Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Tablets > Övriga tablets

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-08, 17:57   #274 - (Permalink)
blorro
Baby Droid

Reg.datum: apr 2011

Tack: 65
Tackad 12 ggr i 12 inlägg
Standard

"Slatedroid"
Finns en hel del Custom ROM:ar och även tillverkarens orignial-rom:ar läggs upp där.
Många tips och tricks för den här plattan.
blorro är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-09, 11:52   #275 - (Permalink)
troksude
Baby Droid

Reg.datum: apr 2012

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Jag är rätt sugen på att skaffa en platta och hittade C91 med 1GB RAM och 4.0 på rea hos en kinesisk webbutik, $161.49 med fri frakt. Det blir ungefär 1100kr. Det är väl ett bra pris? Finns den billigare någon annan stans?

Jag har ögnat igenom hela tråden, men det är en del saker jag inte riktigt fått svar på. Hur är det med SVT play? Är det någon som fått igång det i högre än lägsta upplösningen? Finns det hopp för att det ska gå i framtiden?

Finns det några fler svagheter med plattan som man bör känna till innan köp?
troksude är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-09, 18:36   #276 - (Permalink)
zalsson
Baby Droid

Reg.datum: sep 2011

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Bara jag som inte får igång spotify? blinkar bara till svart sen händer det inte något mer.
zalsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-09, 21:35   #277 - (Permalink)
botze
Adult Droid

Reg.datum: jul 2010

Tack: 48
Tackad 75 ggr i 65 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av troksude Visa inlägg
Jag är rätt sugen på att skaffa en platta och hittade C91 med 1GB RAM och 4.0 på rea hos en kinesisk webbutik, $161.49 med fri frakt. Det blir ungefär 1100kr. Det är väl ett bra pris? Finns den billigare någon annan stans?

Jag har ögnat igenom hela tråden, men det är en del saker jag inte riktigt fått svar på. Hur är det med SVT play? Är det någon som fått igång det i högre än lägsta upplösningen? Finns det hopp för att det ska gå i framtiden?

Finns det några fler svagheter med plattan som man bör känna till innan köp?
Det låter ju som ett kalaspris. Men vilken kinesisk webbutik? Länk? Det finns många oseriösa därute och det finns många varianter av denna platta, mer eller mindre äkta, med t.ex. resistiv skärm...

Får bara svtplay att funka med sämsta upplösningen. Har vissa förhoppningar om att det ska funka med nyaste versionen av flash i ICS (nu funkar bara flash 10.0 i ICS).

Jag måste säga att jag tycker att plattan är rätt laggig, vet inte om det är ICS eller plattan men jag tycker den laggar för det mesta, framför allt vid animeringar t.ex. zooma i karor/bilder/webplatser, svepa mellan skärmar o.s.v. Men har man inga höga krav på flyt o.s.v. så funkar den finfint.
botze är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-10, 07:19   #278 - (Permalink)
Jorgen
Kid Droid

Reg.datum: jan 2011

Operatör: Tele2
Telefon: Sony Xperia V
ROM: Stock

Launcher: Nova
Tablet: Nexus 7 & MID YX-10A03
ROM: Stock

Launcher: Apex
Tack: 6
Tackad 7 ggr i 7 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av approximativ Visa inlägg
Min kom idag och jag är verkligen nöjd överlag, helt värd pengarna, stört mycket skönare att surfa på än min LG O2X.

Dock har jag några bekymmer:

1. SD-kortet verkar inte hittas. Under lagring står det 6 gb, både totalt och ledigt, men i Astro och ES står det att minneskortet antingen är tomt, unmountat eller icke existerande. När jag öppnar exempelvis Evernote säger det att programmet behöver ett SD-kort för att fungera. Behöver det formateras, hur isåfall?

2. Vissa appar stöds inte, såsom officiella Facebook och Handelsbanken. Är det bara att acceptera?
Jag hade samma problem med minnet på min tablet med snarlika specs, en MID YX-10A03 även kallad OPAD A10+. Jag testade flera olika minneskort och formaterade om kortet också utan att jag fick det att funka. Testade även att göra en fabriksåterställning men det löste inte heller problemet. Därför har jag nu skrivit till återförsäljaren, men jag är väl inte alltför hoppfull. Hoppas att det går bättre för dig!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-10, 13:54   #279 - (Permalink)
approximativ
Baby Droid

Reg.datum: dec 2009

Operatör: Telia
Telefon: Samsung Galaxy S II
ROM: Original 4.1.2

Launcher: Nova Launcher

Tack: 3
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Jag hade samma problem med minnet på min tablet med snarlika specs, en MID YX-10A03 även kallad OPAD A10+. Jag testade flera olika minneskort och formaterade om kortet också utan att jag fick det att funka. Testade även att göra en fabriksåterställning men det löste inte heller problemet. Därför har jag nu skrivit till återförsäljaren, men jag är väl inte alltför hoppfull. Hoppas att det går bättre för dig!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Det som var problemet för min del var helt enkelt att tableten behöver ett minneskort eftersom appar inte kan använda det interna minnet för att spara information. Dock kan jag heller inte redigera något på det interna minnet eller skapa mappar exempelvis, det känns lite skumt. Men när jag stoppade i ett minneskort löste jag mitt problem iaf.
approximativ är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 01:08   #280 - (Permalink)
D4GGe
Baby Droid

Reg.datum: feb 2012

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

äger en "c91 upgrade" som jag uppdaterade med dessa filer http://www.zenithink.com/Eproducts_C91_2.php?download

efter att jag updaterade den så har tuchen flippat ur totalt och den "känner" tryck slumpartat över hela skärmen konstant så nu är den i princip obrukbar.

någon som vet någon fix för problemet alternativt har hört om någon annan som har samma problem?

skall tilläggas att jag testat att installera om den ett antal gånger efter att problemet uppstod utan resultat och att jag knappt kan göra ngt inne i android då buggen inte tillåter det så att säga.
D4GGe är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-13, 20:51   #281 - (Permalink)
hugosp
Baby Droid

Reg.datum: aug 2010

Operatör: Tele2
Telefon: HTC Desire
ROM: original
Tema: sense

Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av D4GGe Visa inlägg
äger en "c91 upgrade" som jag uppdaterade med dessa filer http://www.zenithink.com/Eproducts_C91_2.php?download

efter att jag updaterade den så har tuchen flippat ur totalt och den "känner" tryck slumpartat över hela skärmen konstant så nu är den i princip obrukbar.

någon som vet någon fix för problemet alternativt har hört om någon annan som har samma problem?

skall tilläggas att jag testat att installera om den ett antal gånger efter att problemet uppstod utan resultat och att jag knappt kan göra ngt inne i android då buggen inte tillåter det så att säga.
Hade exakt samma problem med min touchen flippade totalt efter massa ominstallationer hittade ja på att om man håller in kameraknappen 5sek så kalibrerar den om sig å funkar fint :-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
hugosp är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-22, 14:33   #282 - (Permalink)
handkerchief
Kid Droid

Reg.datum: okt 2010

Operatör: Halebop
Telefon: Samsung Galaxy Note 3
ROM: CM11 Unofficial

Tablet: iPad Mini

Tack: 2
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
Standard

Jag har precis köpt en sådan platta åt min far och den är oerhört laggig och seg. Dock klarar den av att spela upp 720p via usb utan problem. Förstår inte hur de riktigt går ihop, den som hade plattan innan har tydligen uppdaterat den till senaste. Men jag tänkte dra in 2.3 i den och de som den flyter på bättre, men problemet är att jag inte hittar vilken version det är. På barcoden står de inget alls om det, och de finns ingen ledtråd i förpackningen heller. Kan jag prova mig fram, om de inte funkar med första så kan jag bara ta ur minneskortet och trycka in de i datorn och lägga in en annan version. eller måste man kunna trycka på något på skärmen när man ska uppdatera?
handkerchief är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-22, 22:46   #283 - (Permalink)
blorro
Baby Droid

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av handkerchief Visa inlägg
Jag har precis köpt en sådan platta åt min far och den är oerhört laggig och seg. Dock klarar den av att spela upp 720p via usb utan problem. Förstår inte hur de riktigt går ihop, den som hade plattan innan har tydligen uppdaterat den till senaste. Men jag tänkte dra in 2.3 i den och de som den flyter på bättre, men problemet är att jag inte hittar vilken version det är. På barcoden står de inget alls om det, och de finns ingen ledtråd i förpackningen heller. Kan jag prova mig fram, om de inte funkar med första så kan jag bara ta ur minneskortet och trycka in de i datorn och lägga in en annan version. eller måste man kunna trycka på något på skärmen när man ska uppdatera?
Har du kollat här
Oläst 2012-04-23, 15:18   #284 - (Permalink)
handkerchief
Kid Droid

Reg.datum: okt 2010

Operatör: Halebop
Telefon: Samsung Galaxy Note 3
ROM: CM11 Unofficial

Tablet: iPad Mini

Tack: 2
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blorro Visa inlägg
Har du kollat här
Ja men jag kommer inte fram till hur jag ska kunna veta vilken version den är. Är de bara att slänga in en annan version om jag skulle flasha fel, eller blir den brickad då?
handkerchief är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-28, 00:48   #285 - (Permalink)
Ravestream
Baby Droid

Reg.datum: jul 2011

Tack: 5
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Jag har problem med min c91, den vägrar få anslutning i facebook appen.
Funderade på att uppgradera från 2.3.4

kollade på http://www.zenithink.com/Eproducts_C91.php?download

Dock får jag inte ihop det.
det står en del om 2n_3n_3a men jag har ingen sån beteckning på min streckkod.
ZT280H12NC91M512F8 står på min.

Tips ?
Ravestream är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-28, 00:54   #286 - (Permalink)
blorro
Baby Droid

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av handkerchief Visa inlägg
Ja men jag kommer inte fram till hur jag ska kunna veta vilken version den är. Är de bara att slänga in en annan version om jag skulle flasha fel, eller blir den brickad då?
Knepigt,borde sitta en sticker med modellnr . På den jag har sitter den på kanten av ett hörn på plattan. Silverfärgad dekal med svart text.
Slatedroid har mycket info,kan vara lurigt och hitta.
Hittade denna post,en samling av länkar till de vanligaste frågorna:
http://www.slatedroid.com/index.php?/topic/29718-[FAQ]-Search-answers-to-your-NEWBIE-QUESTION

Sent from my GT-I9000
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:11.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com