Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Övrigt > Off Topic

Visa resultat för omröstning: Vilket parti tänker du rösta på?
Moderaterna 17 16.35%
Folkpartiet 3 2.88%
Kristdemokraterna 1 0.96%
Centerpartiet 1 0.96%
Socialdemokraterna 12 11.54%
Miljöpartiet 15 14.42%
Vänsterpartiet 7 6.73%
Sverigedemokraterna 29 27.88%
Övrigt 19 18.27%
Antal röster: 104. Du får inte rösta i den här omröstningen

Stängt ämne
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-02, 16:03   #209 - (Permalink)
Dirk Diggler
Android Master

Dirk Digglers avatar

Reg.datum: jan 2010

Operatör: Tele2
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact

Tack: 372
Tackad 488 ggr i 339 inlägg
Standard

Jag undrar hur många här inne som är rädda för annat än de som de känner till. Deras lilla livserfarenhet är nog att beskylla.

Jag kan slå vad om att många här inne inte alls är kristna och inte alls slåss för att få gå i kyrkan. Det de slåss för är något som de tror att de har en uppfattning om. Något de inte kan så mycket om och inte alls har någon reell erfarenhet av. Något "läskigt".

Det går över med erfarenhet. Hatet mot det okända alltså.
Oläst 2012-04-02, 16:48   #210 - (Permalink)
djjokke
Android

djjokkes avatar

Operatör: Tre

ROM: iPhone 5S

Tablet: iPad Air

Tack: 152
Tackad 190 ggr i 164 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dirk Diggler Visa inlägg
Jag undrar hur många här inne som är rädda för annat än de som de känner till. Deras lilla livserfarenhet är nog att beskylla.

Jag kan slå vad om att många här inne inte alls är kristna och inte alls slåss för att få gå i kyrkan. Det de slåss för är något som de tror att de har en uppfattning om. Något de inte kan så mycket om och inte alls har någon reell erfarenhet av. Något "läskigt".

+1! Rädslan för det okända plus okunskapen om det okända resulterar i att partiet som SD får luft under vingarna.

Dessutom tror jag inte att folk inser hur vinklade deras källor är. Statistik är bara bra om den är sann och helt opartisk, vilket den sällan är när den kommer från mer främlingsfientligt håll.

Sent from my MIUI HD2 using Tapatalk
djjokke är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-02, 17:02   #211 - (Permalink)
mickeyman
Baby Droid

Reg.datum: sep 2011

Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djjokke Visa inlägg
+1! Rädslan för det okända plus okunskapen om det okända resulterar i att partiet som SD får luft under vingarna.

Dessutom tror jag inte att folk inser hur vinklade deras källor är. Statistik är bara bra om den är sann och helt opartisk, vilket den sällan är när den kommer från mer främlingsfientligt håll.

Sent from my MIUI HD2 using Tapatalk
Hmm sann och helt opartisk tjaa om du inte litar på immigrationsverkets siffror eller andra myndigheters siffror då har du ett STORT problem.
mickeyman är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-02, 17:20   #212 - (Permalink)
Zooklubba
Android

Zooklubbas avatar

Reg.datum: jul 2010

Operatör: Telenor
Telefon: Sony Xperia Z1
ROM: Original

Tablet: Galaxy Tab 10.1 LE

Tack: 102
Tackad 259 ggr i 211 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mickeyman Visa inlägg
Det är nog ingen som vill tvinga någon till kyrkan.
Men om man vill följa en gammal fin tradition som vi har haft länge då bör nog skolan och kommunledningarna lyssna på dem, och inte hänvisa till "hänsyn för andra" och därmed göra så att ingen får gå.

Och om man skall undvika att göra folk illa till mods då borde skolorna och andra inrättningar sluta servera halalslaktat kött till folk som inte vill ha det.
Att hålla kvar något enbart för att det är en tradition är bara larvigt. Samhället förändras och det gör även folks vanor. Om denna tradition är fin eller inte är helt subjektivt och lika dumt argument som att det är en tradition och därför borde vara kvar. Kyrkan/böner bör inte ha något med skolavslutningen, vill man gå till kyrkan kan man mycket väl gå till gudstjänster.

Citat:

Definitivt.
Zooklubba är uppkopplad nu  
Oläst 2012-04-02, 17:21   #213 - (Permalink)
Dirk Diggler
Android Master

Dirk Digglers avatar

Standard

Citat:
Hmm sann och helt opartisk tjaa om du inte litar på immigrationsverkets siffror eller andra myndigheters siffror då har du ett STORT problem.
När tror du att det är som mest troligt att du gör något dumt; när din mamma är glad eller arg på dig?

Se förbi siffrorna du håller så högt. Roten i problemet hittar du inte i redovisningen av svaret.
Oläst 2012-04-02, 17:23   #214 - (Permalink)
Dirk Diggler
Android Master

Dirk Digglers avatar

Standard

Citat:
Det är nog ingen som vill tvinga någon till kyrkan.
Men om man vill följa en gammal fin tradition som vi har haft länge då bör nog skolan och kommunledningarna lyssna på dem, och inte hänvisa till "hänsyn för andra" och därmed göra så att ingen får gå.

Och om man skall undvika att göra folk illa till mods då borde skolorna och andra inrättningar sluta servera halalslaktat kött till folk som inte vill ha det.
För vem håller vi kvar "en gammal fin tradition"? För dig? För dina kompisar? Vem bryr sig?

Om du tar bort ditt grundlösa argument om att kyrkan kommer rivas och moskeer kommer sättas upp överallt så har du nog rejält svårt att svara på varför det är så viktigt med Idas Sommarvisa i kyrkan.
Oläst 2012-04-02, 17:32   #215 - (Permalink)
mickeyman
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
När tror du att det är som mest troligt att du gör något dumt; när din mamma är glad eller arg på dig?

Se förbi siffrorna du håller så högt. Roten i problemet hittar du inte i redovisningen av svaret.
Lol nä roten till problemet ligger nog i att man kan leda åsnorna till vattnet men inte tvinga dem dricka

Sen är det nog riktigt att man lär sig när man blir äldre, har du tur så drabbar det även dig i tid.

Men men det är väldigt underligt om man tittar tillbaka i tråden så märker man ett visst mönster.
Många kommenterar inte sakfrågan utan bräker på om en massa ovidkommande och framför allt så försöker man skjuta ner fakta.

Fast jag blir glad när jag märker att SD har flest röster här, vilket inger ett visst hopp
Oläst 2012-04-02, 17:48   #216 - (Permalink)
ViLANDER
Senior Droid

ViLANDERs avatar

Reg.datum: dec 2009

Telefon: Google Nexus 4

Tablet: Nexus 7

Tack: 61
Tackad 159 ggr i 112 inlägg
Standard

Citat:
Lol nä roten till problemet ligger nog i att man kan leda åsnorna till vattnet men inte tvinga dem dricka

Sen är det nog riktigt att man lär sig när man blir äldre, har du tur så drabbar det även dig i tid.

Men men det är väldigt underligt om man tittar tillbaka i tråden så märker man ett visst mönster.
Många kommenterar inte sakfrågan utan bräker på om en massa ovidkommande och framför allt så försöker man skjuta ner fakta.

Fast jag blir glad när jag märker att SD har flest röster här, vilket inger ett visst hopp
Jag kan bara anta att du känner dig relativt nöjd över följande affisch:

Klicka här för att se hela texten

"Om man skall bedöma något riktigt, skall man, gissar jag, göra det i enlighet med god insikt och ej i enlighet med antalet röster."
- Sokrates
ViLANDER är inte uppkopplad  
Oläst 2012-04-02, 18:06   #217 - (Permalink)
mickeyman
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ViLANDER Visa inlägg
Jag kan bara anta att du känner dig relativt nöjd över följande affisch:

Klicka här för att se hela texten
Suck ännu en verklighetsförnekande pajas.
Men det är klart tål man inte att SD leder så är alla knep tillåtna.

Men du glömmer t ex bort:
Socialdemokraternas mörka förflutna TÄNK statens rasbiologiska institut.

Vänsterpartiets hyllande av kommunismen som mördade fler än någon annan ideologi.

Moderaternas motstånd mot kvinnlig rösträtt.

Centerns (fd bondepartiet) samröre med Nazismen.

Och nä SD är inte främlingsfientliga utan vi är kritiska mot invandringspolitiken som förs idag.

Fast shit jag glömde du kommer inte att ta till dig detta för du har din bild klar.
Oläst 2012-04-02, 18:06   #218 - (Permalink)
Reconnnn
Moderator

Reconnnns avatar

Reg.datum: mar 2010

Telefon: Google Nexus 4
ROM: Original 4.2.1

Tablet: N10, N7, Xoom

Tack: 62
Tackad 262 ggr i 173 inlägg
Standard

Tror att Lupizza har fått svar på sin fråga så låser tråden.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com