![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Stock Tack: 95
Tackad 16 ggr i 13 inlägg
|
Imorgon bär det av att inköpa en telefon, men jag nu finns telefonen jag vill ha inte med tele2 utan med 3. Saken är att jag tidigare haft 3 och då sög dom verkligen, tappade täckningen inne i centrala Göteborg. Därför blir man ju lite försiktig när man ska binda sig för två år. Ni som har 3 eller haft, hur är täckningen idag kontra för 2-3 år sedan? Har dom kommit ikapp dom andra operatörerna? Går det snacka i luren överallt? Tack på förhand
|
|
|
#2 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Tablet: iPad Mini Tack: 56
Tackad 460 ggr i 425 inlägg
|
Citat:
Tele2s 3G-täckning är mycket sämre än 3s - främst i stora städer! Tele2s GSM-täckning är relativt ointressant i stora städer tycker jag, men ska du norrut typ mer norrut än Gävle ska du nog satsa på Tele2 då deras GSM-nät täcker lite mer. Men nedanför Uppsala/Stockholm/Gävle är 3 enligt mig bäst - tidningen Mobil håller även med om det (http://www.mobil.se/nyheter/tre-och-...-1.491367.html)
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till cammen3 för det här inlägget: |
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Tele2 ROM: Original Tack: 7
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Yes,södra sverige=tre,norrland efter gävle= tele2 eller ännu bättre telia.Tre saknar ju tyvärr 2G..
Sent from my GT-I8150 using Tapatalk |
|
|
|
| Följande medlem säger tack till jimpa77 för det här inlägget: |
|
|
#4 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Rör mig mest i västsverige och en del söder om Sthlm så det ser ju ut som om jag kan leva med 3 i några år. O så snackade han inte gojja på TPH heller. Det var ungefär som han sa att det var med 3:s täckning.
|
|
|
|
#5 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
Som du även kan se på täckningskartan så har 3 i stora delar av sverige "3G data upp till 20 Mbit/s, på många ställen upp till 32 Mbit/s". Jämför det med Tele2s täckningskarta http://www.tele2.se/kundservice/tackningskarta.html, tänk då på att Tele2 har GSM-nät på sin täckningskarta - kryssa ur det så blir det många vita fläckar och prickar
Skaffa Dropbox via min länk - få 500MB extra här-> Sedan 2010: Nokia 5800 Xpress Music -> Nokia X6-00 -> SE X10 Mini -> SE X10 Mini Pro -> Galaxy Ace -> Galaxy S -> Galaxy S2 -> HTC One X -> Galaxy S3 -> iPhone 4S |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till cammen3 för det här inlägget: |
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy Note Tack: 1
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Det bästa är ju att testa täckningen med ett kontantkort egentligen.
Om du har Tele2 idag vet du ju vad du har, så beställ eller fråga i en 3Butik eller dylikt om de kan ge dig ett kontantkort att testa med (förutsätter förstås att du har en telefon som klarar av 3G och inte är operatörslåst till annan operatör)
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
|
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
|
Citat:
Får helt enkelt lite på att folk på forumet talar sanning och det har inte slagit fel förut. Men som du säger, det vore det bästa att göra.
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Telia Telefon: HTC Hero ROM: Original Tack: 8
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Bor i Gbg och har haft en mobil med 3 senaste nästan 4 åren. Tycker täcknignen är klart sämre än både Telia och Telenor när det gäller samtal. Finns flera ställen (iofs inomhus) där jag har fått meddelandet "Endast nödsamtal" och det konsekvent vid flera tillfällen. Samma med några platser längs E6 ner mot Malmö där det man bara 50m från vägen inne på ett café inte kan ringa eller bli nådd öht. Det är fasen riktigt uselt och även deras service har varit allt annat än bra. Detta rörde en företagsmobil, men mitt intryck av detta är iaf att jag itne kommer välja Tre för mina privata abb.
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
![]() Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
|
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: sep 2010
Tack: 5
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Har tele2 och är också osäker på tre, skaffade abonnemang med de för ca 4 år sen och hatade verkligen skiten! otrevligaste o dryg kundtjänst och täckningen va inget vidare. Men läser numera mer possitivt om de så funderar på om man vågar chansa? Bor i Mellansverige Nyköping men är en del på landet ibland....
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Android
|
Citat:
Du kan ju också köpa ett kontantkort i butik och testa..dock börjar det bli lite ont om tid innan deras erbjudande går ut, om det var der ni tänkte slå till på ![]() Dom gånger jag varit i nyköpingstrakten har 3 varit bra! Täckning hela tiden! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Youth Droid
|
Tjenis
Har nu haft 3 några veckor och jag måste säg att jag är klart positivt överraskad. (Bor i Mölndal och rör mig i Gbg en hel del.) Inga tok höga hastigheter varken ner eller upp, runt 3-8 Mb, men med Tele2 hade jag 1,5 i snitt. Klart mycket bättre täckning än med Tele2 och med det har batteritiden också blivit bättre. Åkte en sväng till Jönköping och var i Tenhult (några mil utanför Jönköping) och där hade jag heller inga problem med täckningen eller på vägen dit. Något mindre hastighet i nerladdningen, men inget som störde. Det var mina två cent så här långt.
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: sep 2010
Tack: 5
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
3-8 mbit låter bra. Har mest haft 6 mbit med tele2 på min iphone4. Jämförde med några kollegor igår o de låg drygt 1 mbit snabbare med deras 3 abb
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|