!
|
|
|
#74 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: AOKP Launcher: Apex Tack: 2
Tackad 35 ggr i 30 inlägg
|
Är det drivarrelaterade problem eller problem med mjukvaran gällande videokamera?
|
|
|
#75 - (Permalink) |
|
Adult Droid
|
Jag tycker att miuiandroid.com's 2.3.30 version fungerar bra. Är lite laggig i launchern när man bläddrar till en ny sida för första gången efter omstart, men sen så flyter den på bra. Jag kör den tillsammans med FuguMod kernel #148. Ska nog stanna kvar på den här! Videokameran kan jag vara utan tills dem har fixat det om ett par veckor
![]() Det som är lite synd just nu är väl att dialern och signalikonerna är lite oskarpa. Men det är ju för att dem inte är anpassade för våran 720p skärm Kan dock leva med det så länge
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|